بورساخبار بورس و اقتصاد

چرا شاخص بورس منفی شد؟/خبر جدید برای سهامداران شستا

  در آخرین روز کاری هفته شاهد تداوم روند صعودی بورس بودیم. شاخص برای هشتمین روز متوالی صعود کرد و یک گام دیگر به کانال ۱.۵ میلیونی نزدیک شد. هفته گذشته کلیت بازار با روندی صعودی و مثبت همراه بود و اما امروز در در اولین روز معاملاتی شاخص کل بورس با ۱۱ هزار واحد افت همراه شد و همسو با شاخص کل، شاخص هم‌وزن هم با تحرکات منفی خود چهار هزار واحد افت را ثبت کرد و گروه‌های کوچک بازار تحرکات منفی را داشتند. اما چرا بازار امروز منفی شد؟

رسول رحیم‌نیا، کارشناس بازار سرمایه درباره علت منفی شدن شاخص کل بورس به تجارت‌نیوز گفت: متغیرهای بنیادی اثرگذار در بازار سهام مثل قیمت کامودیتی‌ها و انرژی تغییری نکردند و روند صعودی آنها ادامه‌دار است.

رحیم‌نیا ادامه داد: روز گذشته دلار فردایی از کانال ۲۸ هزار تومان فاصله گرفته و به نظر می‌رسد در منفی شدن بازار امروز این عامل اثر داشته است.

وی همچنین افرود: امروز بازار سرمایه به این دلیل منفی شد که رئیس جدید بانک مرکزی در مصاحبه خود از کنتررل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: مدیریت نرخ ارز به افزایش نرخ بهره بانکی منجر می‌شود و پالس منفی را به بازار داده است.

رحیم نیا افزود: هفته گذشته با وجود آنکه روند بازار مثبت بود اما ارزش معاملات تغییری نکرد. با وجود شرایط بنیادی مناسب بازار اما مثبت‌های پرقدرتی را ندیدیم و در روزهای گذشته تحرکات بازار مثبت نزدیک به صفر بود.

محمود ملکوتی‌خواه، عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام شستا از تداوم خبرهای خوش در شستا خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی دامنه فعالیت، تنوع شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه، سابقه طولانی فعالیت و حجم عملیات در شرکت چند رشته‌ای شستا دریافت گزارش مقبول برای صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی منتهی به ۳۱/۰۳/۱۴۰۰ محقق شد.

به گزارش شستا رسانه، قائم‌مقام شستا بیان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای راه‌اندازی قرارگاه‌ مانع‌زدایی و‌ ایجاد شفافیت، شستا گام موثر دیگری در مسیر کیفیت بخشیدن به شفافیت بیشتر برداشته است. او به تعداد گزارش‌های مقبول در شرکت‌های زیرمجموعه هم اشاره کرد و افزود: تعداد گزارش‌های مقبول در شرکت‌های زیرمجموعه از ۱۰۲ گزارش مقبول در سال ۹۷ به ۱۴۷ گزارش مقبول در سال مالی جاری به رشد ۴۴ درصدی رسیده است.
منبع :تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا