ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

این ۵ رمزارز را در این هفته زیر نظر بگیرید!

با این حال، بلاتکلیفی بیت کوین طی چند روز گذشته باعث نشد استراتژیست ارشد بلومبرگ، مایک مک گلون (Mike McGlone) دیدگاه خود مبنی بر هدف ۱۰۰،۰۰۰ دلاری برای بیت کوین و تراز ۵۰۰۰ دلار برای اتر را تغییر دهد.

BTC/USDT

روز سوم سپتامبر بیت کوین از مقاومت ۵۰،۵۰۰ دلاری عبور کرد و به ۵۱،۰۰۰ دلار رسید، اما سایه بلند کندل آن روز نشان دهنده عدم خرید کافی در سطوح بالاتر است. پس از آن الگوی کندل دوجی روز ۴ سپتامبر را دیدیم که نشان دهنده بلاتکلیفی میان خریداران و فروشنده ها بود.

بیت کوین

واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان می دهد که مومنتوم صعودی احتمالاً در حال تضعیف است اما میانگین های متحرک صعودی نشان می دهند که مسیر صعودی با کمترین مقاومت روبرو می باشد.

در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD بالاتر از یک خط روند نزولی عمده با مقاومتی نزدیک به ۵۰،۰۰۰ دلار قیمت شکسته شد. این جفت ارز به خوبی از سطح ۵۱۰۰۰ و ۵۱،۵۰۰ دلار عبور کرد. با قیمتی نزدیک به ۵۲،۰۰۰ دلار معامله شد و بالاترین سطح قیمت خود را در نزدیکی ۵۱،۹۵۰ دلار تشکیل داد.

در مقابل، اگر قیمت از منطقه مقاومت ۵۰۵۰۰ دلار تا ۵۱۰۰۰ دلار کاهش یابد، احتمال ریزش این جفت ارز تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷،۹۹۸ دلار) وجود دارد.

این یک سطح حمایتی مهم برای خریداران است زیرا در صورت شکست آن، این جفت ارز ممکن است برای چند روز در محدوده ۴۶۲۰۰ تا ۵۰۵۰۰ دلار باقی بماند. شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح ۴۶۲۰۰ دلار می تواند این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۳.۲۹۱ دلار) برساند.

بیت کوین

قیمت در محدوده ای بین ۲۰-EMA و منطقه مقاومت بالایی معامله شده است. تنگ تر شدن این محدوده احتمالاً به زودی منجر به شکستی قوی منجر خواهد شد. اگر خریداران قیمت را بالای ۵۱،۰۰۰ دلار نگه دارند، مومنتوم صعودی افزایش می یابد، که به نوبه خود، نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک کاهش یابد، نشان می دهد که فروشنده ها به شدت از منطقه مقاومت بالاسری دفاع می کنند. این وضعیت می تواند قیمت را تا ۴۶۲۰۰ دلار کاهش دهد. بازگشت از این حمایت می تواند این جفت ارز را برای مدت بیشتری درون این بازه محدود نگه دارد، اما شکست قیمت زیر این سطح حمایتی نشان می دهد که خریداران کم کم کنترل خود بر بازار را از دست می دهند.

LTC/USDT

خریداران در تلاش هستند تا لایت کوین (LTC) را به بالای مقاومت ۲۲۵.۳۰ دلاری برسانند و در همان منطقه حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، یک الگوی کف گرد تشکیل می شود که می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

لایت کوین

سایه بلند روی کندل روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) نشان می دهد که در نزدیکی مقاومت بالاسری فشار فروش زیاد بوده است اما نکته مثبت این است که خریداران خیلی میدان را خالی نکرده اند. آنها دوباره تلاش می کنند تا بر مانع موجود غلبه کنند.

اگر آنها بتوانند قیمت را بالای تراز ۲۲۵.۳۰ دلار حفظ کنند، جفت ارز LTC/USDT می تواند حرکت صعودی خود به سمت تراز ۳۰۰ دلار و سپس، هدف الگو در تراز ۳۴۷.۳۰ دلار را آغاز کند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۴ دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل می شود.

لایت کوین

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشنده ها سعی کرده اند حرکت صعودی را در مقاومت ۲۲۵.۳۰ دلاری متوقف کنند اما خریداران تسلیم نشدند. این وضعیت نشان می دهد که خریداران همچنان با هر بار افت قیمت مشغول خرید می شوند.

هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد خریداران کنترل اوضاع را در دست دارند. شکست و بسته شدن قیمت بالای تراز ۲۲۵.۳۰ دلار می تواند راه را برای رالی این ارز تا مرز ۲۵۰.۴۰ دلار باز کند. برعکس، شکست و بسته شدن قیمت زیر ۲۰-EMA اولین نشانه ضعف و کاهش قیمت خواهد بود.

FIL/USDT

قیمت توکن FIL دیروز بالاتر از مقاومت ۹۸ دلاری شکست و به این ترتیب، یک الگوی کف گرد را تکمیل کرد، که نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است. قیمت هدف در این الگو، تراز ۱۵۶ دلار است.

فایلکوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۹ دلار) شیبی صعودی دارد و RSI به بالای ۸۱ رسیده است، که نشان دهنده احتمال تغییر روند است. معمولاً شکست مقاومتی از یک الگوی اصلی با لمس دوباره سطح شکست همراه است. در این حالت، قیمت ممکن است دوباره تا ۹۸ دلار کاهش یابد.

اگر خریداران تراز ۹۸ دلار را به یک حمایت خوب تبدیل کنند، جفت ارز FIL/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. برعکس، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۹۸ دلار برسانند و در همان منطقه نگه دارند، نشان می دهد که شکست اخیر یک تله گاوی بوده است. پس ممکن است این جفت ارز تا مرز میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد.

اگر قیمت از این حمایت جهش کند، خریداران بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. از طرفی، فروشنده ها برای برتری یافتن در بازار باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند.

فروشنده

نمودار ۴ ساعته وجود مومنتومی قدرتمند به نفع خریداران را نشان می دهد. این اتفاق باعث شده است، RSI به عمق قلمرو اشباع خرید سوق داده شود که نشان دهنده احتمال اصلاح یا تحکیم جزئی قیمت در کوتاه مدت است.

اگر خریداران راحت تسلیم نشوند، نشان می دهد که معامله گران سود خود را رزرو نمی کنند، زیرا پیش بینی می کنند سقف قیمت بعدی در سطوحی بالاتر ثبت شود. این امر احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

با این حال، به احتمال زیاد فروشنده ها برنامه های دیگری دارند. آنها سعی می کنند قیمت را به زیر ۹۸ دلار بکشانند و خریداران مهاجم را به دام بیاندازند.

FTT/USDT

قیمت توکن اف تی ایکس با نام اختصاری FTT روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) بالاتر از رکورد قبلی خود در تراز ۶۳.۱۳ دلار شکسته شد و روز بعد به بالاترین سطح تاریخی خود در ۷۰.۷۲ دلار رسید. البته خریداران نتوانستند قیمت را بالاتر از سطح شکست در تراز ۶۳.۱۳ دلار حفظ کنند.

اف تی تی

این نشان می دهد که فروشنده ها هنوز تسلیم نشده اند و سعی می کنند حرکت صعودی را به هر شکل متوقف کنند. واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که مومنتوم صعودی احتمالاً کند می شود.

اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۵۷.۹۳ دلار بکشانند، جفت ارز FTT/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳ دلار) کاهش یابد. یک جهش قوی از این سطح نشان می دهد که خریداران هنگام افت قیمت، در حال خرید هستند. سپس خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را از محدوده مقاومت ۶۳.۱۳ دلار به ۷۰.۷۲ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند به ۸۴ دلار هم برسد.

اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، این دیدگاه مثبت باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست اخیر قیمت بالای سطح ۶۳.۱۳ دلار یک تله گاوی بوده است.

اف تی تی

نمودار ۴ ساعته تشکیل یک الگوی مثلث نزولی را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز ۵۹ دلار کامل می شود. هدف این الگوی نزولی تراز ۴۷.۵۰ دلار است. مسطح بودن ۲۰-EMA و قرار گرفتن RSI درست بالای نقطه میانی مزیت به خصوصی برای گاوها و خرس ها ندارند.

اگر خریداران قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط روند نزولی کشانده و در همان سطح حفظ کنند، این الگوی نزولی باطل می شود. پس از آن ممکن است قیمت به ۶۵ دلار و ۷۰.۷۲ دلار برسد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

IOTA/USD

 قیمت آیوتا با جهشی شارپی از  ۰.۹۶ دلار روز ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) به ۲.۰۸ دلار در روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) افزایش یافت. این حرکت صعودی باعث شد شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالای ۸۲ برسد که نشان می دهد که این افزایش قیمت در کوتاه مدت بیش از حد ادامه یافته است.

ابوتا

جفت ارز MIOTA/USDT در حال حاضر شاهد رزرو سود است و ممکن است در سطح فیبوناچی ۳۸.۲٪ در سطح ۱.۶۴ دلار به اولین حمایت برسد. بازگشت قوی از این سطح نشان می دهد که معامله گران با هر بار کاهش جزئی قیمت اقدام به خرید می کنند.

پس، خریداران یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۲.۰۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند شتاب خود را افزایش داده و به ۲.۴۰ دلار و سپس ۲.۶۷ دلار برسد.

در مقابل، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۱.۶۴ دلار بکشانند و در همین سطح حفظ کنند، مانع بعدی می تواند در محدوده ای بین فیبوناچی های اصلاحی ۵۰ درصد در تراز ۱.۵۱ دلار و ۶۱.۸ درصد در تراز ۱.۳۸ دلار قرار بگیرد. اصلاح عمیق تر قیمت می تواند شروع مرحله بعدی از این روند صعودی را به تاخیر بیندازد.

ابوتا

فیتیله بلند روی نمودار ۴ ساعته بالاتر از سد روانی موجود در تراز قیمت ۲ دلار نشان می دهد که خرس ها تلاش میکنند با قدرت از این سطح دفاع کنند. رزرو سود ممکن است قیمت را تا مرز ۲۰-EMA کاهش دهد، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد.

اگر قیمت با قدرت از ۲۰-EMA بازگردد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت هستند و خریداران هنگام افت قیمت مشغول انباشت این دارایی می باشند. سپس خریداران سعی می کنند با افزایش قیمت تا سطوحی بالاتر از ۲.۰۸ دلار روند صعودی را از سر بگیرند.

شکست و بسته شدن قیمت زیر ۲۰-EMA اولین نشانه از ضعف حرکت این ارز خواهد بود. این اتفاق می تواند راه را برای کاهش بیشتر به سمت ۱.۵۰ دلار باز کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا