ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ارزش بازار رمزارزها از ۱۰۰ میلیارد گذشت! آیا باید منتظر روند نزولی باشیم؟

در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال یک روند نزولی را تجربه کرد. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم کوین گکو (CoinGecko)، ارزش کل بازار رمزارزها نسبت به روز گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که هر ۱۰ ارز دیجیتال برتر در وضعیت قرمز به سر می‌برند. در اصطلاح مالی، این روند نزولی تنها یک اصلاح بازار است که پس از رشد دو رقمی بیشتر ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر صورت گرفته است.
نمودار-بازار
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته

بنابراین، اگر یک بازه زمانی بزرگتر را برای بررسی انتخاب کنیم، مشاهده خواهیم کرد که وضعیت بازار رمزارزها در ماه آگوست در کل بسیار صعودی بوده است.

کاردانو (ADA) که در انتظار تاریخ ۱۲ سپتامبر برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند است، یک رشد ۱۲۱ درصدی را در مقایسه با تاریخ ۲۵ ژوئیه تجربه کرده است. دوج کوین (DOGE) نیز در یک ماه اخیر نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در روزهای گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که بنیاد دوج کوین با کمک ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و ایلان ماسک (Elon Musk)، دوباره راه‌اندازی شده است.

از سوی دیگر، سولانا (SOL) با ارائه برنامه‌های دیفای – برنامه‌های مالی غیرمتمرکزی که نیاز به واسطه‌ها را برای انجام تراکنش‌هایی همچون وام‌دهی و مبادله دارایی‌های دیجیتال از بین می‌برند – موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کرده است. در حال حاضر، بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه در پروتکل‌های دیفای مبتنی بر سولانا در گردش است. این عوامل باعث شده که توکن SOL در این هفته اوج تاریخی جدیدی را در ۸۰ دلار به ثبت برساند.

اما بیشتر فعالیت‌های بازار به دستاوردهای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) گره خورده است. در هفته جاری، برای اولین بار در سه ماه اخیر قیمت بیت کوین توانست از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کند؛ چون هولدرهای بلند مدت همچنان قصد فروش کوین‌های خود را ندارند و این موضوع، باعث کاهش عرضه شده است. به گزارش شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، تعداد تراکنش‌ها و حجم معاملات بیت کوین اخیراً بسیار کم بوده است.

در مورد اتریوم نیز، تقاضا برای توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. همان‌طور که در خبرهای قبلی گزارش شد، روز دوشنبه ۲۴ آگوست، حجم معاملات توکن‌های NFT در بازار محبوب اوپن سی (OpenSea) و همچنین، حجم معاملات تعدادی از کلکسیون‌های دیجیتالی از جمله کریپتو پانکس (CryptoPunks)، آرت بلاکس (Art Blocks)، بورد ایپز (Bored Apes) و غیره، رشد چشمگیری را تجربه کردند و به اوج خود رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا