ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

با شیلینگ (Shilling) و تاثیر آن بر روی قیمت ارزهای دیجیتال آشنا شوید

به‌ عنوان یک اصطلاح رایج در فضای ارزهای دیجیتال، شیل یا شیلینگ (Shilling)، به شخص یا عمل مشتاقانه‌ای برای تبلیغ یک ارز دیجیتال یا یک پروژه رمزنگاری‌شده گفته می‌شود که اساساً آن تبلیغات انجام‌شده در جهت کسب سود شخصی است. Shill یا Shiller مردم را به سرمایه‌گذاری در انواع ارزهای دیجیتال ترغیب و تشویق می‌کند. در نتیجه بر اساس قانون عرضه و تقاضا، با افزایش میزان تقاضا، قیمت کوین یا توکن نیز افزایش خواهد یافت.

چه کسانی به Shilling می‌پردازند؟

اساساً شیلر در دنیای ارزهای دیجیتال یک کلاهبردار است. ممکن است شیلرها مقداری ارز دیجیتال بخرند و منتظر افزایش قیمت و کسب سود از این طریق باشند. علاوه بر این، بسیاری از پروژه‌های رمزارز، به شیلرهایی که ارز دیجیتال این پروژه‌ها را Shill می‌کنند، انعام می‌دهند.

نحوه تأثیر Shilling (شیلینگ) بر قیمت ارزهای دیجیتال

همان‌طور که پیش‌ از این نیز اشاره شد، شیلینگ ها با تبلیغ یکی از انواع ارزهای دیجیتال، اشتیاق افراد را برای خرید آن رمزارز خاص افزایش می‌دهند؛ با افزایش تقاضای خرید، قیمت‌ها نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر یک شیلر تبلیغات منفی در راستای تخریب یکی از رمزارزها داشته باشد، به همان اندازه ممکن است باعث نابودی و سقوط آن رمزارز خاص شود.

می‌توان گفت Shilling رابطه مستقیمی با قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

اگر با فضای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، به‌ احتمال زیاد نام جان مک آفی (John McAfee)، خالق نرم‌افزار ضدویروسی به همین نام (McAfee) را شنیده‌اید. John McAfee با استفاده از شهرتش برای تبلیغ پروژه‌های کریپتوکارنسی و عرضه اولیه توکن آنها (ICOs)، توانست در سال ۲۰۱۷ درآمد قابل‌توجهی به دست بیاورد. بر اساس آنچه که اعلام شده است، به‌ ازای هر یک توئیت در پلتفرم توییتر، مبلغ ۱۰۵ هزار دلار به جان مکافی پرداخت شده است. طبق گزارش‌های رسیده، برای انجام این تبلیغات؛ جان مک‌آفی درصد اعظمی از توکن‌های کل موجود را در اختیار داشته است.

توجه داشته باشید که این مثال بدان معنا نیست که تمام تأثیرگذاران فضای ارزهای دیجیتال شیل هستند؛ چراکه اینفلوئنسرهای این فضا نقش حیاتی در جاانداختن یک ایده خاص در ذهن جامعه هدف بازار ارزهای دیجیتال دارند. در حالی‌ که گروهی از تأثیرگذاران سعی می‌کنند پروژه کریپتوکارنسی که در آنها مشارکت دارند را تبلیغ کنند، گروهی دیگر از آنها تنها به‌ عنوان مدافع ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند.

تعدادی از اینفلوئنسرهای بیت‌ کوین که نقش مهمی به‌ عنوان مدافعان ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند؛ عبارت‌اند از:

  • سیفدین (Saifedean): نویسنده کتاب The Bitcoin Standard
  • دوقلوهای وینکلووس (Winklevoss): بنیان‌گذاران صرافی رمزنگاری‌شده جمینی (Gemini)
  • مایکل سیلور (Michael Saylor): مدیرعامل MicroStrategy
  • ایلان ماسک (Elon Musk): مدیرعامل Tesla و اسپیس ایکس

هر زمانی که صحبت از اینفلوئنسرهای بیت‌ کوین و به‌ طور کلی فضای ارزهای دیجیتال می‌شود، نام ایلان ماسک را خواهیم دید. توییت‌های ایلان ماسک در خصوص بیت‌ کوین (BitCoin) و دوج‌ کوین (Dogecoin) سبب حرکت روبه‌جلوی بازارهای رمزارزی و افزایش نظرات و تعاملات صدها هزار نفر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا