ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

جان مک‌آفی خودکشی کرد، پایان ناخوش چهره جنجالی ارزهای دیجیتال

مک آفی، همراه با شخص دیگری به نام جیمی واتسون نیز در ماه مارس در دادگاه فدرال منهتن به “دامپ و پامپ” در بازار رمزارزها متهم شد. به این معنی که مقادیر زیادی ارز رمزپایه ارزان را خریداری کرده و سپس آنها را با “توییت های غلط و گمراه کننده” به صورت آنلاین تبلیغ می کرده تا قیمت ارزهای خود را افزایش دهند.

جان مک آفی بنیانگذار شرکت نرم افزاری آنتی ویروس، روز چهارشنبه در سلول خود در بارسلونا اسپانیا و مظنون به خودکشی پیدا شده بود. این اتفاق اندکی پس از آنکه دادگاه ملی این کشور استرداد وی را برای مواجهه با اتهامات فرار از پرداخت مالیات کیفری؛ به ایالات متحده تأیید کرد، رخ داد.

نوشته های مشابه

روزنامه اسپانیایی ال موندو نخست گزارش داد که وزارت دادگستری کاتالونیا گفته است که مک آفی ۷۵ ساله چند ساعت پس از صدور حکم استرداد درگذشت. بارسلونا در منطقه کاتالونیا اسپانیا است.

وکیل مک آفی در اسپانیا به رویترز گفت که بنیانگذار McAfee Associated ظاهرا خود را حلق آویز کرده است. ال موندو، به نقل از وزارت دادگستری کاتالان گزارش داد که متخصصان پزشکی زندان تلاش کردند او را احیا کنند. مک آفی در زندان Brians 2 در کاتالونیا محبوس بود.

نیشای سانان، وکیل مک آفی در شیکاگو ، گفت:

“از طرف تیم حقوقی ما در اسپانیا تأیید شده است که جان در سلول زندان خود مرده است.” “من از شنیدن این وقایع ناراحت هستم و من برای همسرش جنیس، دعا می کنم.”

“از او به عنوان یک مبارز یاد می شد و خواهد شد.” “او سعی کرد این کشور را دوست داشته باشد اما دولت ایالات متحده وجود او را غیرممکن کرد. آنها سعی کردند او را حذف کنند اما موفق نشدند. “

مک آفی حق اعتراض به استرداد خود را داشت که در نهایت به تأیید نهایی کابینه اسپانیا احتیاج داشت. اما به گفته خاویر ویلالبا، وکیل وی در اسپانیا، او دیگر تحمل حبس کردن را نداشت.

ویالبا به رویترز گفت:

“این نتیجه یک سیستم بی رحمانه است که هیچ دلیلی برای نگه داشتن این مرد برای مدت طولانی در زندان ندارد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا