ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

آشنایی با استخر استخراج پولین (Poolin)

استخر پولین (Poolin) یک استخر استخراج چند ارزی است که شامل رمزارزهای محبوب و سودآور از جمله بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش و Zcoin است.

کار این استخر ابتدا توسط بنیانگذاران BTC.com آغاز شد و بعداً توسط Bitmain خریداری گردید. این استخر استخراج در چین مستقر است و بسیاری از ماینرهای آن در چین فعالیت ‌می‌کنند، اما استفاده از آن برای همه در سراسر جهان آزاد است.

ویژگی‌های استخر استخراج پولین

نرم افزار هوشمند Poolin

استخر پولین یک نرم‌افزار اختصاصی دارد که به عنوان یک پروکسی بین استخراج‌کنندگان و استخرها عمل ‌می‌کند. این نرم‌افزار، به کاهش ترافیک شبکه کمک ‌می‌کند و به ماینرها اجازه ‌می‌دهد تنظیمات خود را داشته باشند، حساب‌های فرعی ایجاد کنند و مصرف برق را متعادل کنند. این ویژگی برای بیت کوین، Litecoin و Zcash در دسترس است.

Pushtx

یک شتاب‌دهنده تراکنش‌‌‌، برای کم کردن ازدحام تراکنش‌‌‌های تأییدنشده از طریق “افزایش کارمزد” طراحی شده است. این شتاب‌دهنده به شبکه بیت کوین کمک ‌می‌کند و درآمد اضافی برای استخراج‌کنندگان در استخر فراهم ‌می‌آورد.

نگهبان آفلاین (Offline Keeper)

استخر پوپلین یک نرم‌افزار مخصوص برای خاموش کردن ماینرها در صورت قطع شدن برق شبکه، برای جلوگیری از آسیب سخت افزاری و صرفه جویی در مصرف برق، دارد. مشخص شده است که استفاده از سخت افزارهای استخراج با ظرفیت کامل باعث ‌می‌شود که با سرعت بیشتری تخریب شوند؛ بنابراین نرم‌افزار ‌می‌تواند به صرفه‌جویی در سرمایه افراد کمک کند.

Miner Box

این نرم‌افزار بر ماینرهای خاص Poolin نظارت ‌می‌کند و ‌می‌تواند تنظیمات را به صورت دسته‌ای تغییر دهد. این نرم افزار برای عملیات در مقیاس بزرگ‌تر مفید است.

تنوع آلت کوین‌‌‌ها

در حالی که بیشتر ماینرها ترجیح ‌می‌دهند تعداد کمی‌ از رمزارز‌‌‌های برتر را استخراج کنند، Poolin از برخی از آلت کوین‌‌‌های آزمایشی پشتیبانی ‌می‌کند. این آلت کوین‌‌‌ها شامل Ravencoin ،DASH و Decred (DCR) است.

استخراج اتریوم

برای کسانی که ‌می‌خواهند از کارت گرافیک خود درآمدزایی کنند، استخر پولین از استخراج اتریوم پشتیبانی ‌می‌کند. برای این کار به سخت افزار جداگانه‌ای احتیاج دارید؛ زیرا ماینرهای ایسیک (ASIC) برای بیت کوین و فورک‌‌‌های بیت کوین طراحی شده‌اند.

استخراج ترکیبی (merged Mining)

پولین

به عنوان درآمد اضافی، استخراج BCH، بیت کوین یا BSV در حالت استخراج ترکیبی منجر به دریافت Vcash ،Namecoin و دوج کوین خواهد شد. این حالت بر میزان هش طبیعی استخراج اولیه بیت کوین تأثیر نخواهد گذاشت.

پشتیبانی Getblocktemplate

Getblocktemplate پروتکل استخراج جدید بیت کوین است که از عدم تمرکز و محدودیت‌‌‌های کمتر هنگام استفاده از سخت افزار ایسیک (ASIC) پشتیبانی ‌می‌کند و به ماینرها اجازه ‌می‌دهد بلوک‌‌‌های خود را بسازند.

از آنجا که بیت کوین کش و بیت کوین هر دو از الگوریتم SHA-256 استفاده ‌می‌کنند، جابه‌جا کردن این ارز‌‌‌ها با یکدیگر آسان خواهد بود. هر موقع که هر کدام سود بیشتری دارد، ‌می‌توان آنها را با هم جابه‌جا کرد. این قابلیت مخصوصاً در صرافی‌‌‌های ارز دیجیتال بسیار مفید است.

کارمزد استخر پولین

استخر پولین برای هر یک از ارزهای دیجیتال که به کمک این استخر می‌تواند استخراج ‌شود، کارمزد متفاوتی در نظر گرفته است.

  • بیت کوین (BTC): ۴ درصد
  • بیت کوین کش (BCH): ۴ درصد
  • بیت کوین اس وی (BSV): ۴ درصد
  • لایت کوین (LTC): ۳ درصد
  • دش (DASH): ۲ درصد
  • اتریوم (ETH): ۳ درصد
  • زی کش (ZEC): ۳ درصد

بنیان گذاران استخر پولین چه کسانی هستند؟

پولین به دست کریستوفر ژو (Christopher Zhu)، کوین پن (Kevin Pan) و تیانژائو لی (Tianzhao Li) راه‌اندازی شد و در حال حاضر زیر نظر شرکت Beijing Satoshi Smart فعال است. آنها مالکان قبلی و بنیان‌گذاران BTC.com هستند.

سرور‌‌‌های استخر پولین در کجا قرار دارد؟

پولین از سرور‌‌‌های ابری استفاده ‌می‌کند؛ بنابراین در هر بار ممکن است به سرور متفاوتی متصل شوید. استفاده از سرور‌‌‌های ابری، در مقایسه با سرور‌‌‌های متمرکز، باعث ‌می‌شود که تأخیر انتقال کم شود و در مقابل امنیت نیز افزایش یابد.

برای مثال سرور اصلی این استخر استخراج، btc.ss.poolin.com است و در مرکز داده در کالیفرنیا قرار دارد و توسط سرویس‌‌‌های ابری Alibaba پشتیبانی ‌می‌شود.

برای استفاده از استخر Poolin می‌توانید به وبسایت رسمی استخر پولین مراجعه کنید.

چگونه دستگاه ماینر خود را به استخر پولین متصل کنیم؟

برای این کار ابتدا باید در استخر Poolin ثبت نام کنید و سپس مشخص کنید که قصد استخراج چه ارزی را دارید. بعد از آن آدرس کیف پول خود را وارد کنید. البته استخر پولین یک کیف پول داخلی هم دارد که ‌می‌توانید از آن استفاده کنید اما برای اطمینان بیشتر و امنیت بیشتر دارایی خود، بهتر است از یک کیف پول دیگر بهره بگیرید و آدرس آن را وارد نمایید.

پس از وارد کردن این اطلاعات روی گزینه ایجاد (Create) ‌می‌زنید و تقریباً کار تمام شده است؛ فقط باید آدرس‌‌‌ها را وارد تنظیمات دستگاه ماینر خود کنید تا پس از آن استخراج ارز دیجیتال مورد نظر شما آغاز شود.

آدرس‌‌‌های مورد نظر در تصویر زیر قابل مشاهده است. هر آدرس یک پورت برای استخر است. اگر یک پورت استخر قطع شود، به صورت خودکار به پورت بعدی متصل ‌می‌شود.

پولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا