ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین، صعودی یا نزولی؟

به گزارش بلومبرگ، پس از آنکه شرکت آمازون شایعات مربوط به پذیرش BTC توسط این شرکت را رد کرد و همچنین درخصوص نوسان این رمز ارز بار دیگر به سرمایه‌گذاران هشدار داد، قیمت بیت کوین که اندکی از ۴۰,۰۰۰ دلار عبور کرده بود، مجددا کاهش یافت.

در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین ۳۷.۰۹۳ دلار است. قیمت سایر رمز ارزها نظیر اتر و لایت کوین نیز با ریزش مواجه شده است.

پس از آنکه شرکت آمازون، فرصت شغلی مرتبط با رمز ارز را منتشر کرد، نوسان قیمت BTC در روز دوشنبه سرعت گرفت و طی آن، قیمت این رمز ارز افزایش یافت. پس از آنکه سخنگوی شرکت آمازون، پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت در سال جاری را رد کرد، این روند صعودی پس از چند ساعت فروکش کرد.

هجوم سرمایه‌گذاران به منظور جبران وضعیت‌های فروش استقراضی (Short)، به افزایش قیمت بیتکوین به سطح ۴۰،۰۰۰ دلار کمک کرد. این قیمت، بالاترین سطح قیمت از تاریخ ۱۵ ژوئن تاکنون بوده است. بیش از ۹۵۰ میلیون وضعیت فروش استقراضی در روز دوشنبه نقد شد که طبق اطلاعات Bybt.com، بالاترین سطح لیکویید شدن از تاریخ ۱۹ می تاکنون بوده است.

ویجی عیار (Vijay Ayyar) رییس بخش آسیا و اقیانوسیه صرافی رمزارز Luno در این خصوص گفت:

با کاهش قیمت، فروش‌های استقراضی در حال افزایش بودند و به نظر می‌رسید که به سمت قیمت ۲۵,۰۰۰ دلار در حرکت بودیم. اما سپس انباشت شدیدی در محدوده قیمت ۲۹,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰ دلار رخ داد و بسیاری از فروش‌های استقراضی را نقد کرد و منجر به افزایش قیمت شد.

عیار بیان کرد نوسان قیمت بیتکوین بخشی از اصلاح گسترده‌تر و چند موجی است. قیمت بیتکوین ممکن است در آینده نزدیک به ۴۵,۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد و سپس با ریزش قیمت دیگری مواجه خواهیم بود.

وی در این خصوص افزود:

ما هم‌چنان شاهد به وقوع پیوستن اصلاح قیمت هستیم.

آخرین اصلاح قیمت پس از روند صعودی قیمت بیت کوین به ۶۵,۰۰۰ دلار و در بحبوحه افزایش قانونگذاری‌ها و نگرانی‌های زیست‌محیطی رخ داد. برای نوسان قیمت هفته جاری می‌توان به چندین عامل اشاره کرد، به طوری که طرفداران بیت کوین به دنبال محرک بعدی قیمت هستند تا طی ماه‌های آتی، قیمت این رمز ارز را از محدوده ۳۰,۰۰۰ الی ۴۰,۰۰۰ دلار خارج کنند.

ادوارد مویا (Edward Moya) تحلیلگر ارشد بازار شرکت Oanda Corp گفته است:

بزرگترین ریسک بیت کوین در هفته جاری می‌تواند اقدامات فدرال رزرو به منظور کنترل تورم باشد. این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا بیتکوین نتوانسته است از سطح روانی ۴۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

فدرال رزرو تصمیم خود مبنی بر نرخ تورم را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد.

بلومبرگ قبلا نیز گزارش داده بود که آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا مدیران اجرایی تتر مرتکب کلاهبرداری بانکی شده‌اند یا خیر.

بیتکوین
نوسانات قیمت بیتکوین

با نزدیک شدن به به‌روزرسانی شبکه اتریوم در تاریخ ۴ آگوست، قیمت اتر تا ۵ درصد کاهش یافت. در صرافی رمزارز بایننس، طی یک ساعت پس از شروع روز معاملاتی نیویورک، قراردادهای دائمی بیت کوین تا ۳۰ درصد افزایش یافت. این موضوع، نشانه‌ای از نوسان شدید در یکی از نقدترین اوراق مشتقه بیت کوین است.

پس از آنکه ایلان ماسک طی هفته گذشته گفت شرکت تسلا ممکن است بیت کوین را مجددا بپذیرد و شرکت SpaceX نیز مقداری بیت کوین خریداری کرده است، احساس حاکم بر بازار اندکی خوش‌بینانه شد. قیمت بیت کوین برای اولین بار پس از ماه می، به بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه بازگشته است.

تحلیل‌های درون زنجیره‌ای، خروج مقدار بسیار زیادی بیت کوین از صرافی بایننس را نشان می‌دهد. اندیکاتور خروج بیت کوین از صرافی بایننس، مقدار بیت کوین‌های انتقالی از کیف پول‌های این صرافی به کیف پول سایر افراد یا صرافی‌ها را نشان می‌دهد.

نمودار زیر، اختلاف ورودی و خروجی تعداد بیتکوین‌ها به صرافی بایننس طی چند هفته اخیر را نشان می‌دهد.

بیتکوین

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید، دو خروج بسیار بزرگ بیت کوین از صرافی بایننس وجود دارد. یکی از آنها بیش از ۱۰,۰۰۰ بیتکوین و دیگری تقریبا ۳۱,۰۰۰ بیت کوین بود.

هم‌چنین یکی از ورودی‌های بیتکوین به بایننس به مقدار تقریبی ۱۰,۰۰۰ کوین بود که مشابه با تعداد یکی از خروجی‌های بزرگ است. اطلاعات chain.info نشان می‌دهد که این ورودی و خروجی در واقع تراکنش مشابه بین کیف پول‌های داخلی بایننس بوده است.

هرچند خروج ۳۱,۰۰۰ بیتکوین بخشی از تراکنش‌های داخلی بایننس نبود. معمولا اگر اختلاف بین ورودی و خروجی منفی باشد بدان معنا است که فشار فروش زیادی در بازار وجود ندارد. اگر این مقدار منفی و عدد آن بسیار بزرگ باشد، ممکن است قیمت افزایش یابد.

قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در محدوده ۳۷,۰۰۰ دلار قرار دارد که نسبت به ۷ روز و ماه گذشته به ترتیب ۲۷ و ۱۴ درصد افزایش داشته است.

بیتکوین

بیت کوین سرانجام توانسته است از سطح مقاومتی ۳۵,۰۰۰ دلار عبور کند. قیمت بیت کوین برای مدتی در محدوده ۳۰,۰۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ دلار در حال نوسان بود.

به نظر می‌رسد با توجه اخبار و شایعات گفته‌شده، قیمت بیت کوین تا ۴۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد. هرچند هنوز مشخص نیست می‌تواند از این سطح قیمت عبور کند یا خیر.

بررسی سطوح خرید و فروش بیت کوین در صرافی بایننس، اهمیت این سطوح قیمت را نشان می‌دهد، به طوری که خریداران به طور چشمگیری در حال حمایت از قیمت کمتر از ۳۶,۰۰۰ دلار هستند و از طرف دیگر، فروشندگان نیز بر روی قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار و بالاتر معطوف شده‌اند.

سطح قیمت پس از ۴۰,۰۰۰ دلار یک مانع مهم و سخت برای گاوهای بیتکوین است، به طوری که تحلیلگران اذعان داشته‌اند عبور از این سطح می‌تواند منجر به شروع بازار صعودی و ادامه روند رو به رشد قیمت بیت کوین شود.

این شرایط باعث می‌شود که بیت کوین در ماه آگوست در مسیر دستیابی به قیمت ۴۷,۰۰۰ دلار قرار بگیرد، یعنی همان سطح قیمتی که توسط مدل انباشت به جریان و خالق آن، PlanB پیش‌بینی شده بود.

ریزش قیمت اکثر آلتکوین‌ها

کاهش قیمت بیت کوین، مشکلاتی برای آلتکوین‌ها به وجود آورده است. اتر بزرگترین آلتکوین بازار با کاهش قیمت ۱۱ درصدی در صرافی بیت‌استمپ مواجه شده است.

بسیاری از آلتکوین‌های دیگر نیز شرایط مشابهی داشته‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته، تا ۱۰٪ کاهش قیمت داشته‌اند.

آیا در روزهای آتی شاهد عبور قیمت بیت کوین از سطح مقاومتی کنونی خواهیم بود یا بار دیگر خرس‌های بیتکوین، بازار را در دست می‌گیرند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 منبع:
bloomberg
newsbtc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا