فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

عدم قطعیت گسترده ناشی از افزایش موارد ابتلای به کووید-۱۹ در سطح جهان و گسترش بی وقفه سویه دلتا قاعدتاً باید به نفع طلا عمل کند که معمولاً در دوره های تردید و عدم قطعیت حاکم بر بازار تمایل به افزایش دارد، اما آمار و ارقام اقتصادی نسبتاً مثبت گزارش شده خارج از ایالات متحده دلار را تقویت کرده است.

از منظر تکنیکال، طلا (XAU/USD) همزمان با گرایش نزولی اندیکاتور MACD، یک الگوی پرچم صعودی را در نمودار چهار ساعته به نمایش گذاشته است.

طلا

اگرچه افزایش شانس بهبود بیشتر قیمت و تائید تشکیل این پرچم صعودی با عبور از تراز ۱۷۹۰ دلار، برای فراخواندن خریداران طلا کافی نخواهد بود. این دلیل می تواند به وجود ۲۰۰-SMA در حدود تراز ۱۷۹۵ دلار و آستانه ۱۸۰۰ دلار مرتبط باشد.

اگر خریداران طلا کنترل خود را بالاتر از ۱۸۰۰ دلار همچنان بر بازار حفظ کنند، مقاومت افقی یک ماهه نزدیک به تراز ۱۸۳۵ دلار به نمودار باز می گردد. در همین حال، شکست نزولی حمایت پرچم مذکور، در حدود تراز ۱۷۷۳ دلار به سرعت می تواند قیمت را به ۱۷۵۰ دلار و سطح حمایتی ۱۷۲۷ دلار برساند.

در صورتی که این فلز گرانبها به زیر ۱۷۰۰ دلار برسد، کمترین سطح قیمت ماهانه و پایین ترین سطح قیمت ماه مارس (اسفند و فروردین)، در حدود تراز ۱۶۷۶ دلار، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا