ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال دوباره ۲ تریلیون دلاری شد!

دیروز، چهارشنبه، ۱۱ آگوست، ارزش کل ارزهای دیجیتال در گردش که عامل اصلی تعیین‌کننده سلامت بازار کریپتو است، برای اولین بار طی سه ماه گذشته به ۲ تریلیون دلار رسید. این موضوع، ورود مجدد خریداران و کنترل بازار توسط آنها را تأیید می‌کند.

کریپتو
ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال.
داده‌های بازار نشان می‌‌دهند که روز چهارشنبه ارزش کل دارایی‌های دیجیتال به ۲٫۰۰۷ تریلیون دلار رسید. ارزش بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۴٫۶ درصد و طی هفت روز اخیر، بیش از ۲۵ درصد یا ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در این میان، بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال برتر جهان، ۴۴٫۹ درصد و اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر جهان، ۱۹٫۵ درصد از کل بازار کریپتو را به خود اختصاص داده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار در ماه ژانویه سال جاری به ۱ تریلیون دلار رسید و سه ماه بعد، بیش از دو برابر شد. در تاریخ ۱۱ می، ارزش کل دارایی‌های دیجیتال تا ۲٫۶ تریلیون دلار افزایش یافت. تا این‌که طی رکود شدید بازار در اواسط همان ماه، ارزش کل بازار به نصف کاهش پیدا کرد.

رشد اخیر بازار کریپتو پس از آن اتفاق افتاد که ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، در تاریخ ۲۲ ژوئیه اعلام کرد که شرکت هوافضایی او، یعنی اسپیس ایکس (SpaceX) نیز بیت کوین خریده است. وی همچنین گفت که به دلیل کاهش استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر برای استخراج بیت کوین، تسلا قصد دارد پذیرش پرداخت‌ها در قالب این ارز دیجیتال را از سر بگیرد.

تصمیم قبلی ماسک مبنی بر متوقف کردن پذیرش بیت کوین برای خودروهای تسلا، به دلیل مصرف بالای انرژی توسط این رمزارز، یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال در اواسط ماه می بود.

علاوه بر این، در حال حاضر عوامل مختلف دیگری نیز دست به دست هم داده و باعث رشد و بهبود بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. موجی از خریدهای سازمانی، انباشت مداوم توسط سرمایه‌گذاران خرد و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های رمزارزی و بلاکچینی، همگی به رالی صعوی بازار کریپتو کمک کرده‌اند.

علی‌رغم برخی تحولات نظارتی و قانونگذاری در ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

در روزهای گذشته، مجلس سنای آمریکا لایحه اصلاحات زیرساختی ۱٫۲ تریلیون دلاری را با الزام به ارائه گزارش‌های مالیاتی برای فعالان صنعت ارزهای دیجیتال به تصویب رساند. با این حال، بسیاری از فعالان بازار کریپتو معتقدند که این طرح غیرقابل اجرا است.

انتظار نمی‌رود که این لایحه تا اواخر سال جاری میلادی به مجلس نمایندگان راه پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا