ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در آفریقا از سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۰۰ درصد رشد کرده است

پلتفرم های P2P، با دور زدن محدودیت های بانک ها و صرفه جویی در رمزنگاری می تواند به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تورم بوده و به رشد بازار رمزارز در آفریقا کمک کند.
شرکت تجزیه و تحلیل دیجیتال Chainalysis گزارش داد که بازار رمزارز در آفریقا از سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و علاوه بر این معاملات خرد منطقه، سهم بیشتری از حجم معاملات را در مقایسه با میانگین جهانی دارد.

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، Chainalysis گفت که بازار رمزارزهای آفریقا بین جولای ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ با استقبال زیاد در کنیا، آفریقای جنوبی، نیجریه و تانزانیا بیش از ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت افزود که محبوبیت سیستم عامل های P2P می تواند یکی از عوامل محرک برای پذیرش بیشتر رمزارزها در منطقه باشد، زیرا برخی کشورها از ارسال پول به صرافی از طریق بانک های محلی به ساکنان محدود یا ممنوع شده اند.

طبق Chainalysis، کل قاره بین ۱۰۵/۶ میلیارد دلار رمزارز بین جولای ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ دریافت کرده است. با این حال، سهم کل حجم معاملات بازار از “نقل و انتقالات در اندازه خر”بزرگتر از هر منطقه دیگری در جهان را در اختیار داشته است (تقریباً ۷ درصد در مقایسه با میانگین جهانی ۵.۵ درصد). علاوه بر این، سیستم عامل های P2P – شامل Paxful و LocalBitcoins، میزان ۱.۲ درصد از کل معاملات رمزارزی در آفریقا را تشکیل می دهند.

آرتور شابک (Artur Schaback) یکی از بنیانگذاران Paxful، می گوید:

در بسیاری از این بازارهای مرزی، مردم نمی توانند از حساب های بانکی خود، پول به صرافی متمرکز ارسال کنند، بنابراین به P2P اعتماد می کنند. محصولات رمزارزی بیشتر کاربر پسند می شوند، بنابراین می توانند افراد بیشتری را وارد اقتصاد رمزارز کنند و به آنها کمک کنند ببینند رمزارزها سریعتر، ارزان تر و راحت تر هستند.

دیگر محرک های پذیرش رمزارز در منطقه ممکن است شامل حواله های نقدی به عنوان وسیله ای برای دور زدن دولت ها برای محدود کردن تعداد وجوهی باشد که افراد می توانند به خارج از کشور ارسال کنند. بسیاری از کاربران آفریقایی همچنین ممکن است از رمزارز به عنوان روشی سریعتر و ارزانتر برای پرداخت معاملات تجاری بین المللی استفاده کنند و پس انداز خود را برای جلوگیری از هرگونه نوسان احتمالی در ارزش پول فیات خود استفاده کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا