فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۲۵ مرداد

صبح دوشنبه قیمت طلا در آسیا کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین سطح یک هفته گذشته خود باقی مانده است. کاهش شدید در احساسات مصرف کنندگان ایالات متحده، نگرانی های موجود پیرامون کاهش زود هنگام خرید اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا را کاهش داد و باعث رونقی اندک در بازار فلز زرد شد.

معاملات آتی طلا هم پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ۶ آگوست (۱۵ مرداد) یعنی ۱۷۸۰.۸۲ دلار در اوایل جلسه، ساعت  ۴:۰۲ بامداد به وقت گرینویچ، با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۷۷۷.۵۵ دلار رسید.

اطلاعات منتشر شده روز جمعه گذشته نشان داد که احساسات مصرف کنندگان به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون رسیده است. مقادیر پیش بینی شده از احساسات مصرف کننده میشیگان برای ماه آگوست ۶۵.۲ بود، در حالی که رقم محقق شده آن ۷۰.۲ گزارش شد.

این داده ها پیش بینی می کنند که فدرال رزرو کاهش خرید دارایی ها و افزایش نرخ بهره را زودتر از موعد مورد انتظار آغاز می کند. اطلاعات بیشتر از جمله نرخ خرده فروشی روز سه شنبه منتشر می شود.

از منظر تکنیکال، طلا مقاومت قدرتمندی را در تراز ۱۷۶۰ دلار تاچ کرد که نقطه همگرایی کمترین قیمت هفته گذشته و بولینگر باند یک ساعته بالایی می باشد.

برای عبور از مقاومت فوری موجود در ۱۷۶۲ دلار یا نقطه پیووت R1 یک روزه، تثبیت قیمت بالاتر از موارد مذکور ضروری می باشد. هدف صعودی بعدی تراز ۱۷۶۷ دلار خواهد بود که پایین ترین قیمت ماه قبل بوده و با نقطه پیووت R2 یک روزه انطباق دارد.

از سوی دیگر، فروشنده ها باید زیر حمایت قدرتمند ۱۷۵۴ دلار، محل تلاقی فیبوناچی ۲۳.۶% یک روزه، میانگین متحرک ساده ۵ (SMA5) چهار ساعته موقعیت خود را تثبیت کنند. پس از آن، فروشندگان منطقه حمایتی ۱۷۵۰ دلاری را هدف قرار می دهند؛ جایی که فیبوناچی ۳۸.۲% یک روزه با SMA50 یک ساعته با یکدیگر برخورد می کنند.

در صورت ریزش بیشتر قیمت، محل تلاقی فیبوناچی ۶۱.۸% یک روزه و بولینگر باند یک ساعته پایینی در تراز ۱۷۴۸ دلار در قالب یک حمایت قوی از ادامه روند کاهشی جلوگیری می کند.

وجود مجموعه ای متراکم از سطوح حمایتی در حدود تراز ۱۷۴۴ دلار می تواند وضعیت نزولی موجود را به چالش بکشد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا