ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آموزش ساخت کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک (atomic wallet) در سال ۲۰۱۷ توسط کنستانتین گلادیچ، مدیر اجرایی ارشد فعلی آن و بنیانگذار و مدیر عامل صرافی Changelly تأسیس شد. کیف پول اتمیک والت نام خود را از مکانیسم داخلی موجود در این کیف پول، که در واقع مبادلات اتمی را تسهیل می‌کند، گرفته است. علاوه بر این، سازگاری کیف پول اتمیک والت با سیستم عامل‌های ویندوز، Mac OS، اوبونتو، فدورا و دبیان، استفاده از آن را در دستگاه‌های مختلف آسان می‌کند.

این کیف پول ترکیبی از کارایی و سادگی است. به گونه‌ای طراحی شده است که هر کاربری با هر سطحی از آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال بتواند از آن استفاده کند. اگر شما هم علاقمند به پیگیری قیمت بیت کوین هستید و می­‌خواهید یک کیف پول مناسب برای ذخیره ارز دیجیتال خود انتخاب کنید، کیف پول اتمیک یکی از گزینه‌­های مطرح برای شماست.

کیف‌ پول اتمیک (Atomic Wallet)
ارز بیش از ۵۰۰ کوین و توکن
پلتفرم
امنیت
افزودن توکن اختصاصی دارد
تایید دو مرحله‌ای ندارد
رابط کاربری متوسط
صرافی داخلی دارد
وب سایت atomicwallet

ویژگی‌های کیف پول Atomic wallet

مهم‌ترین ویژگی‌ کیف پول Atomic wallet، مبادلات اتمی یا Atomic Swaps است. نام این کیف پول نیز از همین ویژگی گرفته شده است. مفهوم مبادلات اتمی اینگونه است که با استفاده از این قابلیتِ غیرمتمرکز، دیگر نیازی به استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال برای مبادله‌ی کوین‌ها و توکن‌های مختلف نیست و کیف پول رمزارز شما همان قابلیت‌های صرافی را دارد و به راحتی می‌توانید مبادلات رمزارزها را در کیف پول خود انجام دهید. البته تاکنون بطور کامل از این ظرفیت استفاده نشده است و فاصله زیادی تا تحقق کامل این امر باقی مانده است، لذا پیشرفت این ویژگی می‌تواند تحول بزرگی در بازار رمزارزها ایجاد کند. رابط کاربری ساده‌ و کاربر پسند از دیگر ویژگی‌های کیف پول Atomic wallet است.

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان پشتیبانی کیف پول Atomic wallet از بیش از ۵۰۰ کوین و توکن مختلف را یک مورد مثبت و کاربردی دانست. از این میان می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، دوج کوین، دیجی بایت، زیکش، بیت کوین کش، تتر، ایاس، استلار، کاردانو، ترون، نئو، تزوس، بَت و … اشاره کرد. همچنین این کیف پول از تمام توکن‌های ERC-20 که بر بستر اتریوم هستند نیز پشتیبانی می‌کند.

کارمزد کیف پول Atomic wallet

به طور کلی استفاده از این کیف پول رایگان است. اما برای استفاده از برخی امکانات آن مانند خرید رمزارز با کارت اعتباری و معاملات همتا به همتا باید کارمزد پرداخت کرد.

خرید ارز دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری ۷% و حداقل به میزان ۱۰ دلار کارمزد دارد. خرید رمزازرها از طریق کیف پول Atomic wallet به وسیله کارت‌های اعتباری بسیار آسان است، اما روش‌های کم‌هزینه‌تری هم وجود دارد. معاملات داخلی کیف پول، کارمزدهای مختلفی دارد و کارمزد سواَپ (Swap) بسیار کم است و کارمزد معاملات در بازار اصلی بر اساس داده‌های Coinmarketcap تعیین می­‌شود.

مراحل نصب و راه اندازی کیف پول اتمیک اندروید و دسکتاپ

با مراجعه به سایت رسمی اتمیک والت می­‌توانید نسخه مورد نظر کیف پول‌تان را دانلود کنید. کیف پول Atomic wallet سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز، Mac OS، اوبونتو، فدورا و دبیان را پشتیبانی می‌کند.

پس از دانلود برنامه در صفحه اول می­‌توانید یک والت جدید بسازید یا والت قبلی‌تان را ریکاوری کنید. برای ساخت کیف پول جدید روی گزینه NEW WALLET کلیک کنید.

Atomic Wallet

سپس یک رمز عبور مناسب و با امنیت بالا تعیین کنید.

Atomic Wallet

در آخر هم عبارت بازیابی ۱۲ کلمه­‌ای که نمایش داده می‌شود را روی کاغذ یادداشت یا پرینت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. عبارت بازیابی، ساده‌ترین راه برای پشتیبان‌ (بک‌آپ) گرفتن و بازیابی کیف پول‌ ارز دیجیتال است. این عبارت بازیابی در صورت فراموشی رمز عبور برای بازکردن کیف پول استفاده می‌شود. اکثر کیف پول‌های پیشرو به کاربران اجازه می‌دهند وجوه خود را با یک عبارت بازیابی دوباره به دست آورند، البته به این شرط که این عبارت بازیابی را به‌درستی ثبت کرده باشند.

Atomic Wallet

در این مرحله نصب کیف پول اتمیک والت به اتمام می‌رسد و می‌توانید از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید.

Atomic Wallet

مراحل نصب و راه اندازی کیف پول Atomic wallet بر روی تلفن همراه و سیستم عامل اندروید مشابه نصب آن بر روی ویندوز می‌باشد و می‌توانید تصاویر ۳ مرحله نصب کیف پول Atomic wallet بر روی اندروید را در تصویر زیر به صورت کامل مشاهده کنید.

Atomic Wallet

آموزش ارسال و دریافت رمزارزها در کیف پول Atomic wallet

به منظور ارسال یا دریافت رمزارز با استفاده از کیف پول Atomic Wallet ، در قسمت wallet از منوی سمت چپ، از لیست نمایش داده شده، ارز دیجیتالی که می‌خواهید ارسال یا دریافت کنید را انتخاب کنید. به عنوان مثال در اینجا ما بیت کوین را انتخاب می‌کنیم.

Atomic Wallet

با کلیک روی رمزارز مورد نظر، صفحه رمزارز مورد نظر شما باز می‌شود و شما می‌توانید موجودی رمزارز، نمودار تغییرات قیمت و تراکنش‌های قبلی انجام شده خود را در آن را مشاهده کنید و در بالای صفحه گزینه‌های ارسال (Send) و دریافت (Receive) وجود دارد که از طریق آن می‌توانید اقدام به ارسال یا دریافت رمزارز مورد نظر نمایید.

Atomic Wallet

جهت ارسال رمزارز گزینه Send را بزنید. سپس از شما خواسته می‌شود تا جزئیات مربوط به ارسال را وارد کنید. آدرس مقصد و مقدار رمزارزی که قرار است بفرستید را وارد کرده و بعد از چک کردن دوباره جزئیات، Send را انتخاب کنید.

Atomic Wallet

برای دریافت ارز دیجیتال، ارزی که قرار است دریافت کنید را انتخاب کرده و گزینه Receive را بزنید تا صفحه زیر باز شود. آدرس کیف پول Atomic wallet خود را مشاهده می‌کنید که می‌توانید این آدرس را برای شخصی که قرار است از وی ارز دیجیتال دریافت کنید، ارسال کنید.

Atomic Wallet

بعد از تائید انتقال وجه از سوی طرف مقابل، جهت تائید دریافت باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس موجودی بیت کوین را چک کنید و یا می‌توانید آدرس تراکنش را از طرف مقابل دریافت کنید و داخل اکسپلورر بلاکچین مورد نظر خود، تراکنش را پیگیری نمایید.

آموزش تبدیل ارز‌های دیجیتال

می‌توانید از صرافی داخل این برنامه برای تبدیل رمزارزها استفاده کنید. با استفاده از این بخش می‌توانید تبدیل سریع و آسان رمزارزها به یکدیگر را انجام دهید. برای این کار کافیست تا از منو سمت راست گزینه Exchange را انتخاب کنید. سپس رمزارزهای موردنظر خود را انتخاب و در قسمت اول رمزارزی که موجود دارید را انتخاب کنید و در قسمت دوم رمزارزی که می‌خواهید به آن تبدیل شود را انتخاب نمایید. در پایین صفحه می‌توانید نرخ تبدیل را مشاهده نموده و در نهایت گزینه Exchange را بزنید تا سریع و آسان رمزارز شما تبدیل شود.

Atomic Wallet

سرمایه گذاری در Atomic wallet

از قابلیت‌های کیف پول Atomic wallet ویژگی سرمایه گذاری یا استیکینگ این کیف پول است. به این معنی که شما با نگهداری رمزارزهای ذکر شده در تصویر زیر می‌توانید ارز دیجیتال رایگان بدست آورید. فقط کافیست که وارد بخش Staking کیف پول Atomic wallet شوید تا موجودی رمزارزهای مشمول سود سالیانه و مقدار سود را مشاهده کنید.

Atomic Wallet

مثلا با نگهداری رمزارز کازماس (Atom) سالیانه ۱۰%، تزوس (XTZ) سالانه ۷% و با نگهداری توکن اتومیک والت (AWC) سالانه ۲۰% سود به دست می‌آورید. البته برای ایردراپ‌ها باید حداقل ۱۰۰ توکن داشته باشید.

آموزش خرید ارز‌های دیجیتال در کیف پول Atomic wallet

به منظور خرید رمزارزها در کیف پول Atomic wallet کافیست وارد بخش Buy Crypto در کیف پول خود شوید. سپس در قسمت اول ارز موردنظر خود را برای پرداخت انتخاب نموده و در قسمت دوم رمزارز موردنظر برای خرید را انتخاب نمایید.

Atomic Wallet

برای خرید رمزارزها از طریق ارز فیات کارمزد ۵% در نظر گرفته شده است که حداقل کارمزد ۱۰ دلار می‌باشد. می‌توانید از طریق کارت‌های اعتباری بین المللی خرید خود را به آسانی انجام دهید. طبیعتا متوجه خواهید شد که کارمزد خرید این کیف پول کمی بالاست که کاملا طبیعی است. زیرا کیف پول­ ها اکثرا بصورت تخصصی در زمینه خرید و فروش وارد نمی­‌شوند. در نتیجه کارمزد خرید بالایی دارند. چنانچه قصد سرمایه گذاری دارید و می‌­توانید برای خرید ارز به صرافی مناسب مراجعه نمایید، خرید ارز دیجیتال را از صرافی انجام دهید و برای نگهداری آن از کیف پول­ هایی مانند اتمیک استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا