ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

همه چیز درباره بلاکچین آیوتکس (IoTeX)

ایده بلاکچین آیوتکس

بر اساس تحقیق انجام شده توسط ژونیپر ریسرچ (Juniper Research) پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه‌های اینترنت اشیا وجود داشته باشد. این تعداد بسیار زیادی است. این تعداد بیشمار دستگاه متصل به اینترنت همچنین به روشهای ایمن ارتباط و اتوماسیون در زمان واقعی نیاز دارند.

چندین مشکل وجود دارد که تاکنون از استفاده گسترده فناوری اینترنت اشیا جلوگیری کرده است. این شامل:

_مقیاس پذیری

_نداشتن حریم خصوصی

_هزینه‌های عملیاتی بالا

_فقدان ارزش عملکردی

بلاکچین IoTeX قصد دارد این مشکلات را با بلاکچین حریم خصوصی محور حل کند. با استفاده از این راه حل انعطاف پذیری و مقیاس پذیری با استفاده از مکانیزم اجماع سریع مبتنی بر اثبات سهام، همراه با استفاده از زنجیره‌های جانبی فراهم می‌شود.

بلاکچین IoTeX و ارز دیجیتال آن (IOTX) راه حل مقیاس پذیری مخصوص “بلاکچین درون بلاکچین” برای تأمین انرژی اینترنت اشیا (IoT) است.

در حقیقت این دستگاه برای اتصال دنیای فیزیکی دستگاه‌های اینترنتی به صورت بلاک به بلاک طراحی شده است و به لطف مکانیزم اجماع منحصر به فرد Roll-DPoS سریع و مقیاس پذیر خواهد بود. IoTeX همچنین یک روش سبک وزن را برای حفظ حریم خصوصی به کار می‌گیرد.

با این حال، با توجه به لیست گسترده سکه‌های حریم خصوصی و راه حل‌های اینترنت اشیا، آیا آنها واقعاً می‌توانند خود را متمایز کنند؟

فناوری IoTeX

IoTeX بدون رقیب نیست. یکی از بزرگترین رقبای آن IOTA است. این بلاکچرن از فناوری Directed Acyclic Graph (DAG) برای حل مسائل مقیاس پذیری و ایجاد یک بستر سبک برای دستگاه‌های با نیاز به توان کم استفاده می‌کند.

استفاده IOTA از فناوری DAG با یک قیمت همراه است و این قیمت اجماع جهانی است. توسعه دهندگان IoTeX فکر می‌کنند این قیمت خیلی زیاد است. آن‌ها به دنبال طراحی یک راه حل بلاکچین برای چیزی فراتر از مسائل مقیاس پذیری هستند. دید آنها شامل بلاکچینی است که از بسیاری از بلاکچین ها ساخته شده است. یک بلاکچین ریشه وجود دارد که مسئول امنیت و اداره شبکه است و سپس زنجیره‌های جانبی که عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند.

درواقع از نظر معماری، IoTeX قصد دارد مانند سیستم نخاع سیستم‌های اینترنت اشیا شود.

تیم IoTeX

تیم پشتیبان IoTeX در رمزنگاری و ارزهای دیجیتال بسیار باتجربه است. رائولن چای یکی از بنیانگذاران این پروژه است. چای در کنار خود دانشمندی تحقیقاتی در دانشگاه واترلو، دارای دکترای رمزنگاری را نیز دارد. پیش از این او در اوبر (Uber) به عنوان رئیس تحقیق و توسعه رمزنگاری کار می‌کرد و قبل از آن مهندس امنیت گوگل Google بود.

Qevan Guo کوان گو یکی دیگر از بنیانگذاران IoTeX است. گو دارای دکترای لرنینگ ماشین و بینایی کامپیوتر از دانشگاه ملی سنگاپور است. قبل از کار در IoTeX او یک دانشمند تحقیق و مدیر مهندسی در فیس بوک بود.

سومین بنیانگذار IoTeX جینگ سان است که بیش از ۴۰ سرمایه گذاری در زمینه امنیت، بلاکچین و اینترنت اشیا را هدایت کرده است. وی پیش از این شریک مؤسس اسپارک لند کپیتال Sparkland Capital، یک شرکت سرمایه گذاری پرریسگ بود که آسیا را به دره سیلیکون متصل می‌کرد. سان تجربه تجاری را در این پروژه به ارمغان آورده است.

وی قبلاً توانسته است چندین مشارکت استراتژیک از جمله مشارکت با بنیاد بلاکچین Blockchain و مشارکت دیگر با جینس Jinse، بستر خدمات صنعت بلاکچین را تأمین کند. همکاری مهم دیگری در ماه ژوئن گذشته با شرکت امنیتی و تأیید قرارداد هوشمند سرتیک CertiK نیز اعلام شده است. آن‌ها به اطمینان از امنیت کامل بلاکچین IoTeX و قراردادهای هوشمند کمک خواهند کرد.

ارز دیجیتال IOTX توکن ERC-20 بود که در سه ماه اولیه سال ۲۰۱۹ به یک توکن بومی تغییر یافت. به محض تعویض، توکن بومی نماد IOTX را می‌گیرد و برای ۵۰ سال آینده قابل استخراج است. در حال حاضر ۵.۷ میلیارد IOTX در گردش است. در مجموع ۱۰ میلیارد توکن قرار است عرضه شود.

برنامه اصلی شبکه آلفا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ فعال شد. در آن زمان یک توکن مبادله برای رمز اصلی ایجاد شد. سپس از این توکن ها برای تأمین انرژی شبکه IoTeX استفاده می‌گردد. مأموریت این توکن شامل سوخت رسانی به برنامه‌های توزیع شده و تأمین انرژی معاملات است.

ارز دیجیتال IOTX پس از لیست شدن در بایننس، در اول ژوئن ۲۰۱۸ به بالاترین رقم خود کمی بالاتر از ۰.۰۶۸ دلار رسید. از آن زمان به دلیل بازار گسترده خرسی ارزهای دیجیتال، قیمت به طور مرتب پایین می‌رود. با شروع فصل آلتکوین ها هر توکن IOTX به قیمت ۰.۰۰۸۲ رسیده است.

جالب اس بدانید که بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال IOTX مربوط به بایننس است. مبالغ بسیار کمتری در دیگر صرافی‌ها معامله می‌شود.

با رقابت IOTA، تیم IoTeX بدون شک در این راه با چالش روبرو خواهد شد. با این حال آنها معتقدند که بهترین راه حل را برای برنامه‌های اینترنت اشیا دارند و برای اثبات آن سخت تلاش می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا