ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال هوگل فایننس (HOGL finance)

ارز دیجیتال هوگل فایننس (HOGL finance) یک رمزارز با عرضه کنترل شده است که روی شبکه هوشمند بایننس (BSC) ایجاد شده است. ارز دیجیتال HOGL جزو پروژه‌های دیفای (Distributed Finance) است.

پروژه‌های دیفای ابزاری را ایجاد کرده‌اند که بدون نیاز به بانک‌ها بتوان عملیات‌های مالی و اقتصادی انجام داد. بعد از آمدن شبکه ERC-20 حجم زیادی از پروژه‌های دیفای روی شبکه اتریوم ایجاد شد. اما هزینه کارمزد و گس شبکه اتریوم بسیار زیاد است، تا جایی که سرمایه‌گذاران کوچک علاقه‌ای به انجام تراکنش روی این شبکه را ندارند. HOGL مخفف Hold On Good Luck است. این ارز دیجیتال روی شبکه بایننس قرار دارد.

روش توزیع توکن ارز دیجیتال هوگل فایننس

توکن ارز دیجیتال هوگل فایننس، HOGL است که در ابتدا یک ترلیون از این توکن استخراج شده است. از آنجا که توکن HOGL یک توکن با عرضه کنترل شده است، یعنی تعداد آن در گذر زمان کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر تمام توکن‌های آن در ابتدا استخراج شده‌اند و با گذر زمان از تعداد توکن‌های آن کم می‌شود. تاکنون بیش از ۳۳۵ میلیارد از توکن‌های HOGL سوزانده شده است که البته هنوز ۹۵ درصد از توکن‌ها باقی مانده که در استخر نقدینگی قفل شده است. یک درصد از توکن‌های هر تراکنش به هولدر‌های HOGL تعلق دارد و یک درصد هم سوزانده می‌شود. به بیان دیگر، به ازای هر تراکنش دو درصد از توکن‌های HOGL برداشته می‌شود.

برخی به دلیل همین مدل توکن سوزی، ارز دیجیتال HOGL finance آن را یک طرح پانزی می‌دانند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تعداد کل توکن‌های HOGL یک تریلیارد توکن است که در همان ابتدا ۵۰۰ میلیارد از این توکن‌ها سوزانده شده است. با یک مثال روش توزیع و سوزاندن توکن‌ها بعد از هر تراکنش را توضیح می‌دهیم.

فرض کنید دو مالک ارز دیجیتال HOGL داریم. یکی با آدرس 0x0HOGL و مقدار یک میلیارد توکن HOGL و یک خریدار جدید به آدرس 0x0HOGLnewBuyer با موجودی صفر توکن. خریدار جدید یک میلیارد توکن مالک اول را خریداری می‌کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای انجام این تراکنش چه اتفاقاتی در شبکه رخ می‌دهد:

هوگل فایننس (HOGL finance)

  1. خریدار جدید می‌خواهد یک میلیارد توکن HOGL را در پنکیک سواپ با ۵ درصد slippage و محاسبه ۲ درصد توزیع توکن خریداری کند.
  2. خریدار جدید ۸,۷۲۲,۰۵۱ توکن HOGL را در میان کیف پول‌های فعال ارز دیجیتال هوگل فایننس توزیع می‌کند و ۱۱,۲۷۷,۹۴۹ توکن هوگل را هنگام تبدیل BNB به ارز دیجیتال هوگل می‌سوزاند.
  3. میزان دارایی هولدکنندگانی که ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن HOGL داشتند، به ۱,۰۰۰,۰۲۰,۰۰۰ می‌رسد. یعنی دارندگان توکن فقط با هولد کردن ارز دیجیتال هوگل فایننس بدون نگرانی در مورد چالش‌های استیکینگ، در استخر‌های نقدینگی سود کسب می‌کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ارز دیجیتال، می‌توانید به صفحه رسمی ارز دیجیتال هوگل فایننس مراجعه کنید.

صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال HOGL

برای نگهداری ارز دیجیتال هوگل فایننس می‌توانید از کیف پول متامسک (MetaMask) و بایننس چین والت (Binance Chain Wallet) استفاده کنید.

برای خرید این ارز دیجیتال می‌توانید از صرافی‌های پنکیک سواپ و BitMart بهره بگیرید. ابتدا باید پول خود را در صرافی‌های داخلی به تتر تبدیل کنید و سپس تتر را به این صرافی‌ها انتقال دهید. از آنجا که این توکن روی شبکه بایننس چین است، برای خرید آن نیاز به توکن BNB دارید.

نمودار قیمت ارز دیجیتال HOGL finance

ارز دیجیتال هوگل فایننس در ماه مارس سال ۲۰۲۱ پا به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. قیمت توکن HOGL در ابتدای ورود به بازار حدود ۰.۲ دلار بود. در ابتدای ورود، این ارز دیجیتال با رشد سریع قیمت روبه‌رو شد و قیمت ارز دیجیتال هوگل فایننس به ۰.۹ دلار هم رسید. اما این افزایش‌های ناگهانی قیمت با ریزش ناگهانی هم همراه بود و به همان سرعتی که قیمت آن افزایش یافته بود دوباره کاهش یافت. برخی معتقدند این افزایش‌ها پامپ‌های دستکاری‌شده توسط خود تیم ارز دیجیتال هوگل فایننس بوده است.

به هر جهت قیمت ارز دیجیتال HOGL در یک روند نزولی قرار گرفت و قیمت آن از زمان عرضه اولیه‌اش هم کمتر شد و برای مدتی طولانی یعنی از ماه آپریل در یک روند نزولی قیمت قرار گرفت. قیمت توکن HOGL در ماه جولای به عدد ۰.۲ دلار رسید؛ یعنی قیمت آن در ماه جولای در مقایسه با زمان عرضه اولیه‌اش، یک دهم شد. همینجا نکته‌ای آموزشی برای تازه‌واردان به بازار ارز دیجیتال وجود دارد که فکر می‌کنند اگر در زمان عرضه اولیه یک توکن بتوانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند، حتماً سود‌های کلانی در انتظار آنها است. عملکرد قیمتی ارز دیجیتال HOGL و بسیاری از رمزارزهای دیگر خلاف این نظر را نشان داده است. نمودار قیمت ارز دیجیتال HOGL را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

هوگل فایننس (HOGL finance)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا