ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ADA LUNA VET XTZ

تثبیت بیت کوین نزدیک به ۵۰،۰۰۰ دلار نشان دهنده یک بازار ثابت است و این می تواند خریداران را به سمت آلت کوین هایی مانند ADA ، LUNA ، VET و XTZ جذب کند.

در ۲۷ آگوست، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده گفت که بانک مرکزی خرید اوراق قرضه ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلاری خود را تا پایان سال شروع می کند، اما افزایش نرخ بهره با تاخیر همراه است.

در واکنش به این سخنرانی، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقوط کرد، شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخ خود رسید و بیت کوین (BTC) در کمتر از یک ساعت حدود ۱۵۰۰ دلار افزایش یافت. این نشان داد که مشارکت کنندگان در بازار این سخنرانی را “داویشی” می دانند.

نمودار-بازار
نمایش روزانه داده های بازار رمزنگاری. منبع: Coin360

BTC/USDT

بیت کوین در ۲۷ آگوست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۶،۸۲۳ دلار) عقب نشینی کرد اما خریداران نتوانستند قیمت را از محدوده مقاومت بالای ۵۰،۰۰۰ دلار به ۵۰،۵۰۰ دلار برسانند.

بیتکوین
نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که معامله گران کوتاه مدت در حال ذخیره سود هستند. این ممکن است قیمت را به ۴۳،۹۲۷.۷۰ دلار و سپس به ۴۲،۴۵۱.۶۷ دلار کاهش دهد.

اگر قیمت این حمایت کاهش یابد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است چند روز دیگر بین ۴۲.۴۵۱.۶۷ دلار و ۵۰.۵۰۰ دلار نوسان داشته باشد.

اگر قیمت از سطح فعلی بالا رود یا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خارج شود، خریداران دوباره سعی می کنند قیمت را به بالایی برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است حرکت به سمت ۶۰،۰۰۰ دلار آغاز شود.

بیتکوین
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک در نمودار ۴ ساعته مسطح شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده نوسان در کوتاه مدت است. قیمت ممکن است مدتی بین ۴۶۲۰۰ دلار تا ۴۹.۵۰۰ دلار ثابت بماند.

اگر قیمت خریداران بیش از ۴۹،۵۰۰ دلار باشد، این جفت ارز ممکن است مقاومت ۵۰،۵۰۰ دلاری را به چالش بکشد. شکست و بستن بالاتر از این سطح می تواند نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد. برعکس ، اگر قیمت فروشنده ها به زیر ۴۶۲۰۰ دلار برسد، ممکن است این جفت ارز به ۴۴۰۰۰ دلار کاهش یابد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در حال حاضر بین ۲.۹۷ تا ۲.۴۷ دلار ادغام می شود. قیمت در ۲۶ آگوست به ۲.۴۷ دلار در سطح شکست رسید ، اما جهش شدید آن در ۲۷ اوت نشان می دهد که خریداران این سطح را در سطح حمایت قرار داده اند.

کاردانونمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

تثبیت قیمت در نزدیکی بالاترین سطح خود یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که معامله گران همچنان به خرید در افت ادامه می دهند. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را به بالاتر از محدوده روانی ۳ دلار کشانده و در همین سطح حفظ کنند، جفت ارز ADA/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف صعودی بعدی در این حالت، تراز ۳.۵۰ دلار خواد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از محدوده مقاومت ۲.۹۷ دلار تا ۳ دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است اقامت خود درون این بازه محدود را برای چند روز دیگر تمدید کند. شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز ۲.۴۷ دلار نشان می دهد که مومنتوم این حرکت صعودی تضعیف شده است.

کاردانو
نمودار ۴ ساعته ADA/USDT. منبع: TradingView

RSI در نمودار ۴ ساعته واگرایی منفی ایجاد کرده است که نشان می دهد حرکت رو به بالا ممکن است کند شود. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ بکشانند و حفظ کنند، ممکن است این جفت ارز تا ۲.۴۷ دلار کاهش یابد.

بازگشت قوی از این حمایت می تواند محدوده جفت را بین ۲.۴۷ دلار و ۲.۹۷ دلار برای مدتی حفظ کند. فروشنده ها برای به دست آوردن برتری باید قیمت را در زیر محدوده حمایتی ۲.۴۷ دلار تا ۲.۳۱ دلار فرو ببرند. اگر خریداران حرکت کنند و قیمت بالای ۲.۹۷ دلار را حفظ کنند، ممکن است روند صعودی از سر گرفته شود.

LUNA/USDT

توکن LUNA پروتکل Terra در یک روند صعودی قوی قرار دارد. پس از چند روز تثبیت قیمت، در ۲۷ آگوست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶.۴۲ دلار) برگشت خورد و نشان داد که احساسات همچنان مثبت است.

لونانمودار روزانه LUNA/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک بالا و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران برتری دارند. اولین هدف صعودی حرکت به سمت ۴۳ دلار است و در صورت عبور از این سطح، جفت ارز LUNA/USDT ممکن است به ۵۰ دلار برسد.

هرچند، سایه بلند روی کندل دیروز نشان می دهد که فروشنده ها به شدت از مقاومت بالاسری دفاع می کنند. اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۳۲ دلار بکشانند، این جفت ارز می تواند تا مرز میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد.

این سطح برای خریداران اهمیت زیادی دارد. یک جهش قوی از آن نشان خواهد  داد که روند صعودی به قوت خود باقی است، اما شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که مومنتوم صعودی تضعیف شده است.

لونانمودار ۴ ساعته LUNA/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته شکل مثلث گسترده ای را نشان می دهد که نشان دهنده افزایش نوسانات است. خریداران قیمت را به بالای مثلث رسانده بودند اما نتوانستند این شکست را حفظ کنند و این نشان می دهد که فروشنده ها در سطوح بالاتر فروش تهاجمی دارند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ برگردد، خریداران دوباره یک تلاش دیگر برای رفع موانع انجام می دهند. اگر خریداران قیمت بالاتر از مثلث را حفظ کنند، ممکن است نشانه از سرگیری حرکت صعودی باشد. هدف الگوی این راه اندازی ۴۶.۹۵ دلار است.

اگر قیمت از میانگین متحرک شکسته شود، جفت می تواند به خط حمایت مثلث برسد. شکستن و بستن زیر این حمایت نشان می دهد که فروشنده ها بر خریداران غلبه کرده اند. این جفت ارز ممکن است به منطقه حمایتی ۲۲.۴۰ دلار تا ۲۰.۸۱ دلار کاهش یابد.

VET/USDT

 ویچین (VET) پس از جهش شارپی روز ۲۱ جولای از پایین ترین سطح خود در تراز ۰.۰۵ دلار، یک الگوی پرچم سه گوش تشکیل داده است. این الگو پس از شکست قیمت بالاتر یا پایین تر از سازه تشکیل شده، تکمیل می شود.

ویچیننمودار روزانه VET/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۱ دلار) کاهش یافته و RSI نزدیک به نقطه میانی کاهش یافته است که نشان دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. شکستن و بستن بالای خط مقاومت نقطه نشان دهنده از سرگیری حرکت رو به بالا است.

اولین هدف صعودی حرکت به ۰.۱۶ دلار است و در صورت عبور از این سطح ، جفت VET/USDT ممکن است به ۰.۱۹ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر خط حمایت پنل برسد ، دیدگاه صعودی نفی می شود. سپس این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۰.۰۹ دلار) کاهش یابد.

ویچیننمودار ۴ ساعته VET/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت در داخل این مثلث تحت فشار قرار دارد. شیب هر دو میانگین متحرک صاف بوده و RSI درست زیر نقطه میانی واقع است. این وضعیت برتری مشخصی برای خریداران و فروشنده ها به همراه ندارد.

برگشت از خط حمایت با مقاومت سختی در ۵۰-SMA همراه است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، فروشنده ها سعی می کنند جفت ارز VET/USDT را به زیر خط حمایت بکشانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند تا ۰.۰۸۲ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر خریداران قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از ۵۰-SMA هدایت کنند، این جفت ارز می تواند خط مقاومت را به چالش بکشد. شکست و بسته شدن قیمت بالای این مقاومت می تواند نشانه از سرگیری حرکت صعودی باشد.

XTZ/USD

هنگامی که قیمت تزوس (XTZ) بالاتر از مقاومت بالاسری در تراز ۴.۴۷ دلار بسته شد، یک الگوی بازگشتی کف گرد تشکیل داد. این نشان دهنده شروع روند صعودی جدیدی است که هدف آن ۶.۸۵ دلار است.

تزوسنمودار روزانه XTZ/USDT. منبع: TradingView

معمولا پس از خروج قیمت از یک الگوی خاص، سطح شکست دوباره لمس خواهد شد. در این حالت، جفت ارز XTZ/USDT می تواند تا ۴.۴۷ دلار کاهش یابد. اگر خریداران این سطح را به یک سمت حمایت تبدیل کنند، نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید خواهد بود. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴.۲۵ دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران در بازار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این می تواند خریداران تهاجمی را به دام بیندازد و منجر به سقوط قیمت تا مرز SMA-50 (3.31 دلار) شود.

تزوس نمودار ۴ ساعته XTZ/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز پس از صعود از مقاومت ۴.۴۷ دلار، سرعت بیشتری گرفت. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد خریداران دست بالا را دارند.

این جفت ارز می تواند تا منطقه مقاومت بالاسری در حدود تراز ۶.۳۱ تا ۶.۵۰ دلار افزایش یابد. در این ناحیه فروشنده ها احتمالا مقاومت سختی از خود نشان می دهند. اولین نشانه ضعف این حرکت صعودی، شکست و بسته شدن قیمت زیر ۲۰-EMA خواهد بود. این اتفاق می تواند راه را برای سقوط تا سطح ۴.۴۷ دلار هموار کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا