ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

اگر این ۳ اتفاق بیفتد قیمت اتریوم ۱۰۰ درصد رشد میکند!

بعد از رشد ۹ درصدی قیمت اتریوم و همگرایی سه شاخص کلیدی، پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز ۱۰۰ درصد رشد نماید. به تازگی قیمت اتریوم توانست از سطح مقاومت روانی ۳۰۰۰ دلار عبور کند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، به لطف تلاقی شاخص های فنی و بنیادی، اتریوم می تواند ارزش بازار خود را در ماه های آینده دو برابر کند.

قیمت اتریوم در ۱ اکتبر بیش از ۹ درصد رشد کرد و طی ۱۰ روز به سطح ۳۳۰۰ دلار رسید. این رشد قیمت در ابتدا می تواند با رشد ۹.۵ درصدی قیمت بیت کوین ارتباطی داشته باشد. قیمت بیت کوین اخیراً توانست به سطح ۴۸۰۰۰ دلار نزدیک شود.

رابطه همبستگی قیمت بیت کوین و اتریوم با افزایش تورم در آمریکا

رونق بازار رمز ارزها در ۱ اکتبر با انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در مورد هزینه های مصرف کننده همزمان شد.

داده ها نشان می دهد شاخص هزینه های مصرف شخصی آمریکا، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم، در ماه آگوست ۰.۳ درصد افزایش یافته است. این رقم نسبت به سال گذشته ۳.۶ درصد رشد یافته است. از این رو، تورم اصلی به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسید.

سرمایه گذارانی که به دنبال کسب سود هستند، بیت کوین را به عنوان پوششی در برابر تورم می دانند. به همین دلیل در پاسخ به افزایش هزینه های مصرف کننده در آمریکا، بسیاری جذب این بازار شدند.

در عین حال، بر اساس گزارشات، میزان همبستگی متوسط ​​۳۰ روزه اتر با بیت کوین نزدیک به ۰.۸۹ رسید. این امر موجب شد قیمت اتریوم حرکتی مشابه بیت کوین در پیش گیرد.

اتر

طبق نظرسنجی دانشگاه میشیگان طی ۲۵ آگوست تا ۲۷ سپتامبر، انتظارات تورمی بلند مدت در بین مصرف کنندگان آمریکایی به ۳ درصد رسید که بالاترین میزان در یک دهه گذشته را نشان می دهد. به نظر، این نتیجه برخلاف دیدگاه های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بود. وی معتقد است افزایش تورم تنها برای چند ماه و گذرا می باشد. اما در جلسه اخیر سنا اعتراف کرد که افزایش هزینه مصرف کننده حداقل تا سال آینده به همین شکل باقی خواهد ماند.

در نتیجه، فشارهای تورمی دلیلی برای صعود قیمت بیت کوین به عنوان یک پوشش در مقابل ضرر ایجاد کرد. در حالیکه مدیر عامل مایکرو استراتژی، پیشنهاد داد شرکت ها خزانه های نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کنند.

مایکرواستراتژی خود حدود ۰.۵ درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین را در اختیار دارد. در حال حاضر، این مقدار ۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

فشار عرضه

در تاریخ ۵ آگوست، قیمت اتریوم با ارتقای سخت افزاری رشد چشمگیری پیدا کرد. این ارتقا که هارد فورک لندن نامیده می شود، پروتکل EIP-1559 را معرفی کرد. این امر باعث سوزاندن بخشی از هزینه شبکه اتریوم، به عنوان هزینه پایه می شود. تا کنون، فعال سازی این پروتکل، موجب سوزانده شدن ۴۱۰،۴۰۴ اتریوم به ارزش حدودی ۱.۳۲ میلیارد دلار شده است.

ارتقای شبکه اتریوم

علاوه بر این، اتریوم در حال آماده سازی برای تغییر مکانیسم اجماع خود از اثبات کار به اثبات سهام است. در نتیجه  یک مجموعه استیکینگ راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می دهد در صورت ذخیره ۳۲ اتر در قرارداد رسمی هوشمند PoS برای مدت معینی، پاداش دریافت کرده و دارایی اتر خود را افزایش دهند.

تاکنون، مبلغ اتریوم واریز شده در قرارداد سهام اتریوم۲ از حدود ۱۱،۵۰۰ در نوامبر ۲۰۲۰ به ۷.۸۲ میلیون اتر رسیده است. گفته می شود، این ارتقا به طور موقت ۷.۸۲ میلیون اتر را از گردش خارج کرده است.

از سوی دیگر، مقدار کل توکن‌های اتر که در تمام صرافی های کریپتو نگهداری می شود، به پایین ترین سطح خود رسیده است. داده ها نشان می دهد که صرافی ها در حال حاضر تنها ۱۸.۱ میلیون اتر دارند در حالیکه یک سال پیش ۲۳.۷۳ میلیون اتر داشتند.

اتر

از سوی دیگر، مقدار کل توکن های اتر که در تمام صرافی های کریپتو  نگهداری می شود، به پایین ترین سطح خود رسیده است. داده ها نشان می دهد که صرافی ها در حال حاضر تنها ۱۸.۱ میلیون اتر دارند. در حالیکه سال گذشته مقدار موجودی آنها  ۲۳.۷۳ میلیون اتر بود.

اتر

کاهش موجودی اتر در صرافی ها نشان می دهد که ممکن است معامله گران قصد داشته باشند توکن های اتر خود را حفظ کنند. از این رو برای ورود سرمایه گذاران به بازار فشاری ایجاد می شود که احتمالاً موجب رشد قیمت اتر شود.

الگوی قیمتی فنجان و دسته

ترکیبی از عرضه کمتر و تقاضای بالاتر به عنوان پشتوانه رشد قیمت اتر عمل می کند. در همین حال، الگوی فنجان و دسته در نمودارهای طولانی مدت صعود قیمت اتریوم را نشان می دهد.

الگوی فنجان و دسته، یک الگوی ادامه دار صعودی است که شامل یک قسمت گرد و یک کانال نزولی می‌شود. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است. به طور معمول، اندازه سود این الگو، با ارتفاع فنجان برابر است.

اتر

با توجه به اینکه سطح مقاومت فنجان نزدیک به ۴۰۰۰ دلار است، شکست از آنجا می تواند قیمت اتر را به بالای ۶۰۰۰ دلار برساند. این رقم تقریباً دو برابر قیمت فعلی آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا