فارکستحلیل جفت ارز

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته جاری (۱۵ تا ۱۹ شهریور)

پس از یک تابستان آرام و طولانی، بازار طلا شروع به جذب مقداری ممنتوم صعودی کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، هم تحیلگران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران مین استریت این هفته منتظر افزایش قیمت طلا هستند.

تحلیلگران می‌گویند طلا می‌تواند در حال آغاز یک جهش دیگر برای رسیدن به سطح ۱۹۰۰ دلار باشد چرا که سرمایه‌گذاران منتظر هستند که فدرال رزرو برنامه تیپرینگ خود را به تاخیر بیندازد.

تغییر دراماتیک در پیش‌بینی‌های سیاست پولی و حمایت از قیمت طلا پس از آن رخ داد که اداره کار ایالات متحده اعلام کرد که در ماه آگوست تنها ۲۳۵ هزار شغل در اقتصاد ایالات متحده ایجاد شده است. این داده‌ها به طرز قابل توجهی بدتر از پیش‌بینی‌ها بود زیرا اقتصاددانان انتظار افزایش ۷۲۰ هزارتایی در آمار اشتغال داشتند که آمار واقعی حتی بدتر از بدترین پیش‌بینی‌ها بود.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو می‌گوید:« فدرال رزرو در سپتامبر اشاره‌ای به تیپرینگ نمی‌کند و آنها فقط یک گزارش اشتغال دیگر قبل از جلسه FOMC در ماه نوامبر دریافت می‌کنند، به این موضوع علائم دیگر از ضعف رشد اقتصاد ایالات متحده را نیز اضافه کنید تا شانس تیپرینگ باز هم کاهش یابد. همچنبن احتمالا رشد اقتصادی ضعیف در سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم نیز گسترش پیدا کند. طلا می‌تواند با شکستن مقاومت ۱۸۳۴ دلار همچنان بالاتر برود.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۱۰ شرکت کننده یا ۶۷ درصد خواهان افزایش قیمت طلا بودند، ۲ تحلیلگر یا ۱۳ درصد خواهان کاهش قیمت طلا و ۳ تحلیلگر یا ۲۰ درصد نسبت به طلا بی طرف بودند.
در همین حال، از میان ۶۳۷ شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۴۱۶ شرکت کننده یا ۶۵ درصد بر روی طلا صعودی بودند، ۱۱۸ نفر یا ۱۹ درصد نزولی و ۱۰۳ نفر یا ۱۶ درصد نیز خنثی بودند.

طلا

سنتیمنت صعودی فعلی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است و هم وال استریت و هم مین استریت خواهان افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته نزدیک به ۰.۷ درصد افزایش داشت که بیشتر این افزایش در روز جمعه حاصل شد. پس از انتشار داده‌های ناامید کننده از اقتصاد ایالات متحده، قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافت.

دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که او دلار آمریکا را زیر نظر دارد زیرا اگرشاخص دلار به زیر ۹۱.۷۵ برسد، طلا بسیار بالاتر خواهد رفت.
با این حال، او اضافه کرد که مایل است قیمت طلا به بالاتر از ۱۸۳۵ دلار در هر اونس برسد که یک نقطه مقاومتی کوتاه مدت مهم است. وی گفت طلا امسال سه بار این سطح را آزمایش کرده و موفق به شکستن آن نشده است.
او گفت:

من در مورد طلا صعودی هستم اما هنوز کمی محتاطم. من فکر می‌کنم تیپرینگ در ماه سپتامبر از روی میز برداشته شد و در دسامبر نیز بعید است، بنابراین به احتمال زیاد در ماه مارس رخ خواهد داد که این درهرحال می‌تواند صعود طلا را محدود کند.

جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد تکنیکال سایت کیتکو گفت که گاوهای طلا دارای مزیت تکنیکال واضحی هستند و او در کوتاه مدت منتظر افزایش قیمت است.

رابین بهار، تحلیلگر مستقل بازار گفت که او طلا را دوست دارد اما در کوتاه مدت در مورد قیمت بیطرف است. وی افزود که آخرین داده‌های مربوط به اشتغال، برنامه جدیدی را برای کاهش خرید اوراق خزانه‌داری توسط فدرال رزرو مطرح می‌کند. با این حال، او گفت که تیپرینگ به طور کامل از روی میز برداشته نشده است.
بهار گفت سرمایه‌گذاران باید قیمت فعلی را به عنوان یک نقطه ورود خوب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت، به جای سود‌های احتمالی کوتاه مدت تلقی کنند.
وی همچنین اضافه کرد:

من طلا را برای تنوع سبد سهام در اختیار دارم نه برای سفته‌بازی. طلا هنوز در برابر سهامی که در بالاترین سطح خود قرار دارد، دارای مزیت است.

با این حال، همه تحلیلگران در آینده نزدیک طلا را صعودی نمی‌بینند.مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که اگرچه حرکت طلا مثبت به نظر می‌رسد اما همچنان در تثبیت دلار آمریکا شک دارد.

وی گفت:

به نظر می‌رسد بازار بیش از حد توسعه یافته است. به نظر من این حرکت صعودی که قیمت طلا را به سقف ماه آگوست برده است، محو می‌شود.

منبع: Kitco

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا