ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارزی که این هفته باید دنبال کنید: BTC LUNA ATOM XTZ AXS

برگشت قوی بیت کوین به ۴۹،۰۰۰ دلار باعث تقویت احساسات صعودی شده و ممکن است انگیزه بیشتری برای خریداران LUNA ، ATOM ، XTZ و AXS در کوتاه مدت ایجاد کند.

همانطور که از شاخص ترس و حرص رمزنگاری مشاهده می شود، احساسات در بازارهای رمزنگاری می تواند به سرعت تغییر کند و از سطح ترس شدید در ۳۰ سپتامبر به خنثی در روز جاری رسیده است. در صورت شکستن بیت کوین (BTC) و حفظ سطح بالای آن از نظر روانی در ۵۰،۰۰۰ دلار، احساسات ممکن است بیشتر بهبود یابد.

یک رویداد مهم که ممکن است احساسات کوتاه مدت را تقویت کند، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد برنامه های صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) است.

نمودار-بازارنمای روزانه بازار رمزنگاری. منبع: Coin360

اگر خریداران قدرت اخیر بیت کوین را تقویت کنند و مقاومت سطح ۵۰،۰۰۰ دلاری را برطرف کنند، ممکن است چندین آلت کوین سرعت رشد خود را افزایش دهند.

BTC/USDT

بیت کوین در ۱ اکتبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۶،۶۳۳ دلار) عبور کرد، اما فروشنده ها در تلاش هستند تا بازیابی نزدیک مقاومت را در ۴۸،۸۴۳.۲۰ دلار متوقف کنند. با این حال، یک نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نداده اند قیمت به زیر SMA 50 روزه برسد.

بیتکوین
نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۵۱۴۱ دلار) افزایش یافته و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۴۸،۸۴۳.۲۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC/USDT می تواند به ۵۲،۹۲۰ دلار برسد.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان مقاومت سخت عمل کند، اما اگر خریداران مسیر خود را از دست بدهند، الگوی سر و شانه باطل می شود. این می تواند منجر به افزایش سرعت شود و این جفت ارز به ۶۰،۰۰۰ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، نشان می دهد که سطوح بالاتر باعث فروش تهاجمی فروشنده ها می شود. این جفت ارز ممکن است به ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد.

بیتکوین
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش هستند و RSI در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است. مدتی است که قیمت در محدوده بین ۴۷،۰۰۰ دلار و ۴۸،۴۹۵ دلار تثبیت شده است.

اگر قیمت خریداران بیش از ۴۸،۸۴۳ دلار باشد، این جفت ارز می تواند تا ۵۰،۰۰۰ دلار به مرز روانی برسد و سپس مقاومت سخت را در ۵۲،۹۲۰ دلار به چالش بکشد.

برعکس، اگر قیمت پایین بیاید و به زیر ۲۰-EMA برسد، نشان می دهد که معامله گران کوتاه مدت در حال ذخیره سود هستند. این جفت ارز می تواند به ۴۵،۰۰۰ دلار و بعداً به ۵۰-SMA کاهش یابد.

LUNA/USDT

توکن LUNA پروتکل Terra در ۲ اکتبر از خط روند نزولی شکسته شد و خریداران آن را با شکستگی بالاتر از بالاترین سطح خود در ۴۵.۰۱ دلار امروز دنبال کردند. با این حال، سایه بلند روی کندل امروز نشان می دهد که فروشنده ها در تلاش برای دفاع تهاجمی از سطح ۴۵.۰۱ دلار هستند.

لونانمودار روزانه LUNA/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد اما از خط روند نزولی خارج شود، این نشان می دهد که احساس مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید هستند.

خریداران سپس یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را از محدوده مقاومت ۴۵.۰۱ دلار به ۴۶.۱۷ دلار برسانند و مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کنند. سطح روانی ۵۰ دلار ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما در صورت عبور از آن، جفت ارز LUNA/USDT ممکن است به ۶۵ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶.۳۰ دلار) برسد، توقف بعدی می تواند SMA 50 روزه (۳۲.۹۷ دلار) باشد. شکست در زیر این حمایت نشان می دهد که خریداران قدرت خود را از دست می دهند.

لونانمودار ۴ ساعته LUNA/USDT. منبع: TradingView

اگرچه خریداران قیمت را به بالای ۴۵.۰۱ دلار رساندند، اما سایه بلند روی کندل، فروش در سطوح بالاتر را نشان می دهد. فروشنده ها در حال تلاش برای به دام انداختن خریداران تهاجمی هستند.

اولین حمایت منفی ، ۲۰-EMA است. خروج قوی از این حمایت نشان می دهد که احساس مثبت باقی می ماند. خریداران سپس سعی می کنند قیمت را به بالای ۴۶.۱۷ دلار برسانند.

شکست زیر ۲۰-EMA می تواند قیمت را به ۵۰-SMA کاهش دهد. اگر این حمایت شکسته شود ریزش ممکن است تا ۳۳ دلار افزایش یابد.

ATOM/USDT

کازماس (ATOM) در ۲۹ سپتامبر سطح شکست را با موفقیت در ۳۲.۳۲ دلار حفظ کرد که نشان می دهد احساسات مثبت باقی می ماند و خریداران در ریزش ها در حال خرید هستند.

اتمنمودار روزانه ATOM/USDT. منبع: TradingView

خریداران در ۳۰ سپتامبر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵.۸۸ دلار) را بالا بردند اما این شتاب نتوانست افزایش یابد. این نشان می دهد که فروشنده ها در رالی ها می فروشند. خریداران باید قیمت بالای ۴۴.۸۰ دلار را تحت فشار قرار داده و حفظ کنند تا علامت از سرگیری روند صعودی باشد.

سایه بلند روی کندل  امروز نشان می دهد که در سطوح بالاتر فروش انجام می شود. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، فروشنده ها یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به زیر ۳۲.۳۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت، جفت ATOM/USDT می تواند به SMA 50 روزه (۲۸.۵۴ دلار) برسد.

اتمنمودار ۴ ساعته ATOM/USDT. منبع: TradingView

این جفت از خط مقاومت مثلث متقارن عقب رفت و نشان می دهد که فروشنده ها از این سطح به شدت دفاع می کنند. اگر قیمت از میانگین های متحرک بازگردد، خریداران یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای مثلث برسانند.

در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند به ۴۴.۸۰ دلار و سپس به سطح روانی در ۵۰ دلار برسد. شکست و بستن بالاتر از این سطح می تواند درها را برای حرکت صعودی به سمت هدف الگو در ۵۷.۶۱ دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک پایین بیاید، ایستگاه بعدی می تواند خط حمایت باشد. در صورت شکست این سطح، این جفت ارز می تواند به ۲۸.۸۳ دلار و سپس به ۲۴.۵۰ دلار کاهش یابد.

XTZ/USDT

تزوس (XTZ) در ۲۹ سپتامبر از SMA 50 روزه (۵.۵۰ دلار) عقب نشینی کرد و پس از آنکه خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۴۰ دلار) در ۳۰ سپتامبر رساندند، شتاب بیشتری گرفت.

تزوسنمودار روزانه XTZ/USDT. منبع: TradingView

خرید پایدار باعث افزایش قیمت در محدوده مقاومت ۸.۰۳ دلار به ۸.۴۲ دلار شد. هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد خریداران کنترل دارند.

اگر خریداران قیمت بالاتر از ۸.۴۲ دلار را حفظ کنند، شروع یک روند صعودی جدید را نشان می دهد. بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت زیر ۸.۰۳ دلار را حفظ و حفظ کنند، ذخیره سود را در سطوح بالاتر را نشان می دهد. سپس جفت XTZ/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد.

تزوسنمودار ۴ ساعته XTZ/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته تشکیل الگوی مثلث متقارن را نشان می دهد که معمولاً به عنوان الگوی ادامه عمل می کند. خریداران قیمت را بالاتر از مثلث قرار دادند و سطح شکست را با موفقیت حفظ کردند و این نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی بود.

هدف این الگو ۱۱.۳۳ دلار است. افزایش ۲۰-EMA و RSI در محدوده اشباع خرید نشان می دهد که خریداران دارای برتری هستند.

اولین نشانه ضعف بسته شدن زیر ۸.۰۳ دلار خواهد بود. این می تواند درهای آزمایش مجدد ۲۰-EMA را باز کند. بازگشت قوی از این سطح نشان می دهد که احساس مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید در افت هستند. برعکس، شکست زیر ۲۰-EMA می تواند قیمت را به ۷ دلار و بعداً به ۶.۵۰ دلار برساند.

AXS/USDT

اکسی اینفینیتی (AXS) در تاریخ ۱ اکتبر به بالاترین سطح قبلی خود در ۹۴.۶۷ دلار رسید که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

اینفینیتینمودار روزانه AXS/USDT. منبع: TradingView

جفت ارز AXS/USDT در نزدیکی ۱۲۰.۵۷ دلار با مقاومت روبرو شده است اما علامت مثبت این است که خریداران خیلی تسلیم نشده اند. این نشان می دهد که معامله گران برای ذخیره سود پس از رالی اخیر عجله ندارند و در حال خرید این ریزش هستند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۷ دلار) در حال افزایش است و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد خریداران برتری دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۲۰.۵۷ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند حرکت خود را به سمت ۱۵۰ دلار و سپس ۱۶۵.۵۸ دلار آغاز کند.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر سطح شکست ۹۶.۴۷ دلار برسانند، ممکن است منجر به ذخیره سود تهاجمی معامله گران شود و این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد.

اینفینیتینمودار ۴ ساعته AXS/USDT. منبع: TradingView

این جفت ارز ۱۰۳.۲۲ دلار بازگشت و خریداران در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۱۱۰.۵۰ دلار بالاتر از مقاومت بالایی برسانند. میانگین های متحرک بالا و RSI در محدوده اشباع خرید نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۱۰.۵۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند مقاومت مهم را در ۱۲۰.۵۷ دلار دوباره آزمایش کنند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

از سوی دیگر، در صورت کاهش قیمت از مقاومت بالایی، ممکن است جفت ارز برای مدتی قبل از شروع حرکت جهت بعدی تثبیت شود. اولین نشانه ضعف شکستن و بستن زیر ۲۰-EMA خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که حرکت صعودی تضعیف شده و عرضه بیش از تقاضا است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا