ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال Quant (کوانت) و توکن QNT

ارز دیجیتال کوانت (Quant) در ژوئن سال ۲۰۱۸ و با هدف اتصال بلاکچین‌ها و شبکه‌ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت همکاری شبکه راه‌اندازی شد. این اولین پروژه برای حل مشکل همکاری متقابل از زمان ایجاد اولین پلتفرم عامل بلاکچین است.

این پروژه به عنوان سیستم‌عامل توزیع‌شده دفتر کل و یک شبکه Overledger برای اتصال شبکه‌های مختلف بلاکچین ساخته شده است. همچنین این پروژه به عنوان اولین سیستم عامل ساخته‌شده برای بلاکچین‌ها معرفی شده است.

هدف اصلی ارز دیجیتال Quant برای استفاده از Overledger برطرف کردن مشکل وجود شکافی است که بین بلاکچین‌های مختلف وجود دارد. ستون فقرات این پروژه شبکه Overledger است که می‌تواند سبب شود ارز دیجیتال Quant به عنوان پلتفرمی که اکوسیستم آینده اقتصاد دیجیتال روی آن ساخته خواهد شد، به حساب آید.

شبکه Overledger به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که برنامه‌های چند زنجیره‌ای غیرمتمرکز و معروف به (MApps) را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. برای اینکه توسعه‌دهندگان در شبکه یک Mapp بسازند، باید مقدار مشخصی از توکن Quant (QNT) را هولد کرده باشند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی ارز دیجیتال Quant مراجعه کنید.

تیم ارز دیجیتال Quant چه کسانی هستند؟

گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian)، یکی از بنیان‌گذاران شبکه Quant، زمانی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کرد، ایده ساخت یک پروژه بلاکچین را داشت. وردیان به اهمیت همکاری متقابل شبکه‌ها، برای اطمینان از تحت پوشش قرار گرفتن بیماران ثبت‌شده در پلتفرم‌های مختلف را پی برده بود.

وردیان بیش از ۲۰ سال تجربه صنعتی در ارتقای امنیت، تکنولوژی و استراتژی‌های تجاری در سراسر جهان دارد.

قبل از شبکه Quant، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات (CISO) در Vocalink، یک شرکت مسترکارت، مدیر اطلاعات آمبولانس NSW و مدیر امنیت وزارت دادگستری انگلستان خدمت می‌کرد.

بنیانگذار دوم، دکتر پائولو تاسکا (Paolo Tasca)، یک کارآفرین و اقتصاددان دیجیتال است که در زمینه سیستم‌های توزیع‌شده تخصص دارد. دکتر تاسکا به عنوان مشاور ویژه در زمینه فناوری‌های بلاکچین برای پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان خدمت کرده است.

او همچنین نویسنده چندین کتاب در زمینه fintech است و از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره کنسرسیوم Retail Blockchain است.

ارز دیجیتال کوانت چه می‌کند؟

از زمان معرفی بلاکچین و فناوری دفتر توزیع‌شده، موارد استفاده آن تقریباً در هر صنعت شناخته‌شده‌ای پیدا شده است. با این وجود، مشکل عدم امکان همکاری بین این پروژه‌ها وجود دارد. ارز دیجیتال Quant به عنوان حلقه گمشده ارتباطی بین بلاکچین‌های متفاوت ایجاد شده است.

شبکه Overledger در پلتفرم ارز دیجیتال کوانت به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان دروازه‌ای برای هر پروژه بلاکچینی برای دسترسی به سایر بلاکچین‌ها عمل می‌کند. این پروژه همچنین مانند اتریوم، برای اتصال یک برنامه به برنامه‌های دیگر در اکوسیستم بلاکچین یکسان هم کار می‌کند.

غیر از تعامل‌های بلاکچینی، ارز دیجیتال کوانت لایه‌های مختلفی را برای تعامل برنامه‌ها در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال کوانت لایه‌های مختلفی برای تراکنش‌ها، پیام‌رسانی، فیلتر کردن و سفارش دارد. همچنین برنامه‌هایی برای اشتراک‌گذاری و ارجاع پیام‌های یکسان مربوط به برنامه‌های دیگر را نیز دارد.

فروشگاه App Quant توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش در چندین دفتر را دارد. با استفاده از Overledger، توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمند را برای طیف گسترده‌ای از بلاکچین‌ها، حتی آنهایی را که پشتیبانی نمی‌کنند، بنویسند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار برنامه‌های چند زنجیره‌ای (MApps) استفاده کنند.

کاربرد توکن QNT چیست؟

توکن شبکه ارز دیجیتال کوانت QNT نام دارد. یک توسعه‌دهنده برای ایجاد هر چیزی در این پلتفرم باید مجوز (توکن QNT) را خریداری کند. برای این کار توکن‌ های QNT باید ۱۲ ماه بلاک شوند. هزینه اجرای Gateways و انجام عملیات خواندن یا نوشتن در Overledger مستلزم استفاده از توکن‌ های QNT است.

عرضه کل توکن QNT برابر با  ۱۴،۶۱۲،۴۹۳ توکن تعیین شده است. توکن‌ های QNT به روش زیر تقسیم شده‌اند:

  • ۹ میلیون توکن QNT از طریق عرضه اولیه (ICO) به عموم فروخته شد.
  • برای ادامه اجرای پروژه، ۲.۶ میلیون توکن QNT به شرکت اختصاص یافت.
  • ۳ میلیون توکن QNT به بنیانگذاران شرکت اختصاص داده شد.
  • ۶۵۱۰۰۰ توکن QNT به مشاوران شرکت اختصاص داده شد.

در حال حاضر، میزان عرضه توکن QNT برابر با ۱۲،۰۷۲،۷۳۸ است. ۲ میلیون توکن دیگر توسط این شرکت نگهداری می‌شود. این توکن‌ها می‌توانند در هر زمانی فروخته یا صادر شوند.

از چه صرافی‌هایی می‌توانیم ارز دیجیتال Quant را بخریم؟

توکن Quant در صرافی‌های مختلفی قابل خرید و فروش و معامله است. از این صرافی‌ها می‌توان صرافی بیترکس (Bittrex)، صرافی (Bilaxy)، صرافی ۱inch، صرافی یونی سواپ و صرافی Hotbit را نام برد.

توکن QNT را می‌توانید با رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم و همچنین استیبل کوین تتر خریداری نمایید.

نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant

قیمت توکن QNT در زمان عرضه اولیه‌اش در اگوست سال ۲۰۱۸ برابر ۰.۲۷ دلار بود. نمودار قیمت ارز دیجیتال Quant از سال گذشته تا‌کنون را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

کوانت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا