ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز برتر که این هفته باید دنبال کنید

به نظر می رسد سرمایه گذاران سازمانی از این ضعف بیت کوین برای بستن پوزیشن های جدید استفاده می کنند. شرکت آرک اینوست (Ark Invest) متعلق به کتی وود، در هفته گذشته، در دو مرحله، بیش از ۴۵۰،۰۰۰ سهم از تراست بیت کوین گری اسکیل را خریداری کرد و سهام خود را به بیش از ۹ میلیون افزایش داد. علاوه بر این، Edge Wealth Management و Rothschild Investment Corp نیز سهام GBTC را به سبد درایی های خود اضافه کرده اند.

با این حال، دیدگاه همه نسبت به بیت کوین چندان صعودی نیستند. تحلیلگران دلفی دیجیتال (Delphi Digital) خاطرنشان کرده اند که بیت کوین در حال آزمایش حمایتی در میانگین متحرک ۱۲ ماهه است و شکست قیمت زیر این سطح می تواند منجر به سقوط هرچه بیشتر آن شود. کوین کلی (Kevin Kelly)، تحلیلگر معتبر دلفی دیجیتال، گفت که سقوط زیر تراز ۳۰،۰۰۰ دلار می تواند سیگنالی به شدت نزولی برای بیت کوین باشد.

اگر قیمت بیت کوین همچنان در این بازه محدود باقی بماند، معامله گران تمرکز خود را بر روی انتخاب آلتکوین ها قرار خواهند داد، که ممکن است باعث صعود آنها شود. در ادامه نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتری را که ممکن است در کوتاه مدت مورد توجه خریداران قرار بگیرند را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.

BTC/USDT

روز ۲۳ جولای رالی بیت کوین منجر به بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲،۹۷۴ دلار) شد که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. خریداران در حال حاضر سعی دارند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۴،۳۰۱ دلار) برسانند.

بیتکویندر صورت موفقیت خریداران، جفت ارز BTC/USDT می تواند مقاومت کوتاه مدت ۳۶،۶۷۰ دلاری را به چالش بکشد. شکست این مقاومت می تواند میل به خرید را افزایش دهد و مسیر را برای صعود احتمالی تا منطقه مقاومتی ۴۱،۳۳۰ دلار تا ۴۲،۴۵۱،۶۷ دلار هموار کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالاتر از ۵۴ رسیده است که نشان دهنده برتری جزئی خریداران در بازار است.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش یابد اما به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می دهد که احساسات صعودی حاکم بر بازار افزایش یافته است. در این مرحله، خریداران بار دیگر تلاش می کنند مانع موجود در SMA-50 روزه را پشت سر بگذارند.

در مقابل، شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که فروشنده ها همچنان در سطوح بالاتر قیمت، دارایی های خود را می فروشند. پس از آن، این جفت ارز می تواند حمایت ۳۱،۰۰۰ دلاری را مجددا لمس کند.

بیتکوین

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها با قدرت از مقاومت بالاسری، نزدیک به تراز ۳۵،۰۰۰ دلار دفاع می کنند. این جفت ارز اکنون می تواند تا مرز ۲۰-EMA سقوط کند. در این سطح احتمالاً خریداران وارد عمل می شوند. اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، این نشان می دهد که احساسات کوتاه مدت موجود در بازار صعودی هستند.

پس از آن، خریداران دوباره سعی می کنند از مانع موجود در تراز ۳۵،۰۰۰ دلار عبور کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند به ۳۶،۶۷۰ دلار برسد. اگر خریداران در این مقاومت، میدان را خالی نکنند، نشان می دهد که تریدرهای کوتاه مدت در این سطح برای دریافت سود اقدام نمی کنند.

این اتفاق، احتمال شکست قیمت بالاتر از سطح ۳۶۶۷۰ دلار را افزایش می دهد. از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یافته و به زیر ۲۰-EMA برسد ، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد.

ETH/USDT

اتر (ETH) به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲،۱۶۵ دلار) رسید که احتمالاً به عنوان یک مانع قوی در مسیر این ارز عمل خواهد کرد، زیرا فروشنده ها روز هفتم جولای در این مقاومت جلوی رالی قبلی را گرفته بودند.

اتر

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، اما در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۰۴۶ دلار) حمایت شود، نشان خواهد داد که احساسات صعودی در بازار افزایش یافته است. بازگشت شدید به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، چشم انداز شکست مقاومتی در SMA-50 را افزایش می دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، خریداران سعی می کنند قیمت را به سمت خط روند نزولی هدایت کنند. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت، تغییر احتمالی روند حرکت این ارز را نشان می دهد. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ​​۲۰ روزه و قرار گرفتن RSI بالاتر از نقطه میانی، بازگشت قوی خریداران به میدان را نشان می دهد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، می تواند احتمال سقوط آن تا حمایت قوی موجود در ۱۷۲۸.۷۴ دلار را نشان دهد.

اتر

فروشنده ها با قدرت از سطح روانی ۲،۲۰۰ دلار دفاع می کنند. اکنون این جفت ارز می تواند تا مرز میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) اصلاح شود. در این سطح ممکن است خریداران وارد عمل شوند. اگر قیمت از ۲۰-EMA بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا این جفت ارز را به سمت سطوحی بالاتر از ۲،۲۰۰ دلار برسانند.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت بالاسری، زمینه را برای رالی احتمالی قیمت تا تراز ۲،۴۰۰ دلار مهیا می کند. بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را تا زیر ۲۰-EMA کاهش دهند، این کاهش می تواند تا حمایت ۲۰۰۰ دلار ادامه یابد. شکست قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز می تواند منجر به کاهش آن تا ۱۷۲۸.۷۴ دلار شود.

ICP/USDT

ارز رمزنگاری شده Internet Computer (ICP)، روز ۲۰ جولای به زیر حمایت ۲۸.۳۱ دلار رسید اما فروشنده ها نتوانستند از این نقطه ضعف به خوبی استفاده کنند. این نشان می دهد که خریداران در سطوح پایین تر قیمت، مشغول انباشت این دارایی هستند.

icp

بازگشت به ۲۶.۹۲ دلار، مومنتوم حرکت این ارز را افزایش داد و خریداران موفق شدند روز ۲۴ جولای قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸.۵۳ دلار) برسانند. این اولین نشانه از اتمام غلبه احساسات نزولی بر بازار این ارز است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI تا نقطه میانی افزایش یافته است که این هم نشان می دهد فشار فروش می تواند کم کم کاهش یابد.

اگر خریداران قیمت را تا سطوحی بالاتر از SMA-50 روزه (۴۷.۳۳ دلار) افزایش دهند، جفت ارز ICP/USDT می تواند تا مقاومت بالاسری در تراز ۵۹.۴۲ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت یک الگوی کف دوقلو را کامل می کند ، که نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

هدف این الگو در روند صعودی، تراز ۹۰.۵۳ دلار است. اگر قیمت از سطح فعلی خود پایین بیاید و به زیر ۲۶.۹۲ دلار برسد، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.

icp

در نمودار ۴ ساعته جفت ارز ICP/USDT می بینیم که هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند و RSI در منطقه مثبت واقع شده است، این نشان می دهد که خریداران کنترل اوضاع را در دست گرفته اند. احتمالاً خریداران در روند نزولی، از ۲۰-EMA دفاع خواهند کرد.

در صورت بازگشت قیمت به ۲۰-EMA، این جفت ارز می تواند تا سطح روانی ۵۰ دلار افزایش یابد. ممکن است این سطح به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند اما اگر خریداران خیلی میدان را خالی نکنند، ممکن است حرکت صعودی همچنان ادامه داشته باشد و این جفت ارز تا مرز ۵۹.۴۲ دلار افزایش یابد. برعکس، شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) می تواند قیمت را به ۵۰-SMA برساند.

AAVE/USDT

روز ۲۰ جولای، ارز رمزنگاری شده آوه (AAVE) به ۲۱۲.۵۴ دلار بازگشت و روز ۲۳ جولای تا سطوح بالای مقاومت افقی موجود در تراز ۲۸۰ دلار افزایش یافت؛ این نشان دهنده فشار خرید زیاد در سطوح پایین قیمت است. در حال حاضر قیمت این ارز درون یک مثلث متقارن گیر کرده است.

اوه

میانگین های متحرک در آستانه یک صلیب صعودی هستند و این نشان می دهد که خریداران قصد دارند به بازی بازگردند. اگر قیمت از میانگین های متحرک بازگردد، نشان دهنده تغییر احساسات، از فروش هنگام افزایش قیمت، به خرید هنگام افت قیمت، خواهد بود.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از خط روند نزولی، الگوی مثلث متقارن را کامل می کند. سپس جفت ارز AAVE/USDT می تواند تا سطح ۳۴۷.۵۳ دلار و سپس ۴۰۰ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین های متحرک بکشند، این جفت ارز می تواند دوباره به تدریج تا خط حمایت مثلث ریزش کند. شکست قیمت در زیر این مثلث ممکن است شرایط را به نفع فروشنده ها تغییر دهد.

آوه

خریداران در سطح روانی ۳۰۰ دلار با مقاومت سختی روبرو هستند اما اگر اجازه ندهند قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند (۲۰-EMA)، احتمال شکست قیمت بالاتر از خط روند نزولی افزایش می یابد. درچنین شرایطی، جفت ارز AAVE/USDT احتمالاً در کوتاه مدت تا رسیدن به مرز ۳۴۷.۵۳ دلار افزایش پیدا می کند.

در مقابل، اگر قیمت زیر ۲۰-EMA باقی بماند، این جفت ارز می تواند ابتدا تا ۲۶۸ دلار و سپس تا حدود ۵۰-SMA کاهش یابد. بازگشت شدید از این سطح نشان دهنده فشار خرید در زمان افت قیمت است. پس از این، خریداران دوباره سعی می کنند قیمت را به خط روند نزولی برسانند. شکست قیمت زیر ۵۰-SMA نشان می دهد که فروشنده ها بر خریداران غلبه کرده اند.

LUNA/USD

توکن LUNA (از پروتکل Terra) اخیراً با جهشی شارپی به ۵.۵۸ دلار برگشته و به منطقه مقاومت بالاسری در ۷.۹۶ تا ۸.۷۲ دلار رسیده است. روز ۱۱ جولای فروشنده ها تلاش قبلی خریداران برای بهبود قیمت را در این منطقه متوقف کرده بودند.

لونا

اگر خریداران قیمت را به بالای ۸.۷۲ دلار برسانند، ممکن است مومنتوم حرکت این ارز افزایش یابد. شیب به تدریج در حال افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۰۳ دلار) و قرارگیری RSI بالای سطح ۵۹ نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است. پس جفت ارز LUNA/USDT می تواند تا خط روند نزولی صعود کند.

این سطح ممکن است یک بار دیگر به عنوان مقاومت عمل کند اما اگر خریداران زود تسلیم نشوند، قیمت این جفت ارز می تواند بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است. سپس، این جفت ارز می تواند تا ۵.۵۸ دلار سقوط کند.

لونا

در نمودار ۴ ساعته، هر دو میانگین متحرک شیب صعودی دارند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. این وضعیت نشان می دهد که خریداران فعلاً برتری دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را در سطوحی بالاتر از ۷.۹۶ دلار حفظ کنند، احتمال لمس مجدد تراز ۸.۷۲ دلار قوت می گیرد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۸.۷۲ دلار برسانند، احتمالاً مومنتوم روند صعودی کوتاه مدت بیشتر شده و این جفت ارز تا ۱۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت مهم عمل کند اما اگر خریداران بتوانند ۸.۷۲ دلار را به حمایتی در مسیر حرکت این ارز تبدیل کنند، ممکن است این روند صعودی ادامه یابد.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA برسانند، نشان دهنده ضعف در کوتاه مدت خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند تا مرز ۵۰-SMA سقوط کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا