ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال REN

توکن اصلی پروتکل، REN، به عنوان پیوندی برای نودهای در حال اجرا که معروف به Darknodes می باشند و RenVm را تامین می کنند ، عمل می کند. در واقع این رمز ارز قصد دارد با حذف موانع مربوط به نقدینگی بین بلاکچین ها، قابلیت همکاری و از این رو دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi را گسترش دهد.

نگاهی به RenVM

RenVM که کوتاه شده ی کلمه ی Ren Virtual Machine می باشد، در حقیقت موتوری است که به راه حل همکاری غیرمتمرکز نیرو می دهد. این ماشین مجازی به توسعه دهندگان اجازه می دهد قابلیت های زنجیره ای خود را وارد کنند.

RenVm همچنین یک شبکه مقاوم در برابر خطای بیزانس است. این به این معنی است که حتی اگر برخی از نودها خراب شوند، شبکه موثر عمل خواهد کرد.

ماشین مجازی Ren این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با چندین دارایی، چندین زنجیره و چندین DApp در یک معامله ارتباط برقرار کنند. این بدان معناست که کاربران می تواند از ماشین مجازی Ren برای ارسال هر مقدار توکن به هر برنامه در هر زنجیره استفاده کند.

RenVM با طراحی ساده از معاملات پیچیده و قابل ترکیب بین زنجیره ای پشتیبانی می کند. همچنین RenVM به دنبال حل مشکل نقدینگی با میلیاردها دلار پول در اکوسیستم های دیگر است.

تاریخچه و بنیان گذاران 

Ren توسط Taiyang Zhang، مدیرعامل آن در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. در ابتدا این پروتکل Republic نامیده می شد، Ren برای اولین بار در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شد. Zhang تجربه ی بسیاری در فضای ارزهای دیجیتال دارد و همچنین صندوق سرمایه گذاری را نیز تاسیس کرده است.

پیش از آن، ژانگ در سال ۲۰۱۴ بنیانگذار Neucode، استارتاپ توسعه وب و نرم افزار بود. Jaz Gulati از دیگر بنیان گذارن Neucode، اکنون به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار برای Ren کار می کند.

بررسی عملکرد ارز دیجیتال REN

ارز رمزنگاری شده REN توکن بومی پروژه Ren است که امنیت RenVM را تامین می کند. اپراتورهای Darknode موظفند ۱۰۰،۰۰۰ REN را به عنوان یک پیوند رفتاری خوب تا زمانی که Darknode را اداره می کنند، نگه دارند. شبیه به اینکه سایر بلاکچین ها از توکن های اثبات سهام برای کمک به اطمینان از رفتار خوب توسط نودها و یک شبکه قابل اعتماد استفاده می کنند.

از آنجا که هیچ برنامه صدور برای توکن های REN وجود ندارد، بنابراین هرگز نمی تواند بیش از ۱۰،۰۰۰ Darknodes وجود داشته باشد. تنها هدف توکن REN نگهداری توسط Darknodes است تا رفتار آنها را تضمین کند. مشوق آنها برای اجرای Darknode، توسط کاربران شبکه پرداخت می شود. در واقع پرداخت با ارزهای رمزنگاری شده در شبکه انجام می شود. به عنوان مثال، وقتی کسی از Ren برای تبدیل BTC به  RenBTC استفاده می کند، هزینه خدمات را با BTC پرداخت می کند که بین نودها توزیع می شود.

ویژگی های Ren

Ren یک پلتفرم پیچیده با موارد استفاده چندگانه است. اما در نهایت برای غلبه بر موانع ورود و سرمایه گذاری برای پروژه های DeFi طراحی شده است.

در حقیقت به عنوان یک افزونه، به پروژه های DeFi اجازه می دهد دارایی های رمزنگاری شده خارجی مانند بیت کوین و زی کش را به پیشنهادات خود بیاورند. به طور گسترده تر، کاربران در اصل می توانند بدون استفاده از مراحل میانی هر توکنی را بین هر دو بلاکچین عوض کنند.

چه تعداد کوین REN در گردش است؟

REN دارای محدودیت عرضه ثابت ۱ میلیارد توکن است. Ren در سال ۲۰۱۸ یک فروش توکن و پیش فروش عمومی انجام داد که طی آن ۶۰.۲% از عرضه به سرمایه گذاران فروخته شد. Ren دارای یک صندوق ذخیره است که در ابتدا ۱۹.۹% از کل عرضه به آن اختصاص داده شده است، در حالی که ۹.۹% دیگر به مشاوران و بنیان گذاران آن اختصاص یافته است. ۱۰% دیگر از منابع REN به طور خاص برای فعالیت هایی مانند مشارکت و توسعه در نظر گرفته شده است.

منبع: آکادمی هلاکوئی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا