ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارزی که در این هفته باید دنبال کنید

تثبیت بیت کوین در محدوده فعلی می تواند فرصت های معاملاتی را برای ADA ، SOL ، MATIC و KLAY طی روزهای آینده ایجاد کند.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE) در ایالات متحده در ماه می ۰.۵٪ افزایش یافت و به زیر تخمین بازار ۰.۶٪ رسید. با این حال، هنگامی که با سال های قبل مقایسه می شود، شاخص PCE تا ۳.۴٪ افزایش یافته و بیشترین سود خود را از سال ۱۹۹۱ ثبت کرده است.

در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده انتظار دارد تورم موقت باشد، تحلیلگران BofA در ارزیابی خود نظر متفاوتی دارند. این بانک پیش بینی می کند تورم ایالات متحده طی دو تا چهار سال آینده در محدوده ۲ تا ۴ درصد بالا بماند و معتقد است که بانک فدرال در ۶ ماه آینده نرخ ها را افزایش داده و مانع از سقوط بازار مالی خواهد شد.

نمودار-بازار

داده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

BTC / USDT

بیت کوین در تاریخ ۲۶ ژوئن به منطقه حمایتی ۲۸ تا ۳۱ هزار دلار سقوط کرد اما نشانه مثبت این است که خریداران دوباره این افت را خریداری کردند. این نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تری جمع می شوند.

بیتکوین

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

خریداران اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵،۱۴۸ دلار) برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این نشان می دهد که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز به افزایش احتمالی بهبود اشاره دارد.

شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند دریچه هایی برای حرکت به منطقه مقاومت بالای ۴۰،۰۰۰ تا ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار باز کند. میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۳،۵۰۵ دلار) دقیقاً بالاتر از این منطقه است، از این رو ممکن است صعود خریداران به بالای آن دشوار باشد.

این موضوع به تثبیت احتمالی بین ۲۸،۰۰۰ تا ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار برای چند روز آینده اشاره دارد. هرچه معاملات قیمت در این محدوده بیشتر باشد، شکست بعدی از آن قوی تر خواهد بود. اگر فروشنده ها بتوانند قیمت را زیر ۲۸،۰۰۰ دلار حفظ کنند، این روند به نفع آنها خواهد بود.

بیتکوین

نمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران تلاش می کنند پایین ترین سطح خود را با ۳۰،۰۰۰ دلار تشکیل دهند. ۲۰-EMA مسطح شده و RSI در نزدیکی نقطه میانی است و این نشان می دهد فروشندگان قدرت خود را از دست می دهند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از ۲۰-EMA حفظ کنند، جفت ارز BTC / USDT می تواند به ۲۰۰-SMA برسد. شکست این مقاومت می تواند خرید بیشتری را به دنبال داشته باشد که ممکن است قیمت را به ۴۰،۵۲۷ دلار برساند. اگر فروشنده ها قیمت زیر ۳۰،۰۰۰ دلار را فرو ببرند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

ADA / USDT

کاردانو (ADA) در ۲۲ ژوئن از حمایت ۱ دلاری خود بازپس گرفت که نشانگر انباشت قوی در نزدیکی این سطح است. با این وجود، خریداران نتوانستند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۳۹ دلار) در ۲۴ و ۲۵ ژوئن برسانند، این نشان می دهد که فروشنده ها از مقاومت دفاع می کنند.

کاردانونمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

کاهش تدریجی EMA 20 روزه و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشنده ها برتری دارند. در صورت حفظ قیمت زیر ۱ دلار ، جفت ADA / USDT ممکن است شاهد لیکوئید شدن باشد. این می تواند قیمت را به ۰.۶۸ دلار و سپس به ۰.۴۰ دلار کاهش دهد.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نشان می دهد که روند کوتاه مدت به نفع خریداران شده است. این جفت ارز می تواند تا ۱.۶۰ دلار افزایش یابد و سپس به مقاومت سرسخت ۱.۹۴ دلار برسد.

کاردانونمودار ۴ ساعته ADA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمودار ۴ ساعته مسطح شده و RSI نزدیک نقطه میانی نشان می دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱.۴۰ دلار برسانند، این احتمال تشکیل کف قیمتی در کوتاه مدت را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۱.۶۰ دلار و سپس به ۱.۸۸ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا ۱.۴۰ دلار کاهش یابد و به زیر ۱.۲۰ دلار سقوط کند، نشان دهنده کمبود خریدار در سطوح بالاتر است. سپس این جفت ارز ممکن است به سطح حمایت اصلی ۱ دلار برسد.

SOL / USDT

سایه بلند روی کندل سولانا (SOL) در ۲۲ ژوئن نشان می دهد معامله گران با قدرت از SMA 200 روزه (۲۰ دلار) دفاع می کنند. با این حال، رالی نمی تواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳ دلار) باشد، این نشان می دهد که فروشنده ها در رالی ها اقدام به فروش می کنند.

سولانانمودار روزانه SOL / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فشار دهند و حفظ کنند، جفت ارز SOL / USDT می تواند شتاب بگیرد و به خط روند نزولی و سپس به ۴۴ دلار برسد.

با این وجود، کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشنده ها برنامه های دیگری نیز دارند. آنها سعی می کنند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و قیمت را زیر ۲۶.۶۵ دلار فرو ببرند. اگر این حمایت شکسته شود، جفت ارز ممکن است به ۲۱.۱۰ دلار کاهش یابد.

بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که خریداران در حال سقوط هستند. این جفت ارز می تواند طی چند روز آینده بین ۲۱.۱۰ تا ۴۴ دلار تثبیت شود.

سولانانمودار ۴ ساعته SOL / USDT. منبع: TradingView

۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته مسطح شده و RSI در نزدیکی نقطه میانی است و این نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر آنها به قیمت بالاتر از ۳۳ دلار فشار آورده و آن را حفظ کنند، ممکن است این توازن به نفع خریداران متمایل شود.

چنین حرکتی می تواند مسیر حرکت به سمت روند نزولی و سپس به ۴۲ دلار را روشن کند. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا ۳۳ دلار کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند حمایت را در ۲۶.۶۵ دلار بشکنند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است شرایط به نفع فروشنده ها باشد.

MATIC / USDT

طی چند روز گذشته پلیگان (MATIC) در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۲۹ دلار) معامله شده است اما نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت تا پایین ترین سطح ۲۳ می با ۰.۷۴ دلار سقوط کند. این نشان دهنده کمبود فروشنده در سطح فعلی است.

متیک

نمودار روزانه MATIC / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران دوباره جمع شوند و قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این نشان می دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. سپس جفت MATIC / USDT می تواند تا ۱.۷۱ دلار و بعداً به مقاومت روانی با ۲ دلار افزایش یابد.

با این حال، فروشنده ها ممکن است برنامه های دیگری داشته باشند. ۲۰ روزه EMA نزولی و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشندگان برتری دارند. اگر آنها قیمت را به زیر ۰.۹۲ دلار برسانند، جفت ارز ممکن است به منطقه حمایت ۰.۷۴ تا ۰.۶۸ دلار سقوط کند.

خریداران احتمالاً با قدرت از این منطقه دفاع می کنند. شکست قوی نشانگر انباشت در سطوح پایین خواهد بود و خریداران ممکن است سعی کنند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند.

متیکنمودار ۴ ساعته MATIC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از خط روند نزولی دفاع می کنند. نزولی ۲۰-EMA و RSI در منطقه منفی نشان دهنده برتری فروشنده ها است. اگر آنها قیمت را به زیر ۱ دلار برسانند، جفت ارز ممکن است به ۰.۹۲ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت از ۱ دلار بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند. اگر آنها موفق شوند، این نشان می دهد که خریداران سعی در بازگشت دارند. این جفت ارز ممکن است در زمان شکست، شتاب بگیرد و به بالای ۱.۲۵ دلار نزدیک شود.

KLAY / USDT

Klaytn (KLAY) طی روزهای گذشته کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۰۲ دلار) معامله شده است اما RSI واگرایی مثبتی نشان می دهد. این نشان می دهد که ممکن است فروشندگان قدرت خود را از دست بدهند.

KLAYنمودار روزانه KLAY / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فشار دهند و حفظ کنند، این نشانه ای از امکان تغییر روند خواهد بود. با این وجود بعید است فروشنده ها به راحتی تسلیم شوند. آنها تلاش خواهند کرد تا بهبود را در منطقه ۱.۲۴ تا ۱.۲۹ دلار متوقف کنند.

اگر قیمت از منطقه بالایی پایین بیاید اما زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین نیاید، این نشان می دهد که خریداران سعی در بازگشت دارند. شکست در منطقه مقاومت می تواند خریدارانی را به خود جلب کند که ممکن است SMA 200 روزه (۱.۵۱ دلار) را به چالش بکشند.

شکستن و نزدیک شدن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه نشان می دهد که روند نزولی در کوتاه مدت به پایان رسیده است. اگر فروشنده ها قیمت زیر ۰.۷۲ دلار را فرو ببرند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

KLAYنمودار ۴ ساعته KLAY / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که جفت KLAY / USDT در یک کانال نزولی معامله می شود. خریداران قیمت را از کانال و ۲۰۰-SMA بالا بردند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

اگر خریداران قیمت را بالای ۲۰-EMA فشار دهند و حفظ کنند، جفت ارز ممکن است دوباره سعی کند بالاتر از کانال و ۲۰۰-SMA قرار گیرد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ممکن است روند صعودی جدیدی را شروع کند که می تواند به ۱.۶۲ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز به زیر ۰.۸۶ دلار برسد، کاهش می تواند به ۰.۷۲ دلار برسد.

منبع:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا