ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۳۰ مجوز استخراج بیت کوین در ایران صادر شد

در هفته ای که گذشت وب سایت وزارت صنعت معدن و تجارت گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن ۳۰ مرکز استخراج ارز دیجیتال در ایران مجوز گرفته‌ و می توانند به زودی فعالت خود را آغاز کنند. این در حالیست که ایران در ماه های گذشته با قطعی برق سراسری مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش، استان سمنان بیشترین مجوز را دریافت کرده است و هم‌اکنون شش مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارای مجوز در این منطقه فعالیت می‌کنند. استان البرز با داشتن ۴ مجوز در رتبه دوم قرار دارد. پس از آن استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و زنجان قرار گرفته‌اند. در استان تهران فقط یک مرکز استخراج ارز دیجیتال مجوز دریافت کرده است.

این وزارتخانه همچنین ۲۵۷۹ مجوز تأسیس برای واحدهای جدید استخراج ارز دیجیتال در سراسر کشور صادر کرد که ۳۰۵ مورد از آنها برای استان زنجان است. استان فارس و آذربایجان غربی به ترتیب ۲۶۲ و ۲۴۷ مجوز دریافت کرده‌اند. این سه استان بالاترین تعداد مجوز را در میان سایر استان‌ها دارند.

بر اساس این گزارش، دریافت مجوز فعالیت شرکت‌های ایرانی برای شروع استخراج ارزهای دیجیتال اجباری است. متقاضیان واجد شرایط باید ابتدا مجوز تأسیس را کسب و ظرف مدت ۱۲ ماه واحد صنعتی خود را راه‌اندازی کنند و سپس برای گرفتن مجوز فعالیت اقدام نمایند.

در این گزارش بیان شده که استخراج ارزهای دیجیتال در ایران قانونی است و قوانین آن در تیر سال ۱۳۹۸ توسط دولت تصویب شده است. دولت به دلیل افزایش فشار بر شبکه برق کشور با مراکز استخراج غیرقانونی مبارزه می‌کند. براساس این گزارش، شرکت‌های مجاز استخراج ارزهای دیجیتال موظفند هزینه برق بیشتری نسبت به مشتریان مسکونی یا حتی مشتریان تجاری پرداخت کنند.

این خبر بعد از آن اعلام شد که حسن روحانی، رئیس جمهور، در اوایل خردادماه امسال بیان کرد که استخراج ارزهای دیجیتال تا پایان تابستان ممنوع است. این ممنوعیت به خاطر کاهش فشار به شبکه برق کشور بود. به دنبال این خبر سه شنبه هفته گذشته پلیس استان تهران بیش از ۷۰۰۰ دستگاه ماینر را در استان تهران ضبط کرد. مسئولین، این مزرعه استخراج را یکی از مزرعه‌های پرمصرف اعلام کردند که حجم زیادی از برق شبکه کشور را مصرف کرده است.

منبع: رمزارز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا