فارکستحلیل جفت ارز

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته جاری، ۱ تا ۵ شهریور

بازار طلا کمی آشفته به نظر می‌رسد زیرا قیمت‌ها نتوانستند مقاومت ۱۸۰۰ دلار را بشکنند. در عین حال، احساسات بین سرمایه‌گذاران خرد و تحلیلگران وال استریت در آینده نزدیک جهت روشنی را نشان نمی‌دهد.

در حالی که احساسات در چند ماه گذشته نسبتا ناپایدار بوده است، نتایج این هفته نظرسنجی طلای کیتکو حاکی از آن است که خلق و خوی سرمایه‌گذاران خرد تنگ شده است و احساسات صعودی در این گروه به پایین‌ترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده است.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که بازار طلا تحت تاثیر نیروهای گوناگونی قرار گرفته است زیرا اقتصاد جهانی با افزایش تورم و کند شدن روند بهبود از همه‌گیری کرونا روبرو است. در همین زمان، سرمایه‌گذاران در تلاش‌اند تا گام بعدی فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند.

داریون نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analytics می‌گوید:

از نظر تکنیکال، قراردادهای آتی دسامبر طلا در یک آشفتگی به سر می‌برد. این هفته این قراردادها بین نزولی قوی به خاطر قدرت گیری دلار و صعودی قوی به خاطر تحولات ژئوپولتیک در نوسان بود.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کدند. در این میان ۷ نفر یا ۴۷ درصد بر روی طلا صعودی بودند و ۸ رای نیز به صورت مساوی بین تحلیلگران نزولی و خنثی تقسیم شد.

در همین حال، از مجموع ۹۳۰ رای دریافت شده از نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۴۲۸ رای دهنده یا ۴۶ درصد به دنبال افزایش طلا، ۳۳۴ رای دهنده یا ۳۶ درصد به دنبال نزول طلا و ۱۶۸ رای دهنده یا ۱۸ درصد نیز بی طرف بودند.

طلا

بدین ترتیب احساسات سرمایه‌گذاران خرد در پایین‌ترین حد خود از ۵ مارس قرار گرفت.

روحیه منفی رو به رشد در بازار طلا در حالی ایجاد می‌‌شود که این فلز گرانبها پس از سقوط ناگهانی هفته گذشته شاهد بهبودی قوی بود. با این حال طلا در هفته گذشته نتوانست مقاومت خود در ۱۸۰۰ دلار به ازای هر اونس را بشکند با این حال توانست هفته را مثبت به پایان برساند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت اگرچه طلا می‌تواند مقاومت ۱۸۰۰ دلار به ازای هر اونس را بشکند، اما افزایش تهدیدات ضدتورمی در شرایطی که رشد اقتصادی در حال تضعیف است می‌تواند دستاوردهای این فلز گرانبها را در کوتاه مدت محدود کند.

وی گفت:

طلا در شرایط تورمی یا رکود تورمی به خوبی عمل می‌کند. اما در شرایط ضد تورمی دچار رکود شده و باید با دلار آمریکا و بازار سهام رقابت کند.

آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت که با توجه به جهش این فلز به پایین‌ترین سطح اخیر، طلا می‌تواند تا حدی برای تثبیت خود نوسانی عمل کند. با این حال، وی افزود که تصویر بلند مدت از نظر فاندامنتالی همچنان صعودی است.

وی گفت:

چه هفته آینده و چه ماه آینده، طلا قرار است به طرز چشمگیری افزایش یابد چرا که سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری متوجه می‌شوند که تورم گذرا نیست. این ولنگاری وحشیانه بانک‌های مرکزی برای چاپ پول زیاد برای مدت طولانی باید عواقبی داشته باشد. همچنین در افق وسیع‌تر، از دست رفتن موقعیت ایالات متحده پس از خروج از افغانستان به معنای ایمان کمتر به ایالات متحده و چیزهایی است که از این کشور می‌آید، از جمله دلار.

به هرحال، برخی از تحلیلگران هنوز از طلا ناامید نشده‌اند.اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، می‌گوید اگر در اجلاس سالانه جکسون هول، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه دارایی‌های فد نسبت به آن چیزی که اقتصاددانان انتظار دارند، احتیاط بیشتری به خرج دهد، شانس افزایش قیمت طلا وجود دارد.

مارک لیبویت، ناشر VR Metals/Resource Letter نیز گفت که در آینده نزدیک در مورد طلا محتاط است. با این حال وی خاطر نشان کرد که طلا در وضعیت فعلی اشباع فروش شده است.

وی گفت:

وقتی نقره را در قیمت ۱۹ دلار میبینم، آن را سرنخی می‌دانم که شاید ما به کف قیمت رسیده باشیم.

منبع:Kitco

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا