فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور SEB

اندیکاتور SEB اختصاری از Standard Error Bands است. باند خطای استاندارد (Standard Error Bands) یکی دیگر از اندیکاتورهای مهم به منظور استفاده در تحلیل تکنیکال نوسان قیمت است. باندهای خطای استاندارد توسط جان اندرسن به عنوان ابزاری برای تحلیل تکنیکال کشف گردید و در سال ۱۹۹۶ منتشر شد که در درجه اول به عنوان اندیکاتور روند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باندهای خطای استاندارد همانند اندیکاتور باند بولینگر از ابزار مهم در پیش بینی روند حرکت قیمت به شمار می رود. این اندیکاتور می‌توانند جهت روند و نوسان قیمت را در یک روند نشان دهند.

نوشته های مشابه

تصویر اندیکاتور

باندهای خطای استاندارد از سه جزء تشکیل شده است.

۱- خط رگرسیون خطی هموار: به طور کلی یک منحنی رگرسیون خطی ۲۱ دوره‌ای است که با یک میانگین متحرک ساده ۳ دوره‌ای هموار می‌شود.

۲- باند بالایی خطای استاندارد: خط رگرسیون خطی به علاوه ۲ خطای استاندارد.

۳- باند پایینی خطای استاندارد: خط رگرسیون خطی منهای ۲ خطای استاندارد.

باند خطای استاندارد منقبض: وقتی که قیمت روند رو به رشد دارد و باندهای استاندارد خطا در حال انقباض هستند آن گاه قیمت قدرت کافی دارد و ممکن است به روند خود ادامه دهد.

باند خطای استاندارد گسترده: هنگامی ‌که باندهای خطای استاندارد شروع به گسترده شدن می‌کنند ممکن است روند در حال تمام شدن باشد و می‌توان انتظار داشت بازار وارد روند خنثی شود یا روند معکوس شود.

برخی از معامله‌گران از باندهای خطای استاندارد برای تعیین قدرت روند و برگشت احتمالی روند یا تثبیت قیمت استفاده می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا