ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

بررسی عملکرد توکن ۴ صرافی بایننس، هیوبی، اف تی اکس و اکی اکس + میزان موفقیت

BNB توکن بومی صرافی بایننس

بایننس یک صرافی رمزارز است که بستری را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. این صرافی در حال حاضر بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات روزانه است و بایننس کوین یا BNB رمزارزی است که به اکوسیستم بایننس قدرت می‌دهد.

کاربردهای کوین بایننس

از BNB برای پرداخت کالا و خدمات، تسویه کارمزدها در زنجیره هوشمند بایننس، شرکت در فروش توکن اختصاصی و موارد دیگر استفاده می‌شود.

مزایای ارز بومی صرافی بایننس

  • صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در کارمزد معاملات اسپات
  • صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در کارمزد معاملات مارجین
  • صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در کارمزد معاملات آتی
  • پاداش‌های دیگر مانند کمیسیون‌های بیشتر در زیر مجموعه گیری (ریفرال)
  • دسترسی به فروش توکن اختصاصی در لانچ‌پد بایننس (پلتفرم IEO)
  • کسب کمسیون ۴۰ درصدی در پروسه ریفرال

صرافی رمزارز بایننس هر سه ماه یکبار طی فرآیند توکن سوزی، اقدام به کاهش عرضه بایننس کوین می‌کند تا ارزش آن را افزایش دهد. مقدار BNB سوزانده شده بر اساس حجم کلی معاملات سه ماهه پلتفرم محاسبه می‌شود. این برنامه توکن سوزی سه ماهه ادامه خواهد داشت تا اینکه در مجموع ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ عدد از این ارز از بین برود که این میزان نشان دهنده ۵۰ درصد از عرضه کل این کوین است.

bnb

همچنین می‌توانید با استیک کردن BNB کسب سود کنید. هولدرهای این توکن می‌توانند، با این نگرش که بایننس تخفیفی را به عنوان انگیزه تا پنج سال عضویت ارائه می‌دهد، از آن برای پرداخت کارمزدها در پلتفرم استفاده کنند.

FTT توکن بومی صرافی صرافی اف تی اکس (FTX)

FTX صرافی دارایی‌های مشتقه است. علاوه بر این، دارای خطوط تجاری دیگری مانند بازار نوظهور NFT نیز است.

کاربرد + مزایای توکن FTT

توکن FTT ستون فقرات اکوسیستم FTX است که به هولدرها امکان بهره‌مندی از تخفیفات در تراکنش‌ها را می‌دهد. تیم پروژه برای افزایش اثرات شبکه و تقاضا برای FTT و کاهش عرضه در گردش این توکن، طرح های تشویقی را اتخاذ کرده است. استیکینگ FTT مزایایی را به ارمغان می‌آورد که در زیر بدان اشاره خواهد شد.

  • افزایش نرخ ارجاعات: کاربرانی که رمزارز FTT را استیک کرده باشند، قسمت بیشتری از کارمزد کاربران زیر مجموعه خود را دریافت می‌کنند
  • تخفیف کارمزد بازارسازی: استیک کنندگان علاوه بر تخفیف در تراکنش‌ها، تخفیف کارمزد بازار سازی را نیز دریافت می‌کنند
  • گردونه NFTهای رایگان: استیک کنندگان می‌توانند با چرخاندن گردونه، شانس برنده شدن NFT رایگان را داشته باشند که در بازار NFT قابل فروش مجدد است
  • پاداش رای: استیک کننده‌ها در نظرسنجی‌ها آرای پاداش دریافت می‌کنند (علاوه بر تعداد استاندارد آرا، بر اساس میزان FTT هولد شده و حجم معاملات)
  • افزایش پاداش‌های ایردراپ: استیک کننده‌ها ایردرآپ‌های بیشتر SRM را دریافت می‌کنند
  • چشم پوشی از کارمزدهای بلاکچین: سهامداران به ازای هر روز امکان برداشت میزان مشخصی از توکن‌های ERC20 و ETH به صورت رایگان را دریافت می‌کنند
  • تیکت IEO: استیک کنندگان تیکت IEOهای میزبانی شده در FTX را دریافت می‌کنند
  • ۳۳ درصد کارمزدهای دریافت شده در بازارهای FTX، برای خرید FTT و سپس سوزاندن توکن استفاده می‌شود
  • توکن‌های FTT هر هفته خریداری و سوزانده می‌شود
ftx

کاربران FTT برای مزایای ذکر شده در بالا، این توکن را هولد یا استیک می‌کنند.

توکن HT توکن بومی صرافی هیوبی

هوبی (Huobi) یک صرافی رمزارز هنگ کنگی است که در آن کاربران می‌توانند طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را معامله کنند. Huobi چین همچنین از یک پلتفرم مشاوره و تحقیق در زمینه بلاکچین بهره می‌برد. توکن بومی این صرافی HT است.

کاربردهای HT

توکن HT، مخفف Huobi Global Ecological Token، می‌تواند در اکوسیستم هابی برای تخفیف در کارمزد معاملات، دسترسی به رمزارزهای جدید و امکان رای گیری در مورد تصمیمات مربوط به آینده این پلتفرم، مورد استفاده کاربران قرار گیرد. علاوه بر این، در صورتی که هولدرها معتقد باشند که ارزش این صرافی در طول زمان افزایش می‌یابد، از نگه داشتن ارز HT به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنند.

مزایای توکن بومی صرافی هیوبی

  • توکن Huobi در شبکه اتریوم کار می‌کند و امکان مبادله در شبکه ERC-20 را فراهم می‌کند
  • کاربران با وضعیت VIP هنگام معامله توکن، تخفیف دریافت می‌کنند
  • Huobi توکن‌هایی را به صندوق حمایت از سرمایه‌گذاران اختصاص می‌دهد تا کاربرانی را که قربانی زیان مالی هستند را بیمه کند
  • هولدرها، حق رای منحصر به فرد در این پلتفرم را دارند و قادرند تا بر تصمیمات صرافی و لیست ارزهای مختلف تاثیر بگذارند
  • پروژه‌های ایجاد کننده ارزش، می‌توانند از نگه داشتن توکن سود کسب کنند، زیرا به آنها این فرصت را می‌دهد تا به دارایی خود در لیست صرافی رای دهند

هیوبی ۵۰۰ میلیون توکن HT ایجاد کرد که ۶۰ درصد آنها به اعضای صرافی توزیع شد و ۴۰ درصد برای خود صرافی رزرو شده است. نیمی از توکن های رزرو شده برای پاداش دادن به کاربران وفادار استفاده می‌شود و نیمی دیگر برای پاداش دادن به اعضای تیم Huobi ذخیره شده است.

Huobi یک مدل تورمی برای عرضه توکن HT ارائه می‌دهد به طوریکه ۱۵ درصد سود آن سوزانده می‌شود و ۵ درصد برای بازخرید و سوزاندن توکن‌های تیم استفاده می‌شود.

OKB، توکن بومی صرافی اکی اکس

OKEx یک صرافی ارز دیجیتال است که شامل ویژگی‌های اصلی از جمله معاملات اسپات و مشتقات است. توکن OKB برای طیف وسیعی از ویژگی‌های درون اکوسیستم OKEx استفاده می‌شود.

OKEx همچنین میزبان OKExChain یا OEC است که یک زنجیره معاملاتی است که بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده و برای ترید، مالکیت و کنترل دارایی‌های درون زنجیره‌ای استفاده می‌شود.

کاربردهای توکن بومی صرافی OKEx

از توکن OKB می‌توان برای دسترسی به ویژگی‌های خاص در صرافی، محاسبه و پرداخت کارمزدهای معاملات، پاداش به کاربران و دسترسی به رای گیری و حکمرانی در پلتفرم استفاده کرد. علاوه بر این، این واحد پول اکوسیستم OKEx است که نقش اساسی در معماری و توسعه OKEx ایفا می‌کند.

مزایای OKB

  • امکان صرفه جویی در کارمزدها تا ۴۰ درصد
  • دسترسی به OKEx Earn مجموعه ای از پنج محصول مالی با درآمد منفعل شامل استخراج نقدینگی با توکن DeFi، پس انداز، استیکنیگ، استیکنیگ در اتریوم ۲.۰ و وام C2C
  • دسترسی به فروش توکن Jumpstart برای پروژه‌های جدید صنعت ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم
  • به عنوان واحد پولی برای اکوسیستم OEC عمل می‌کند

در ابتدا، ۳۰۰ میلیون توکن OKB ایجاد شد که بخشی از آنها هر ۳ ماه یکبار برای کاهش عرضه سوزانده می‌شد. این کار با استفاده از ۳۰ درصد درآمد حاصل از کارمزد معاملات اسپات OKEx برای بازخرید OKB و در نتیجه سوزاندن آنها انجام می‌شود. توکن‌ها با ارسال به آدرسی که هیچ کس نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، از عرضه خارج می‌شوند (سوزانده می‌شوند).

okex

منبع: consensys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا