ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

گلدمن ساکس:محبوبیت اتریوم می تواند موجب برتری ETH شود

گلدمن ساکس روز سه شنبه در یادداشتی به مشتریان گفت که بلاکچینی با بالاترین “پتانسیل استفاده واقعی” اتریوم است، که نشان می دهد ETH خود را می تواند تبدیل به ذخیره کننده ارزش دیجیتالی برتر کند.

براساس گزارشی از Business Insider، به این ترتیب، گلدمن پیش بینی می کند که کل ارزش بازار (ETH) می تواند در سال های آینده از کل ارزش بازار بیت کوین (BTC) سبقت بگیرد.

اتر در حال حاضر مانند رمزارزی با بالاترین پتانسیل استفاده واقعی به نظر می رسد چرا که اتریوم، پلتفرمی که ارز دیجیتال بومی آن است، محبوب ترین پلت فرم توسعه برای اجرای قراردادهای هوشمند است.

قراردادهای هوشمند با فناوری که پیشرفت پروتکلهای دیفای(DeFi) و برنامه های غیرمتمرکز کریپتویی را تسهیل کرده است، شامل تغییر طراحی نرم افزاری اجرای قراردادهای دیجیتال است.

تحلیلگران اشاره کردند که مزیت پیشرو بودن بیت کوین به آن برند قوی تری داده است، با این حال این باور وجود دارد که فاقد برخی موارد استفاده اتر است و در سرعت تراکنش تاخیر دارد.بیت کوین در نتیجه تمرکز خود بر پول معتبر بودن و امنیت شبکه، هنوز همان سطح از قابلیت های اتریوم را ارائه نمی دهد.

اتریوم به عنوان یک شبکه جوان تر نیز توانسته است با سرعتی بیشتر از بیت کوین رشد کند. در حالی که بیت کوین در سال گذشته ۲۶۱ درصد رشد داشته است، ETH در همان دوره ۸۵۶ درصد افزایش داشته است.

اتریوم

با وجود عبور Ethereum از بیت کوین، تحلیلگران همچنین استدلال می کنند طلا یک ذخیره کننده ارزش برتر نسبت به دارایی های دیجیتال است، آنها طلا را به عنوان یک “پوشش دفاعی در برابرِ تورم” و کریپتو را به عنوان یک “پوشش پرخطر در برابر تورم” معرفی می کنند.

این رقابت در میان رمزارزها یکی دیگر از عوامل خطر است که مانع از تبدیل شدن آنها به دارایی های امن در این مرحله می شود.

این یادداشت یک ماه پس از آن صورت می گیرد که تحلیلگران گروه استراتژی سرمایه گذاری گلدمن ساکس (Goldman Sachs Investment Strategy Group) به مشتریان گفتند که کریپتو حتی یک کلاس دارایی “قابل سرمایه گذاری” نیست. تحلیلگران گفتند:

در حالی که اکوسیستم دارایی های دیجیتال ممکن است به خوبی انقلابی در آینده همه چیز ایجاد کند، این بدان معنا نیست که رمزارزها یک طبقه دارایی قابل سرمایه گذاری هستند.

بانک ها تنها کسانی نیستند که متوجه شده اند اتریوم  از بیت کوین به صورت قابل توجهی سبقت می گیرد. بنیانگذار و مدیر عامل Celsius Network که یک شرکت سپرده گذاری و وام دهی کریپتو با ۱۷ میلیارد دلار دارایی دیجیتال تحت مدیریت است، روز دوشنبه به کیتکو نیوز (Kitco News) گفت که در حال حاضر از نظر موجودی در میان کاربران این پلتفرم اتر از بیت کوین عبور کرده و معتقد است که این کار را در ابعادی گسترده تر در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ انجام خواهد داد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا