فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور EFI

 اندیکاتور EFI اختصاری از Elders Force Index است.این شاخص که شاخص قدرت شهرت دارد توسط شخصی به نام Alexander Elder  در سال ۱۹۹۳ تدوین گردید. این نوسانگر میزان قدرت و حجم پول موجود در پشت نمودار قیمت یک دارائی را با بهره گیری از ترکیب قیمت و حجم معاملات اندازه گیری می نماید.

این اندیکاتور از سه جزء تشکیل شده است که شامل جهت حرکت قیمت، میزان حرکت قیمت و اندازه حجم معاملات در بازه زمانی برای یک دوره ۱۳ روزه می باشد، استفاده شده است و با حرکت در بالا و پائین عدد صفر، معنی پیدا می کند. حرکت خط این نوسانگر در بالای خط صفر به تائید حرکت صعودی قیمت و بر عکس آن برای حرکت در زیر خط صفر که برای تائید حرکت نزولی مناسب است.

نوشته های مشابه

این اندیکاتور بیشتر در بازه زمانی ۱۳ روزه استفاده می شود ولی می توان با تغییر اندازه دوره در بازه های دیگر نیز از آن استفاده کرد. معامله گران بلند مدت از بازه های بیشتر این نوسانگر استفاده می کنند. اعداد بالای صفر در این نوسانگر نشانه قدرت بالای حرکت قیمت می باشد که می تواند به معنی وجود یک روند صعودی می باشد و بر عکس آن اعداد زیر صفر این نوسانگر نشانه قدرت پائین حرکت قیمت و رنج بودن بازار می دهد.

 این نوسانگر در زمانی که شکست در نمودار قیمت پیش می آید این نوسانگر به  بالا  حرکت می کند که این امر می تواند در شناخت شکست های درست، در زمانی که نوسانگر در جهت شکست حرکت می کند موثر باشد و بر عکس زمانی که شکستی اتفاق می افتد و نوسانگر در جهت آن حرکت نمی کند می تواند علامت یک شکست ناموفق باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا