ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتالآموزش فارکس

آشنایی با شکست حمایتی (Breakdown) در تحلیل تکنیکال

معامله‌گرانی که از ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل میانگین‌های متحرک، خطوط روند، و الگوهای نموداری استفاده می‌کنند می‌توانند شکست حمایتی را شناسایی کنند. شکست حمایتی در تحلیل تکنیکال یک حرکت نزولی در قیمت یک سهام یا ارز دیجیتال است که معمولاً از یک سطح حمایتی شناسایی‌شده می‌گذرد و از کاهش‌ بیشتر قیمت خبر می‌دهد. معامله‌گران می‌توانند با ترسیم خطوط روند روی یک نمودار که چندین نقطه افت را به هم متصل می‌کند، محل‌هایی را که قیمت در آنها مشکوک به شکست است، پیدا کنند.

معامله‌گران تکنیکال می‌توانند با مشاهده شکست حمایتی، هر رمزارزی را که دارند به فروش برسانند؛ زیرا این به روشنی نشان می‌دهد که خرس‌ها تحت کنترل هستند و فشار فروش بیشتر به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت. این نوع شکست‌ها همواره سیگنال شروع یک روند نزولی در نظر گرفته می‌شوند.

وقتی یک ارز دیجیتال در ابتدا وارد این نوع شکست می‌شود، تریدرها باید به دنبال تأیید گرفتن از طریق چندین نشانگر و چارچوب‌های زمانی دیگر باشند تا مطمئن شوند حرکت قیمت قلابی نیست. برای مثال، یک شکست در یک نمودار ۱۵ دقیقه‌ای هنگامی که نمودارهای روزانه و هفتگی نزولی باشند، احتمال تأیید بیشتری دارد. شکست حمایتی را می‌توان معادل خرسی یک گسست (Breakout) در نظر گرفت. در نمودار زیر، قیمت‌ها در زیر خط گردن در الگوی سر و شانه شکسته شده‌اند.

Breakdown

معامله در شکست حمایتی

تریدرها هنگامی که قیمت یک ارز دیجیتال شروع به شکستن و پایین رفتن از یک سطح حمایتی عمده می‌کند، باید آن را به فروش برسانند. برای انجام این کار لازم است یک سفارش استاپ لیمیت (Stop limit) را درست کمی پایین‌تر از سطح حمایتی قرار بدهند. همین که قیمت شکسته شد، به احتمال زیاد کاهش قیمت ادامه پیدا می‌کند؛ زیرا سفارش‌های حد ضرر (Stop loss) شروع به هشدار می‌کنند و فشار فروش بیشتر از سوی معامله‌گران ایجاد می‌شود.

به شکلی جایگزین، معامله‌گران می‌توانند منتظر یک بازگشت برای ورود به بازار باشند. آنها می‌توانند سفارشی در همان جایی ایجاد کنند که قیمت در ابتدا شروع به شکستن و کاهش کرده؛ یعنی محدوده‌ای که حالا تبدیل به یک سطح مقاومت شده است. وارد شدن به بازار در یک بازگشت قیمت به احتمال زیاد منجر به نتایج بهتری از تلاش برای سود بردن از شکست حمایتی اولیه می‌شود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که قیمت ارز دیجیتال ممکن است هیچ وقت به قیمت محدود سفارش معامله‌گر باز نگردد.

در پوزیشن فروش، معامله‌گران می‌توانند از یک نشانگر پیرو روند، مثل میانگین متحرک، برای تشخیص نقطه قطع استفاده کنند. برای مثال، وقتی قیمت یک رمزارز بالاتر از میانگین متحرک بسته می‌شود، معامله لغو می‌شود. اگر معامله‌گران معتقد باشند که شکست حمایتی شروع یک روند نزولی جدید است، ممکن است بخواهند از یک میانگین متحرک بلندمدت برای بهره بردن از عمده حرکت قیمت استفاده کنند.

منبع: investopedia.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا