فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، سه شنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۱

قیمت طلا پس از این که روز گذشته به پایینترین حد چهار ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر توقف صعود دلار، اندکی بالا رفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۰ دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۳۱دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است. گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، انتظارات برای متمایل شدن بانک مرکزی آمریکا به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخهای بهره را تقویت کرده است.

شاخص دلار آمریکا پس از رشد قوی که در دو روز معامله گذشته داشت، روز سه شنبه در برابر رقیبانش ثابت ماند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخیره طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۳.۵۴ تن رسید.

در بخش فنی، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد در کوتاه مدت اونس طلا ممکن است سطح ۱۶۸۴دلار که پایینترین رکورد روز دوشنبه است را دوباره تست کند.

سقوط طلا ، روند صعودی سالهای اخیر را شکست

داده های قوی مشاغل ایالات متحده همچنان بر بازارها تأثیر می گذارد . این تأثیر می تواند تا هفته ها ادامه یابد و استراتژی های تجاری بسیاری از دارایی های مالی را تغییر دهد.

تسریع رشد اشتغال و دستمزد در ماه جولای و تجدید نظر در داده های ماه ژوئن ، تاریخ شروع برنامه های حمایتی از سوی فدرال رزرو را نزدیک کرده است. این پیامدهای وسیعی برای بازارها (از سقوط ۷ درصدی طلا تا زمان نگارش مقاله) ، کامودیتی ها و فشار بر بازارهای سهام دارد.

طلا روز جمعه بیش از ۴۰ دلار کاهش یافت و به ۱۷۶۲ دلار سقوط کرد و هفته را زیر خط حمایت روند صعودی را بست. حجم بالای استاپ اوردرها در معاملات آسیایی ، قیمت را نزدیک به ۱۶۸۰ دلار ؛ تا نزدیک به پایین ترین سطح ماه مارس کاهش داد. افت روزانه بیش از ۴ درصد بوده و مجموع خسارات دو روزه از ۷ درصد فراتر رفته است.

برای دومین بار در سال جاری ، صلیب مرگ روی نمودار در حال شکل گیری بود که میانگین متحرک ۵۰ روزه به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رسید. همه اینها در کنار شکستن روند صعودی بلند مدت است.

فاندامنتال های نزولی طلا

الکساندر کوپتسیکویچ تحلیل گر طلا می نویسد:

نگران کننده ترین وضعیت برای طلا ، اصول بنیادی بازار است که برای طلا بسیار نزولی محسوب می شود.

اشتغال قوی و رشد دستمزد آخرین موانع رسمی را قبل از اینکه فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را کاهش دهد ، برطرف می کند. انتظارات افزایش یافته است که اولین کاهش برنامه تسهیلی QE در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. حرکت از خرید دارایی ها با ۱۲۰ میلیارد دلار در ماه به صفر طی ۶ تا ۹ ماه ادامه خواهد داشت ، اما اولین انتظارات از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ژانویه ۲۰۲۲ است .

چارت تاریخی طلا

این میزان عادی سازی سیاست های پولی بسیار سریعتر از آن چیزی است که از زمان بحران مالی (۲۰۰۷-۲۰۰۸) شاهد آن بوده ایم. در نتیجه، نرخ بهره اسمی ایالات متحده افزایش می یابد و باعث بازگشت سود به دلار و فشار بر طلا می شود.

با مظالعه چارت تاریخی متوجه می شویم که طلا از سال ۲۰۰۸ تا کنون پویا تر حرکت می کند. بنابراین ممکن است اکنون شاهد تغییراتی باشیم که در سال ۲۰۱۳ شاهد بودیم، که تا اواخر سال ۲۰۱۵ ادامه داشت . در این بازه زمانی، طلا تقریباً نیمی از سود خود را که از شروع بحران مالی (۲۰۰۷-۲۰۰۸) کسب کرده بود، از دست داد. انطباق این الگو بر قیمت های کنونی نشان می دهد که احتمال کاهش ۱۴ درصدی دیگر تا منطقه ۱۵۰۰ دلار وجود دارد.

طلا
چارت تاریخی طلا

با این حال، ممکن است هنوز برای باز کردن پوزیشن های فروش زود باشد. طلا ممکن است امروز و حتی در روزهای آینده از خریداران پشتیبانی کند.

گفته می شود برای بازگشت به روند صعودی ، باید از ۱۸۰۰ دلار فراتر رود و برای تأیید از ۵۰ و ۲۰۰ MA در ۱۸۲۰ دلار عبور کند.

با توجه به پس زمینه کلان اقتصادی ، این بازگشت بیش از حد خوش بینانه به نظر می رسد. احتمال ادامه روند نزولی طلا بسیار بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا