فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل تکنیکال طلا، چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰

قیمت طلا پس از فروش شدید روز سه شنبه تا پایین ترین قیمت دو ماهه خود یعنی ۱۷۵ دلار ریزش کرد. دلار آمریکا همزمان با افزایش نگرانی در مورد شیوع ویروس جهش یافته کرونا و تأثیر آن بر بهبود اقتصاد جهانی، روند صعودی اخیر را افزایش داد. یورو همچنین از شیب تند بانک فدرال رزرو استفاده کرد.

اندیکاتور آشکارساز تلاقی در تحلیل تکنیکال (Technical confluence detector) نشان می‌دهد که قیمت طلا اکنون زیر یک مجموعه از مقاومت های قوی معامله می شود، در حالی که اولین سطح از این مقاومت های مهم در تراز ۱۷۶۴ دلار، که پایین ترین سطح قیمت هفته گذشته است، قرار می گیرد.

تلاقی کف قیمت ماه گذشته و SMA5 چهارساعته در تراز ۱۷۶۶ دلار می تواند مانع بعدی پیش روی حرکت خریداران باشد. علاوه بر این، سطح ۶۱.۸٪ یک روزه فیبوناچی در تراز ۱۷۶۹ دلار از این روند صعودی محافظت خواهد کرد. اگر میزان علاقه به خرید افزایش یابد، قیمت طلا می تواند به سمت ۱۷۷۶ دلار، همگرایی ۶۱.۸٪ هفتگی فیبوناچی و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ افزایش یابد.

در طرف مقابل، سطح ۲۳.۶٪ یک روزه فیبوناچی در تراز ۱۷۵۸ دلار می تواند از کاهش فوری قیمت جلوگیری کند. در صورت عبور از این سطح، ممکن است پایین ترین قیمت دو ماهه اخیر یعنی ۱۷۵۱ دلار دوباره لمس شود. محل تلاقی نقطه پیووت S1 یک روزه و S2 یک هفته ای در تراز ۱۷۴۸ دلار، چشم انداز نزولی را به چالش می کشد.

در صورت از دست رفتن حمایت مورد اشاره، فروشندگان می توانند سطح ۱۶۱.۸٪ هفتگی فیبوناچی در ۱۷۴۴ دلار را هدف قرار دهند.

طلا

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا