ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا بیت کوین اصلاح می کند؟ قیمت با وجود چندین شاخص نزولی، ۵۵ هزار دلار است!

قیمت بیت کوین با وجود علائم رالی بسیار پرشتاب در اندیکاتورهای باندهای بلینگر و شاخص ترس و طمع، عقب نشینی نمی کند.

تحلیلگران و رسانه های باتجربه از جمله Cointelegraph اخیراً برخی شاخص ها را منتشر کرده اند که افزایش قیمت بیتکوین (BTC) را بیش از حد می دانند.

این دیدگاههای نزولی شامل دیدگاه جان بولینگر، خالق بولینگر باند است که نشان می دهد معامله گران از تریلینگ استاپ استفاده می کنند، چرا که علائم  رسیدن بیتکوین به سقف قیمتی در حال افزایش است.

با این حال، شایان ذکر است که باندهای بولینگر و شاخص ترس و طمع شاخص های نشان دهنده عقب نشینی قیمت هستند. بنابراین، معمولاً هر زمان که ۳۰ درصد رالی هفتگی وجود داشته باشد، مانند آخرین آن، سطح خرید بیش از حد را نشان می دهد.

یکی از معامله گران برتر در یوتیوب به نام نبراسکانگونر نشان می دهد که قیمت بالای ۵۶۰۰۰ دلار می تواند محدوده بالای یک کانال صعودی باشد که از اواخر ژوئیه بیت کوین را هدایت کرده است.

با بازگشت به شاخص ترس و طمع، در زیر چند مثال آورده شده است که چنین معیاری می تواند سطوح خرید بیش از حد را برای سه یا چهار هفته حفظ کند.

بیتکوین

شاخص ترس و طمع بیتکوین (بالا) و قیمت بیت کوین در Bitstamp (پایین). منبع: btctools.io ، TradingView

توجه کنید که چگونه بین ۲۹ ژانویه تا ۲۶ فوریه، شاخص ترس و طمع بیتکوین بالای ۶۵ باقی ماند.

این معیار از حجم معاملات، بهره باز معاملات آتی، معیارهای اجتماعی و داده های جستجو برای محاسبه میزان شور بازار استفاده می کند.

بنابراین، چهار هفته طول کشید تا بعد از اینکه علامت هشدار دهنده ظاهر شد، اصلاح قابل توجهی در قیمت بیت کوین صورت گرفت. هر کسی که در روزهای اول پس از آغاز علائم، فروش داشت، ۷۰ درصد رشد را از دست داد.

یک الگوی مشابه بین ۲۳ جولای و ۲۵ آگوست رخ داد، در حالی که قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش بود. همیشه در برخی مواقع اصلاح انجام می شود، اما چند هفته یا چند ماه بعد؟

جان بولینگر یک معامله گر باتجربه و مورد احترام است، اما شاخص او میانگین متحرک بعلاوه انحراف بر اساس نوسانات کنونی است. به طور خلاصه، یک حرکت ۳۰ درصدی در بیشتر مواقع با توجه به نوسانات معمول روزانه ۴.۵ درصدی بیت کوین خارج از این محدوده خواهد بود.

قیمت بیتکوین در Coinbase با استفاده از باندهای بولینگر ۲۰ روزه. منبع: TradingView

مطمئناً وقتی بیت کوین محدوده بالای بولینگر را بشکند، اصلاح جزئی انجام می شود، اما این ارتباط بین قیمت های دو تا چهار هفته آینده کاملاً صفر است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا