ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آیا می دانید چه روش هایی برای انتقال بیت کوین وجود دارد؟

بیت کوین اولین رمزارز جهان است و این اولین بودن باعث شده است که در حال حاضر بیت کوین به عنوان «پادشاه رمزارزها» شناخته شود. اولین قدم برای دریافت، ارسال  یا خرید از طریق بیت‌ کوین (BTC)، ایجاد یک کیف پول بیت‌ کوین است. در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد که به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اغلب کیف پول‌ها به صورت رایگان قابل استفاده می‌باشند.

با استفاده از این مقالات می‌توانید نحوه ایجاد و استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال را به صورت کامل فرا بگیرید. همچنین جهت یادگیری آسان‌تر، ویدیوی آموزشی ساخت و استفاده از هر کدام از این کیف پول‌ها نیز قرار داده شده است.

نحوه کار با انواع کیف پول‌ها متفاوت است؛ زیرا رابط کاربری آنها با هم تفاوت‌هایی دارد. اما در هنگام استفاده از کیف پول‌ها چند اصل مشترک وجود دارد. مثلاً اکثر کیف پول‌ها، دو بخش Send و Receive دارند که قسمت اصلی کیف پول‌ها برای انتقال بیت کوین، همین قسمت است.

دریافت بیت کوین

برای دریافت بیت کوین روی بخش Receive کلیک کنید. با این کار، یک آدرس بیت‌ کوین به شما نمایش داده می‌شود که شامل حروف و کاراکتر است.

نمونه یک آدرس بیت‌کوین: bc1qk7akn3ta7y9m0ags37k7htmq22gazld68mysh9

این آدرس تقریباً مانند شماره حساب بانکی شما است. برای دریافت بیت‌ کوین، باید این آدرس را به سایت صرافی یا شخصی که قصد ارسال بیت‌ کوین به شما دارد، ارائه دهید.

ارسال بیت کوین

ارسال بیت کوین (Bitcoin) فرآیند بسیار ساده‌ای دارد. جهت ارسال بیت کوین کافی است در کیف پول خود پس از رفتن به قسمت بیت کوین، گزینه Send را بزنید و سپس آدرس مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از آن، مقدار بیت کوین مورد نظر خود را وارد کنید و در نهایت گزینه Send را بزنید. البته در اکثر کیف پول‌ها در این مرحله قادر خواهید بود که میزان کارمزد پرداختی جهت انجام تراکنش را تعیین کنید.

کارمزد تراکنش بیت کوین

پس از وارد کرد آدرس بیت کوین گیرنده، مهم‌ترین موردی که در هنگام انتقال بیت کوین باید دقیق انتخاب شود، میزان کارمزد تراکنش است. زیرا اگر کارمزد تراکنش پایین باشد، زمان زیادی برای تأیید تراکنش نیاز است. حتی اگر میزان این کارمزد بسیار پایین باشد، ممکن است تراکنش شما هیچ وقت تأیید نشود و قطعاً برای بازیابی بیت کوین خود با دردسر مواجه خواهید شد.

باید دقت داشته باشید که میزان کارمزد مورد نیاز برای تأیید تراکنش بیت کوین در زمان مشخص، در هر لحظه متفاوت است. مثلاً ممکن است شما یک بیت کوین را با کارمزد ۵۰ ساتوشی انتقال دهید و در زمان کمتر از یک ساعت تراکنش شما چندین کانفرم یا تأیید دریافت کند. اما در یک روز دیگر با قرار دادن ۵۰ ساتوشی جهت کارمزد انتقال ۱ بیت کوین ممکن است تأیید تراکنش شما تا چند روز طول بکشد.

جهت اطلاع از میزان دقیق کارمزدها و زمان حدودی تأیید هر تراکنش بیت کوین با توجه به کارمزد پرداختی، می‌توانید به سرویس‌ها و سایت‌های محاسبه‌گر و تحلیلگر کارمزد تراکنش بیت کوین مراجعه کنید.

انتقال بیتکوین

به عنوان مثال در اینجا تصویر سایت bitcoinfees.earn.com را مشاهده می‌کنید.

به عنوان مثال می‌توانید مشاهده کنید که در این روز با پرداخت ۲۵ ساتوشی جهت کارمزد تراکنش، تراکنش بیت کوین شما در مدت زمان حدوداً ۲۵ دقیقه تا ۳۶۰ دقیقه تأیید می‌شود و تراکنش شما در سومین تا سی و دومین بلاک بعدی بیت کوین جهت تأیید و دریافت کانفرم، قرار می‌گیرد. البته این اعداد به صورت مطلق محاسبه نشده‌اند و زمان و بلاک حدودی را به شما نمایش می‌دهند.

سرعت تراکنش بیت‌کوین

در هنگام انجام تراکنش اگر شما کارمزد تراکنش بیت‌ کوین را پایین انتخاب کنید، ممکن است نیاز باشد چندین ساعت یا حتی چند روز برای انجام تراکنش منتظر بمانید. در چنین شرایطی برای سرعت بخشیدن به تراکنش بیت‌ کوین می‌توانید از سایت‌هایی که به تراکنش‌های بیت‌ کوین سرعت می‌دهند استفاده کنید. چنین سایت‌هایی در بیشتر مواقع هزینه دارند ولی برخی دیگر نیز به طور رایگان، افزایش سرعت تراکنش‌های تایید نشده بیت‌ کوین را انجام می‌دهند و تراکنش شما را در بلاک‌های در حال پردازش قرار می‌دهند.

سایت‌های افزایش‌دهنده سرعت تراکنش بیت‌ کوین (Bitcoin transaction accelerator) یک درخواست را به استخر استخراج ارسال می‌کنند تا تراکنش موردنظر بیت‌ کوین، با وجود کارمزد بسیار کمی که دارد، در بلاک‌ بعدی جای بگیرد و تراکنش تأیید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا