ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE)

ریپل (XRP) در ۷ اکتبر یک الگوی کندلی در طول روز تشکیل داد که نشان دهنده بلاتکلیفی خریداران و فروشنده ها است. خریداران تلاش کردند تا عدم اطمینان را در ۸ اکتبر صعود کنند اما نتوانستند مقاومت بالایی را در SMA 50 روزه (۱.۰۹ دلار) برطرف کنند.

ریپلنمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

حرکت جهت دار بعدی می تواند پس از آنکه خریداران قیمت را به بالاتر از SMA 50 روزه برسانند یا فروشنده ها جفت ارز XRP/USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۰۳ دلار) کاهش دهند، آغاز شود. شکستن و بستن بالاتر از SMA 50 روزه می تواند مسیر صعود احتمالی به ۱.۴۱ دلار را باز کند.

از طرف دیگر، شکستن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند قیمت را به SMA 100 روزه (۰.۹۲ دلار) کاهش دهد. خریداران در دو آزمایش قبلی از این حمایت دفاع کرده اند و ممکن است دوباره این کار را انجام دهند.

SOL/USDT

فروشنده ها در دو روز گذشته نتوانستند سولانا (SOL) را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵۳ دلار) برسانند. این نشان می دهد که خریداران به شدت از سطح دفاع می کنند. این امر ممکن است در ۸ اکتبر خرید از سمت خریداران کوتاه مدت را جلب کرده و منجر به یک جهش قوی شود.

سولانا
نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را از سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی در سطح ۱۷۷.۸۰ دلار بالاتر ببرند. اگر بتوانند آن را کنار بگذارند، جفت SOL/USDT می تواند به ۲۰۰ دلار برسد و سپس بالاترین رکورد ۲۱۶ دلار را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (۱۳۷ دلار) برسد. خریداران ممکن است سعی کنند از این سطح دفاع کنند اما در صورت شکست، این کاهش ممکن است به ۱۱۶ دلار برسد.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) از خط روند نزولی در ۶ اکتبر رد شد، اما فروشنده ها نتوانستند قیمت خود را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۳ دلار) کاهش دهند که نشان می دهد در سطوح پایین خرید انجام می شود.

دوج-کوین
نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یافته و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و این نشان می دهد که خریداران برتری دارند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، احتمالاً حرکت صعودی افزایش می یابد.

سپس جفت ارز DOGE/USDT می تواند به ۰.۳۲ دلار و بعداً به ۰.۳۵ دلار برسد. بر خلاف این فرض، اگر قیمت بار دیگر از خط روند نزولی معکوس شود، احتمال شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می یابد. سپس ممکن است این جفت ارز به منطقه حمایتی ۰.۲۱ دلار تا ۰.۱۹ دلار کاهش یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا