ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال سندباکس (The Sandbox)

ارز دیجیتال سندباکس The Sandbox پلتفرمی در بستر فضای مجازی و مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ارز دیجیتال سند‌باکس را در قالب یک بازی بسازند و به خرید و فروش آن بپردازند. Sandbox توانسته با کنار هم قراردادن قابلیت‌های یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، بستری غیرمتمرکز (decentralized) را که درآمد خوبی برای جامعه گیمرها به همراه دارد، به وجود آورد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، هدف اصلی سندباکس ادغام بلاکچین و دنیای بازی‌های مجازی بوده و تمرکز آن بر ایده کسب درآمد از روش خلاقانه است؛ زیرا با استفاده از Sandbox کاربران می‌توانند هم‌زمان به ‌عنوان گیمر و یک سازنده رمزارز عمل کنند.

پلتفرم بازی سندباکس از سه بخش تشکیل شده که در کنار هم فضایی را در جهت گیم و تجارت رمزارزها ایجاد می‌کنند. این بخش‌ها عبارتند از:

  • VoxEdit: ابزاری است که امکان ایجاد اشیای سه‌بعدی مانند وسایل نقلیه، شاخ‌وبرگ‌ها و یا حتی انسان‌ها و حیوانات را با استفاده از Voxels که پیکسل‌هایی سه‌بعدی، مربعی‌شکل و بلوک‌‌مانند هستند، به وجود می‌آورد. گیمرها می‌توانند پس از ساخت این وسایل، آنها را به قسمت marketplace انتقال دهند و به NFT ASSETS تبدیل نمایند.
  • Marketplace: این بخش که بازار سندباکس است به کاربران این امکان را می‌دهد که اشیایی را که با Voxels ساخته‌اند به فروش برسانند و آنها را به ASSETS تبدیل نمایند.
  • Game Maker: این بخش از Sandbox به هر کاربری اجازه می‌دهد که بازی‌های سه‌بعدی و شگفت‌انگیزی را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کند.

توکن پلتفرم The Sandbox چیست؟

The Sandbox از توکن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند تا از برقراری اقتصاد در گردش (Circular Economy) در بین کاربرانی که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند اطمینان حاصل نماید. کاربران سندباکس عبارت‌اند از:

  • گیمرها (players)
  • سازنده‌ها (creators)
  • کیوریتورها (curators)
  • مالکان (land owners)

۳ توکن اصلی که در سندباکس با آن مواجه خواهید شد، عبارت‌اند از:

۱. توکن SAND

توکن SAND که از آن به ‌عنوان مهم‌ترین توکن ارز دیجیتال The Sandbox یاد می‌شود، در آگوست سال ۲۰۲۰ در پلتفرم تجاری Binance عرضه شد. این توکن از انواع توکن ERC-20 و مبتنی بر اتریوم است. همچنین توکن SAND به ‌زودی مبنای معاملات درون برنامه‌ای The Sandbox قرار می‌گیرد. توکن سند قابلیت‌هایی را به وجود می‌آورد که برخی از آنها در ادامه آورده شده‌اند.

  • دسترسی به پلتفرم Sandbox: گیمرها برای انجام بازی، خرید تجهیزات و شخصی‌سازی آواتارهای خود باید SAND بپردازند. سازندگان نیز برای دستیابی به ASSETS و LANDS از طریق شرط‌‌‌بندی، به پرداخت این توکن نیاز دارند. عده‌ای نیز از SAND استفاده می‌کنند تا بتوانند سنگ‌های قیمتی و نادری را در فضای بازی خریداری نمایند.
  • حق رأی در The sandboxدارندگان توکن SAND می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پلتفرم سندباکس مشارکت نمایند. آنها قادر هستند از حق رأی خود در اموری همچون اولویت‌بندی نقشه راه Sandbox بهره ببرند. در ضمن این افراد اجازه دارند به ‌دلخواه، حق رأی خود را به دیگر گیمرها واگذار کنند.
  • کسب سهام: SAND این امکان را فراهم می‌کند تا شما با سرمایه‌گذاری روی LANDS، سهام‌هایی را خریداری کنید و درآمد غیرفعال به دست آورید.
  • درآمد ناشی از کارمزدها: کارمزد ۵ درصدی مربوط به نقل‌ و انتقال SAND بین سازندگان پلتفرم سندباکس و دارندگان این توکن تقسیم می‌شود. به این صورت که ۵۰ درصد آن به کسانی که توکن‌های SAND را دارند می‌رسد و ۵۰ درصد دیگر مختص بنیان‌گذاران The Sandbox است.

۲. توکن LAND

توکن LAND که ارز دیجیتال سندباکس محسوب می‌شود، توکنی منحصربه‌فرد و غیر مثلی یا همان NFT و مبتنی بر استاندارد ERC-721 است. زمانی که شما در پلتفرم Sandbox صاحب یک LAND می‌شوید، می‌توانید آن را از دارایی‌ها و بازی‌ها پر کنید.

در مجموع ۱۶۶،۴۶۴ عدد LAND در سندباکس وجود دارد که هرکدام از آنها در نقشه‌ای که متاورس (Metaverse) پلتفرم Sandbox را می‌سازد، قرار گرفته‌اند.

۳. توکن ASSETS

توکن‌های ASSETS، در واقع توکن‌هایی هستند که به‌ واسطه فعالیت گیمرهایی که محتوای تولید‌شده توسط کاربر (UGC) را ایجاد می‌کنند، ساخته می‌شوند. ASSETS از استانداردهای ERC-1155 پیروی می‌کند و از انواع NFT است.

سازنده The Sandbox کیست؟

آرتور مادرید (Arthur Madrid) یکی از بنیان‌گذاران ارز دیجیتال The Sandbox و مدیرعامل Pixowl است. او در سال ۲۰۰۰ در رشته اقتصاد، از دانشگاه دوفین پاریس فارغ‌التحصیل شد. وی در ۲۰۰۱ توانست ۱-Click Media را که امروزه توسط Ipercast خریداری شده است، بنیان گذارد.

از دیگر افرادی که در ایجاد پلتفرم Sandbox نقش داشت، می‌توان به سباستین بورگت (Sebastien Borget) اشاره کرد. وی در Pixowl به ‌عنوان COO یا همان مدیر ارشد عملیاتی مشغول به فعالیت است. سباستین در سال ۲۰۰۷ در رشته شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات مخابراتی از مؤسسه des Télécommunications فارغ‌التحصیل شد. او همکاری خود با آرتور را در پروژه ۱-Click Media آغاز کرد. سپس این دو کارآفرین توانستند در سال ۲۰۱۱، شرکت Pixowl را راه‌اندازی و در دیگر پروژه‌های مشترکی با یکدیگر همکاری کنند.

چه چیزی ارز دیجیتال The Sandbox را متمایز می‌کند؟

ارز دیجیتال Sandbox یک پلتفرم منحصربه‌فرد است؛ زیرا فناوری بلاکچین را با دنیای بازی‌ها ادغام می‌کند. صنعت بازی زمانی که با رمزارزها همراه می‌شود، می‌تواند بازار اقتصادی بزرگی را به وجود آورد. این مسئله اولین ‌بار توسط Pixowl در سال ۲۰۱۱ میلادی کشف شد. سپس این کمپانی با ایجاد ارز دیجیتال The Sandbox این فرصت را برای گیمرها فراهم کرد تا بتوانند ضمن بازی، دارایی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را نیز به وجود آورند و جمع‌آوری کنند.

سندباکس با تمرکز بر محتوای تولیدشده توسط کاربر، متاورسی متفاوت از گیمرهایی ایجاد می‌کند که به توسعه بیشتر این پلتفرم کمک خواهند کرد. با معرفی توکن SAND، ارز دیجیتال Sandbox توکن اختصاصی و غیرمتمرکز خود را ترویج می‌کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد که نظرات و ایده‌های خود را برای بهبود نقشه راه سندباکس به اشتراک بگذارند.

امنیت The Sandbox چگونه است؟

از آنجا که پلتفرم Sandbox مبتنی بر بلاکچین است، با مکانیسم proof-of-stake (PoS) ایمن می‌شود. توکن SAND بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده؛ به این معنی که دارندگان آن می‌توانند با استیکینگ (Stake) به سود دست یابند.

الگوریتم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake (PoS)) برخلاف الگوریتم اثبات کار (proof-of-work (PoW)) که اساس کار بلاکچین بیت‌ کوین است، به مقادیر بالای انرژی الکتریکی و محاسباتی جهت معاملات نیاز ندارد. همچنین PoS بر دارایی سهام‌دارانی متکی است که بیشترین میزان ارز دیجیتال را دارند. در ضمن این مکانیسم امنیت تمام توکن‌های استیک شده را تضمین می‌کند.

تاریخچه قیمت The Sandbox

در سپتامبر ۲۰۲۰ قیمت ارز دیجیتال The Sandbox در حدود ۰.۰۶۵ دلار بود و تا سال ۲۰۲۱ چندان تغییر قیمتی خاصی نداشت. اما با شروع سال ۲۰۲۱ و همزمان با بازار گاوی ارزهای دیجیتال، قیمت سندباکس هم رو به افزایش گذاشت و در پایان ماه آوریل، قیمت توکن SAND تا ۰.۸۲ دلار نیز بالا رفت. پس از آن قیمت Sandbox با کاهش مواجه شد و در ماه ژوئن تا ۰.۱۷۱ دلار پایین آمد. این تغییرات قیمت ادامه داشت تا اینکه در ابتدای ماه آگوست قیمت رمزارز The Sandbox به ۰.۶۲۵۱ دلار رسید.

Sandbox

ارز دیجیتال The Sandbox را از کجا بخریم و در کجا ذخیره کنیم؟

با افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید ‌و فروش ارز دیجیتال سندباکس، صرافی‌های بیشتری شروع به عرضه این نوع رمزارز و پشتیبانی از معاملات آن کرده‌اند. صرافی Binance تاکنون بیشترین حجم معاملات SAND/BUSD را داشته و همچنین تا ماه مارس ۲۰۲۱، در حدود ۷ میلیون دلار سرمایه طی این معاملات پردازش شده است.

صرافی‌ های ارز دیجیتال سندباکس

اگر به دنبال بهترین صرافی‌ها برای معامله توکن SAND هستید، می‌توانید به صرافی‌هایی از قبیل Binance، OKEx، Tokocrypto، Upbit و Huobi Global مراجعه کنید.

کیف پول‌ های ارز دیجیتال The Sandbox

کیف پول Sandbox برای ویندوز، OSX، اوبونتو و دیگر سیستم‌عامل‌های لینوکس طراحی شده است. این کیف پول شما را قادر می‌سازد که رمزارزهای خود را در کیف پولی ایمن و به ‌صورت کاملاً رایگان ذخیره کنید یا به ارسال و دریافت ارزها بپردازید.

با کیف پول Sandbox قادر خواهید بود موجودی SAND خود و نرخ هر ارز دیگر را با نمودارهای قیمت لحظه‌ای بررسی کنید.
از جمله کیف پول‌های دیگری که می‌توانید ارز دیجیتال The Sandbox خود را در آن ذخیره کنید، کیف پول‌های تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask) هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا