ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC LUNA ATOM CAKE FTT

اگر قیمت بیت کوین همچنان در نوسان باقی بماند، آلتکوین هایی مانند LUNA ،ATOM ،CAKE و FTT می توانند در هفته آینده به رشد خود ادامه دهند.

قیمت بیت کوین (BTC) هنوز محدود است و معامله گران در حال جستجو برای یافتن علائمی هستند که ممکن است جهت حرکت بعدی را مشخص کند.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری نمای روزانه. منبع: Coin360

BTC / USDT

طی چند روز گذشته بیت کوین در محدوده ای بین ۳۱،۰۰۰ تا ۳۶،۶۷۰ دلار معامله شده است، که نشان می دهد معامله گران در مورد حرکت جهت بعدی بلاتکلیف هستند. معمولاً شکست در چنین محدوده هایی منجر به یک حرکت شدید می شود.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک بتدریج مسطح می شوند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی معامله شده است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۶،۶۷۰ دلار برسانند، این اولین نشانه قدرت است.

سپس جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۴۱،۳۳۰ دلار و سپس به ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار برسد، جایی که فروشنده ها مقاومت سختی دارند. شکست این مقاومت نشان دهنده آغاز احتمالی روند صعودی جدید خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی در ۳۶،۶۷۰ دلار کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند جفت ارز را به ۳۱،۰۰۰ دلار و سپس به ۲۸،۰۰۰ دلار پایین بیاورند. شکست در زیر این منطقه حمایتی احتمال از سرگیری روند نزولی را افزایش می دهد.

بیتکویننمودار ۴ ساعته BTC / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی مثلث نزولی را نشان می دهد که در یک شکست کامل می شود و زیر ۳۲،۲۶۸ دلار بسته می شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمال شکست در زیر ۳۱،۰۰۰ دلار افزایش می یابد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی برسانند، این روند نزولی را باطل می کند. شکست یک الگوی منفی یک نشانه صعودی است زیرا فروشنده های تهاجمی را به دام می اندازد. این جفت ارز می تواند تا ۳۶،۶۷۰ دلار افزایش یابد.

LUNA / USDT

رمز LUNA پروتکل Terra از اواخر ماه مه در محدوده ۷.۹۶ تا ۳.۹۱ دلار معامله شده بود. با این حال، خریداران قیمت را از مقاومت در محدوده ۹ ژوئیه بالاتر بردند که نشان می دهد تقاضا بیش از عرضه است.

لونانمودار روزانه LUNA / USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک یک کراس اوور صعودی را به اتمام رسانده اند و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید افزایش یافته است که نشان دهنده تغییر روند است.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از ۷.۹۶ دلار حفظ کنند، جفت ارز LUNA / USDT می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. اولین هدف در روند صعودی خط روند نزولی است که در آن فروشنده ها دوباره سعی می کنند حرکت صعودی را متوقف کنند.

اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا ۷.۹۶ دلار عقب نشینی کند، تشکیل یک کف را نشان می دهد. سپس خریداران سعی می کنند با بالا بردن قیمت بالاتر از خط روند نزولی روند صعودی را از سر بگیرند.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۷.۹۶ دلار برسانند، نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. شکست کمتر از میانگین متحرک، درها را برای افت احتمالی تا ۳.۹۱ دلار باز می کند.

لونانمودار ۴ ساعته LUNA / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در نمودار ۴ ساعته نزدیک منطقه اشباع خرید است که نشان می دهد خریداران برتری دارند.

با این حال، فروشنده ها سعی می کنند حرکت صعودی را نزدیک به ۸.۵۰ دلار متوقف کنند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از ۸.۷۵ دلار برسانند، جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که ممکن است به ۱۰ دلار و سپس به ۱۲ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۷.۴۶ دلار برسد، ممکن است جفت ارز به میانگین متحرک ۵۰ ساده سقوط کند.

ATOM / USDT

کازماس (ATOM) طی چند روز گذشته بین ۱۷.۵۶ تا ۸.۵۱ دلار معامله شده است. خریداران در ۵ جولای قیمت را به بالای SMA 50 روزه (۱۲.۶۶ دلار) رساندند که این اولین نشانه قدرت بود.

کازماسنمودار روزانه ATOM / USDT. منبع: TradingView

پس از آن، فروشنده ها سعی کردند خریداران تهاجمی را به دام بیندازند و قیمت را پایین بکشند اما آنها نتوانستند حمایت ۲۰ روزه EMA (12.54 دلار) را بشکنند. این پیشنهاد می کند که در افت قیمت خرید کنید.

میانگین های متحرک در آستانه یک کراس اوور صعودی هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می دهد اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. اکنون خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به مقاومت محدوده ۱۷.۵۶ دلار برسانند، جایی که فروشنده ها چالش سختی دارند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و فروشنده ها جفت ATOM / USDT را در زیر ۱۱.۴۱ دلار فرو ببرند، این نمای صعودی نفی خواهد شد. چنین حرکتی می تواند درهای سقوط به سطح حمایت مهم ۸.۵۱ دلار را باز کند.

کازماسنمودار ۴ ساعته ATOM / USDT. منبع: TradingView

قیمت طی چند روز گذشته در داخل یک کانال صعودی معامله شده است. هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده مسیر با کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، خریداران سعی می کنند جفت بالای خط مقاومت کانال را بشکنند. در صورت موفقیت، جفت ارز می تواند شتاب بگیرد و به ۱۷.۵۶ دلار برسد.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت خود را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به خط روند کانال سقوط کند. شکست در زیر این حمایت باعث برتری به نفع فروشنده ها خواهد شد.

CAKE / USDT

پنکیک سواپ (CAKE) طی پنج روز گذشته بین میانگین های متحرک قرار گرفته است. این تثبیت نشان می دهد که فروشنده ها از SMA 50 روزه (۱۵.۶۷ دلار) دفاع می کنند در حالی که خریداران در حال سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴.۵۵ دلار) هستند.

پنکیک-سواپنمودار روزانه CAKE / USDT. منبع: TradingView

با این حال، بعید به نظر می رسد که این معاملات محدود به مدت طولانی ادامه داشته باشد و ممکن است طی چند روز آینده به یک حرکت قوی منجر شود. RSI به قلمرو مثبت افزایش یافته است نشان می دهد که خریداران یک برتری جزئی دارند.

اگر خریداران قیمت بالاتر از ۵۰ روزه SMA را فشار داده و حفظ کنند، جفت ارز CAKE / USDT می تواند تا ۱۸.۶۲ دلار و بعداً به ۲۱.۵۲ دلار برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، فروشنده ها ممکن است قیمت را به ۱۲.۳۹ دلار کاهش دهند. شکست در زیر این حمایت می تواند درهای بازنگری حمایت مهم با قیمت ۱۰ دلار را باز کند.

پنکیک-سواپCAKE / USDT نمودار ۴ ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل یک کانال صعودی در حال افزایش است. هر دو میانگین متحرک به تدریج رو به شیب هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

خریداران اکنون سعی می کنند قیمت را به نیمه بالایی کانال برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند تا نزدیک به ۱۷ دلار به خط مقاومت کانال برسد. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و از خط روند کانال پایین بیاید، به منزله پایان حرکت صعودی کوتاه مدت است.

FTT / USDT

FTX توکن (FTT) در ۶ ژوئیه بالاتر از خط روند نزولی شکست که نشان می دهد اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. فروشنده ها سعی کردند در ۸ ژوئیه در SMA 50 روزه (۳۰.۲۶ دلار) بهبود پیدا کنند اما نتوانستند قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸.۶۸ دلار) برسانند.

FTTنمودار روزانه FTT / USDT. منبع: TradingView

قیمت در معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۹ جولای برگشت و خریداران در تلاشند تا جفت FTT / USDT را بالاتر از SMA 50 روزه قرار دهند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به رشد ناچیزی کرده و RSI به منطقه مثبت صعود کرده است و این نشان می دهد که خریداران در تلاشند که دوباره برگردند.

اگر خریداران قیمت آن را بالاتر از ۵۰ روزه SMA پیش ببرند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به ۳۴.۷۳ دلار و سپس ۳۶.۷۳ دلار برسد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد ، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین اقدامی نشان می دهد که فروشنده ها در میتینگ ها در حال فروش هستند. سپس این جفت ارز می تواند تا سطح حمایت ۲۵.۲۲ دلار به حمایت بعدی سقوط کند.

FTTنمودار ۴ ساعته FTT / USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران قیمت را به بالای مقاومت بالایی در ۳۰.۵۰ دلار رسانده اند. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

اگر خریداران قیمت خود را بالای ۳۰.۵۰ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند خود را به ۳۳ دلار و سپس به ۳۴.۷۳ دلار برساند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۲۹.۵۰ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند جفت ارز را به ۲۸ دلار کاهش دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا