ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

همبستگی بیت کوین و بازده اوراق ۳۰ ساله آمریکا

رابطه سهام سنتی، کالاها و بیت کوین در گذشته بنیادی بوده است. برای مثال، سقوط بازار بیت کوین در مارس ۲۰۲۰ زمانی اتفاق افتاد که بازار سهام با بزرگترین دامپینگ ۳۰ ساله خود رو به رو شد. آن زمان سرمایه گذاران بیت کوین سپرده های خود را به نقدینگی تبدیل کردند.

با گذشت زمان همبستگی بین بازار بیت کوین و سهام کاهش پیدا کرد. در حال حاضر، در زمان نگارش این مقاله، رابطه همبستگی بین بیت کوین و طلا طی هفته اخیر به طور چشمگیری افت کرده است. زیرا قیمت بیت کوین در هفته گذشته به شدت کاهش یافت.

طلا
رابطه همبستگی بیتکوین و طلا

از آنجا که طلا و SPX سیر صعودی داشتند، همین روند با شاخص S&P 500 مشاهده شد. با این وجود، در این مقاله موضوع اصلی که به آن پرداخته خواهد شد، رابطه بین بیت کوین و بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا است.

آیا روند قیمت بیت کوین با  اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا شباهتی دارد؟

بر خلاف اغلب همبستگی های دیگر، شباهت بین حرکت بیت کوین و بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا امری عجیب است. قطعا این روند بطور کامل مشابه نیست. اما هر دو این دارایی ها طی چند ماه گذشته در یک جهت حرکت نموده اند.

بیتکوین
بیتکوین و بازده اوراق قرضه ۳۰ساله آمریکا

چرا بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله مهم است؟

بازده اوراق قرضه ۳۰ساله آمریکا شاخص مناسبی برای تجزیه و تحلیل شرایط بازار در آینده است. اکنون، متغیرهای مختلفی برای بررسی وجود دارند. اما عملکرد فدرال رزرو و نحوه ارتباط متقابل آن با این بازار مورد توجه است.

بانک فدرال رزرو آمریکا طی ۱۰ سال گذشته، بدون توجه نسبت به سرمایه خود ، به چاپ دلار آمریکا اقدام کرده است. اکنون، پس از جلسه فدرال رزرو در ماه گذشته، این بانک اشاره به افزایش نرخ های بهره در کوتاه مدت دارد.

علاوه بر این، در حالیکه بانک فدرال اندکی اوراق با پول نقد به بانک ها تحویل داد، در کوتاه مدت، موجب افزایش بازده ۱ ساله اوراق قرضه آمریکا شد.

اما، چه اتفاقی برای اوراق قرضه ۳۰ ساله افتاد؟ این اوراق به شدت سقوط کردند.

اوراق قرضه
بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله آمریکا

با این تفاسیر، به طور قطع می توان تورم را پیش بینی کرد. همچنین با توجه به این واقعیت که فدرال رزرو نیاز به افزایش نرخ بهره دارد، تنها رشد اقتصادی امروز را کند خواهد کرد.

چه اتفاقی در انتظار بیت کوین است؟

با اشاره به این واقعیت که کاهش بازده اوراق قرضه ۳۰ساله انعکاس وضعیت فعلی بازار است. همانطور که اوراق قرضه ۳۰ ساله تمایل به رشد نشان دهد، انتظار می رود اقتصاد نیز در کنار آن رشد نماید.

اکنون، در مورد بیتکوین می توان نتیجه گرفت تنها یک اقتصاد در حال رشد برای آن مفید است. زیرا وقتی بازار به طور کلی رو به پیشرفت است، بیت کوین تمایل دارد عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

از این رو، این عامل می تواند کاتالیزور رشد در آینده باشد. هنگامیکه بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله شروع به بهبود نماید، لوپ بازخورد مثبت انعکاسی، چشم انداز بهتری برای بیتکوین می سازد. در این صورت، افزایش قیمت ها به معنای اعتماد بیشتر به این دارایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا