ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

با خودپرداز‌‌‌های بیت کوین (Bitcoin ATM) و نحوه کار آن آشنا شوید

ATM‌‌‌ های بیت کوین مانند عابربانک‌‌‌‌‌‌های عادی انواع مختلفی دارند. خودپرداز‌‌‌های نقدی بیت کوین این قابلیت را دارند که در ازای دریافت پول نقد به شما بیت کوین بدهند.

طی چند سال گذشته شاهد نصب دستگاه‌‌‌هایی در نقاط مختلف شهر هستیم که کارایی مشابهی با خودپرداز‌‌‌های عادی دارند. البته با ابعادی بسیار کوچک‌تر که فاقد امکان پرداخت وجه به شما هستند. به این نوع دستگاه‌‌‌ها، Cash Less (به معنی فاقد پول) می‌‌‌گویند. برخی خودپردازهای بیت کوین نیز از همین شیوه استفاده کرده‌‌‌اند و دریافت وجه نقد را از این پروسه حذف نموده‌‌‌اند. اگر اندکی صبر کنید با شیوه خرید و فروش بیت کوین از طریق این مدل خودپرداز های بیت کوین نیز آشنا می‌‌‌شوید.

تعداد ATM های بیت کوین در سراسر دنیا

تعداد خودپرداز‌‌‌های بیت کوین از مرز ۸ هزار دستگاه گذشت. این آمار توسط سایت دکریپت در گزارشی که در زمینه ATM Bitcoin منتشر کرده، اعلام شده است. بر اساس این گزارش، رشد ۱۵۰ درصدی نصب این دستگاه‌‌‌ها در طی دو سال گذشته، باور‌‌‌نکردنی است. خودپرداز بیت کوین را در حال حاضر در ۷۵ کشور دنیا می‌‌‌توان یافت و از خدمات آن بهره‌‌‌مند شد.

خرید بیت کوین از طریق Bitcoin ATM

شیوه کار این دستگاه‌‌‌ها بدین صورت است که پس از ثبت درخواست، دستگاه به شما یک کلید عمومی می‌‌‌دهد. این کلید به معنای تأیید تراکنش شما در بلاکچین بیت کوین است. پرداخت شما در خودپردازهای بیت کوین نقدی می‌‌‌تواند از طریق کارت‌‌‌های اعتباری و حتی پول نقد باشد. این در حالی است که در Bitcoin ATM‌‌‌ های غیرنقدی، این پروسه فقط از طریق کارت‌‌‌های اعتباری صورت می‌‌‌گیرد. برای درک بهتر، با هم مراحل خرید بیت کوین از این خودپرداز‌‌‌ها را مرور می‌‌‌کنیم.

  • مرحله تأیید
  • ارائه آدرس کیف‌ پول بیت کوین. البته در برخی خودپردازها امکان ایجاد والت یا همان کیف‌ پول نیز فراهم است.
  • قرار دادن وجه نقد یا کارت بانکی برای پرداخت هزینه
  • تأیید نهایی و دریافت بیت کوین‌‌‌های درخواستی در کیف‌ پول به صورت لحظه‌‌‌ای

فروش بیت کوین از طریق Bitcoin ATM

این پروسه در زمان فروش بیت کوین از طریق خودپردازهای بیت کوین یک تفاوت اساسی دارد. این تفاوت اساسی، عدم پشتیبانی اکثر خودپرداز‌‌‌ها از عملیات فروش است. بر اساس آمار، ۶۰ درصد ATM‌‌‌ های بیت کوینی در اصطلاح یک‌طرفه هستند و گزینه فروش در آنها فعال نیست. بنابراین برای فروش بیت کوین خود و دریافت وجه آن به دلار یا یورو یک مرحله نسبتاً سخت در پیش رو خواهید داشت. یافتن دستگاهی که از طریق آن بتوانید بیت کوین خود را به وجه نقد تبدیل کنید، اولین مرحله خواهد بود. با هم با نحوه فروش بیت کوین از طریق Bitcoin ATM آشنا می‌‌‌شویم:

  • یافتن یک خودپرداز بیت کوین با پشتیبانی از عملیات فروش
  • تأیید هویت (این گزینه از قانون خاصی پیروی نمی‌‌‌کند و ممکن است برای هر دستگاه متفاوت باشد.)
  • اسکن کد QR نمایش داده شده بر صفحه توسط فروشنده
  • ارسال مبلغ به دستگاه و دریافت وجه

حال که با نحوه خرید و فروش بیت کوین با استفاده از این خودپرداز‌‌‌ها آشنا شدید، ذکر چند نکته را لازم و ضروری می‌‌‌دانیم.

بهتر است، هنگام مراجعه به این خودپرداز‌‌‌ها، از والت شخصی استفاده کنید. کیف پولی که قبلاً از آن استفاده کرده‌‌‌اید و صد البته موارد امنیتی آن را نیز انجام داده باشید، انتخاب بهتری است.

با توجه به لزوم اسکن کد QR در زمان فروش از این طریق، شما نیاز به یک والت موبایلی دارید. بنابراین حتماً از کیف‌ پول‌های موبایلی امن و مطمئن برای این کار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا