فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰

روند بازیابی قیمت طلا در حالی شدت می گیرد که خریداران موفق شده اند تراز ۱،۷۸۰ دلاری را مجدد پس بگیرند. جفت ارز XAU/USD همچنان در معرض خطر رسیدن دوباره به پایین ترین سطح قیمت ماهیانه خود و کاهش بیشتر قیمت قرار دارد.

تا این لحظه، هیچ گونه اطلاعات اقتصادی مهم و محرک بازاری از سوی ایالات متحده منتشر نشده است که نشان می دهد این کالا احتمالاً پرایس اکشن محصور خود در یک بازه محدود را در روز اول معاملات هفته جاری همچنان دامه می دهد.

با توجه به افت اخیر قیمت، تشکیل یک مستطیل در نمودار قیمت طلا هنوز هم می تواند به عنوان یک مرحله تحکیم نزولی طبقه بندی شود و از چشم انداز ریزش بیشتر قیمت پشتیبانی کند. این سوگیری منفی به دلیل عدم وجود تمایل به خرید این کالا تقویت می شود. از این رو، احتمال عقب گرد به سمت لمس مجدد کف قیمت ثبت شده یک ماه گذشته در حدود منطقه ۱۷۶۰ تا ۱۷۶۱ دلار که در مسیر حمایت اصلی بعدی در نزدیکی منطقه ۱۷۴۷ دلار و ۱۷۴۸ دلار قرار دارد، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد اکنون منطقه ۱۷۹۵-۱۸۰۰ دلار به عنوان یک مقاومت فوری وارد عمل شده است. یک حرکت پایدار بالاتر از این سطوح ممکن است با حرکت به سمت منطقه ۱۸۱۵ دلاری در کوتاه مدت همراه شود. هر گونه افزایش بیشتر قیمت می تواند به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و خیلی سریع ریسک ریزش قیمت در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در حدود تراز ۱۸۳۳ دلار را افزایش دهد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا