ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin) و توکن TEL

تل کوین (Telcoin) یکی از جدیدترین رمزارزهای موجود در بازار است که با هدف مشارکت با برندهای معروف صنعت مخابرات، مانند Verizon و AT&T برای از بین بردن مشکلاتی که بین سیستم‌عامل‌های پرداخت صورتحساب و تلفن همراه وجود دارد، ایجاد شد. جالب است بدانید که تمرکز اصلی Telcoin، تسلط بر بازار ارسال حواله است؛ بازاری که در حال حاضر تحت کنترل کامل سیستم ارسال حواله وسترن یونیون است.

تل کوین (Telcoin) با سیستم‌عامل‌های مخابراتی جهانی و پرداخت از طریق تلفن همراه همکاری می‌کند تا خدماتی همچون ارسال حواله ارزی با سرعت‌ بالا و هزینه کم را در اختیار افرادی که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، قرار دهد.

توکن ارز دیجیتال تل کوین در واقع توکن ERC-20 است که مبتنی بر بلاکچین Ethereum کار می‌کند. در حال حاضر از این توکن، برای پرداخت هزینه در وب‌سایت‌های فروشگاهی، استفاده می‌شود.

بنیان‌گذاران Telcoin 

در سال ۲۰۱۷، پل نونر (Paul Neuner) و کلود اگونتا (Claude Eguienta) ارز دیجیتال تل کوین را با هدف کمک به کاربران ارزهای دیجیتال به‌ منظور انتقال حواله در عرض چند ثانیه، طراحی و خلق کردند.

پل نونر، رئیس پروژه Telcoin، بیش از ۱۲ سال تجربه فعالیت در زمینهٔ ارتباطات از راه دور داشته و در چند سال اخیر، وارد دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین شده است. اولین مشارکت وی به‌ عنوان یک کارآفرین فناوری در حوزه مخابرات، با شرکت Mobius بوده است؛ استارتاپی که در حوزه ارائه خدمات کنترل کلاه‌برداری در شبکه‌های تلفن همراه فعالیت می‌کند. او در سال ۲۰۱۲، شرکت Pangea K.K را به‌ عنوان شرکت توسعه نرم‌افزار تلفن همراه، مستقر در توکیو تأسیس کرد. قبل از تأسیس Telcoin، در مارس ۲۰۱۷، او Ikou، یک برنامه تلفن همراه برای ایجاد و سازمان‌دهی رویدادها را راه‌اندازی کرد.

کلود اگونتا به‌ عنوان مدیرعامل شرکت Telcoin فعالیت می‌کند. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر است. بیش از یک دهه، Claude در استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری با هدف ارائه بهترین خدمات مالی به مشتریان، فعالیت کرده است.

تلکوین

چه چیزی ارز دیجیتال Telcoin را منحصربه‌فرد می‌کند؟

  • تمرکز اصلی پروژه Telcoin بازار حواله‌های ارزی است. گرچه در یک دهه اخیر روش‌های مختلفی برای ارسال حواله ارزی، به‌ خصوص از طریق ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، اما هنوز هم افراد استفاده از خدمات شرکت‌های گران‌قیمت مانند وسترن یونیون را ترجیح می‌دهند.
  • تل کوین با بهره‌گیری از امکانات فناوری بلاکچین، انتخاب بهتری برای ارسال حواله با سرعت بیشتر و هزینه کمتر در کشورهای در حال‌ توسعه است. برای دستیابی به این هدف، Telcoin با اپراتورهای تلفن همراه و کیف پول‌های الکترونیکی در سطح جهان همکاری می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد که به پایگاه گسترده‌ای از کاربران دسترسی پیدا کنند.
  • مانند هر ارز دیجیتال غیرمتمرکز دیگری، ارز دیجیتال تل کوین دسترسی کامل به موجودی حساب را از طریق تلفن‌های همراه، برای افراد فراهم کرده است.
  • طراحی رابط کاربری این برنامه تا حد امکان، کاربردی و ساده انجام‌ شده است.
  • اپراتورهای مخابرات که به شبکه Telcoin متصل می‌شوند، بلافاصله قادر به ارسال توکن های TEL هستند. شبکه ارز دیجیتال تل کوین، برای این اپراتورها پاداش هم در نظر گرفته است؛ هرچه مقدار توکن های TEL یک اپراتور بیشتر باشد، پاداش بیشتری از شبکه دریافت می‌کند. پاداش این شبکه، در حال حاضر به‌ صورت کاهش کارمزد انتقال ارز در نظر گرفته‌ شده است. به گفته Telcoin، مدل تشویقی Telcoin برای کاربران جذاب و همچنان برای شبکه سودآور است.

چه تعداد ارز دیجیتال تل کوین در گردش وجود دارد؟

همان‌طور که پیش‌ از این گفته شد، Telcoin روی بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. در زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۷، معادل ۲۵ درصد از توکن‌ها میان سرمایه‌گذاران توزیع شد. ۱۵ درصد به تیم اجرایی Telcoin و ۵ درصد به صندوق نقدینگی این پروژه، تعلق گرفت.

اپراتورهای مخابراتی که از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند، صاحب ۵۰ درصد از کل توکن‌های تل کوین هستند. ۵ درصد دیگر ارز دیجیتال تل کوین بابت توسعه شبکه و پاداش، به افراد تعلق می‌گیرد.

این پروژه با مقدار مشخصی از توکن TEL آغاز به کار کرد. حداکثر تعداد توکن‌های شبکه، ۱۰۰ میلیارد تعیین‌ شده است. در حال حاضر، تقریباً ۵۰ درصد از توکن ها در حال استفاده و گردش در بازار هستند.

امنیت Telcoin 

تلکوین

اگرچه ارز دیجیتال تل کوین مبتنی بر اتریوم فعالیت می‌کند، اما قابلیت استیکینگ در شبکه Telcoin قابل‌استفاده نیست! در این شبکه از مدل اعتبارسنجی اتریوم استفاده‌ نشده و در عوض از مدل اثبات گواهی مفهوم (proof-of-concept) استفاده می‌شود. در واقع سیستم‌های مخابراتی در شبکه تل کوین فعالیت و نقشی مشابه با PoW در بلاکچین بیت کوین دارند.

شبکه تل کوین برای افزایش امنیت کاربران، از سیستم رمزنگاری چند امضایی استفاده می‌کند. این بدان معنی است که برای انجام معامله در شبکه Telcoin، حداقل به دو کلید خصوصی نیاز دارید.

البته کاربران می‌توانند تعداد کلیدهای موردنیاز را قبل از انجام معامله، تعیین کنند.

قیمت ارز دیجیتال Telcoin

ارز دیجیتال تل کوین کار خود را در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۰.۰۰۴۹۳۵ دلار آغاز کرد. بلافاصله قیمت تل کوین تا ۰.۰۱ دلار افزایش یافت اما به سرعت سقوط کرد و تا پایان سال ۲۰۲۰ قیمت Telcoin در حوالی ۰.۰۰۰۱۸ دلار باقی ماند و حرکت خاصی نداشت. با شروع سال ۲۰۲۱ و همراه با رشد بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن TEL هم بالا کشید و سعی کرد که از بازار گاوی به‌وجودآمده عقب نماند. در ماه می ۲۰۲۱ تل کوین اوج قیمت جدید خود را در ۰.۰۶ دلار به ثبت رساند. پس از آن، بار دیگر قیمت ارز دیجیتال تل کوین (Telcoin)، همچون دیگر ارزهای دیجیتال، سقوط کرد و هم‌اکنون در محدوده ۰.۰۲ دلار در نوسان است.

تلکوین

خرید ارز دیجیتال تل کوین

برای خرید هر نوع ارز دیجیتال، می‌توانید هم از صرافی‌های آنلاین ایرانی و هم خارجی استفاده کنید. گرچه Telcoin تاکنون مشکلی نداشته و عملکرد قابل قبولی داشته است، اما صرافی‌های زیادی امکان خرید ارز دیجیتال تل کوین از طریق ارز فیات را فراهم کرده‌اند. در بسیاری از موارد، شما می‌توانید برای خرید توکن TEL از بیت کوین یا اتریوم استفاده کنید.

بهترین صرافی‌های خارجی که در حال حاضر امکان خرید، فروش و ترید ارز دیجیتال تل کوین را فراهم کرده‌اند، عبارت هستند از:

  • KuCoin
  • Balancer
  • HitBTC
  • Bitbns
  • ۱inch Exchange
  • Simex

منبع: ramzarz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا