ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزنگاری شده مهم که این هفته باید دنبال کنید: BTC DOT UNI LINK XMR

معاملات بیت کوین در سطح ۵۵،۰۰۰ دلار ادامه دارد. صعود شدید بیت کوین باعث شده است که تسلط آن بر بازار از ۴۰.۷۰ درصد در ۱۲ سپتامبر به حدود ۴۵ درصد برسد. این نشان می دهد که بهبود قوی ارزهای رمزنگاری شده عمدتا توسط بیت کوین هدایت شده است.

این افزایش شدید بیت کوین شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) را به محدوده حرص رسانده است. اگرچه این شاخص نشان می دهد که ممکن است بازارها در مدت زمان کوتاهی به سرعت رشد کنند، اما لزوماً نشان دهنده صعود کوتاه مدت نیست.

نمودار-بازارنمایش روزانه داده های بازار رمزنگاری. منبع: Coin360

بیت کوین در ۶ اکتبر به بالای مقاومت خود یعنی ۵۲،۹۲۰ دلار رسید و از آن زمان تا کنون قیمت خریداران بالاتر از سطح شکست قرار گرفته است. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که خریداران ممکن است در کوتاه مدت به مواضع خود پایبند باشند.

بیت-کویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک یک کراس صعودی را تکمیل کرده اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار گرفته است که نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۵۶،۱۰۰ دلار برسانند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود و جفت ارز BTC/USDT ممکن است به ۶۰،۰۰۰ دلار برسد. بالاتر از این سطح، امکان رسیدن مجدد به بالاترین سطح تاریخ در ۶۴،۸۵۴ دلار وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت فروشنده ها به زیر ۵۲،۹۲۰ دلار برسد، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۹،۵۰۴ دلار) برسد. این یک حمایت مهم برای خریداران برای دفاع است زیرا شکست زیر آن می تواند نشان دهنده تغییر در احساسات کوتاه مدت باشد.

این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷،۵۷۸ دلار) و در کنار آن به ۴۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد.

بیتکویننمودار ۴ ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

خریداران در محدوده ۵۵،۷۵۰ تا ۵۶،۱۰۰ دلار با فروش روبرو هستند، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نداده اند که قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد. این نشان می دهد که خریداران پیش بینی شکست در بالای منطقه بالایی را دارند.

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. اولین نشانه ضعف شکستن و بستن زیر ۲۰-EMA خواهد بود. RSI در حال شکل گیری واگرایی منفی است و نشان می دهد که حرکت ممکن است ضعیف شود.

شکست و بستن زیر ۲۰-EMA می تواند قیمت را به ۵۰-SMA برساند. شکست در زیر این حمایت می تواند اصلاح عمیق تری را آغاز کند.

DOT/USDT

پولکادات (DOT) به تدریج به سمت مقاومت بالایی در ۳۸.۷۷ دلار حرکت کرده است. RSI از خط روند نزولی خارج شده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲.۱۵ دلار) شروع به افزایش کرده است که نشان دهنده برتری خریداران است.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۸.۷۷ دلار برسانند، الگوی سر و شانه ها باطل می شود. شکست یک نشانه نزولی، خبر از صعود می دهد زیرا ممکن است فروشنده ها را به دام بیندازد.

جفت ارز DOT/USDT می تواند مسیر خود را به سمت ۴۹.۷۸ دلار ادامه دهد. اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک برسد، این جفت ارز می تواند به ۲۸.۶۰ دلار کاهش یابد.

بازگشت از این حمایت می تواند محدوده جفت را برای چند روز حفظ کند. فروشنده ها برای نشان دادن برتری خود باید قیمت را زیر خط گردن بکشانند.

پولکاداتنمودار ۴ ساعته DOT/USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد و این نشان می دهد که خریداران بر بازار کنترل دارند. این جفت ارز می تواند به ۲۰-EMA برسد که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می کند. در صورت افزایش قیمت از این حمایت، خریداران سعی می کنند این جفت ارز را به ۳۸.۷۷ دلار برسانند.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر خریداران خیلی عقب ننشینند، احتمال شکست بالاتر از آن افزایش می یابد.

اگر فروشنده ها قیمت را زیر ۲۰-EMA کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA کاهش یابد. شکست و بستن زیر این حمایت می تواند به ۳۱ دلار و سپس ۲۹ دلار کاهش یابد.

UNI/USDT

یونی سواپ (UNI) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴.۵۵) قرار گرفته است که نشان می دهد خریداران در تلاش هستند تا از این حمایت دفاع کنند. با این حال، فروشنده ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند زیرا اجازه نداده اند قیمت از خط گردن بالاتر برود.

یونینمودار روزانه UNI/USDT. منبع: TradingView

برای تکمیل الگوی معکوس H&S، خریداران باید قیمت را در بالای خط گردن فشار دهند و ببندند. هدف این الگوی معکوس صعودی ۳۶.۹۸ دلار است اما در کل ممکن است خطی نباشد زیرا فروشنده ها سعی می کنند از سطح ۳۱.۴۱ دلار دفاع کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI درست بالای نقطه میانی قرار دارد و این نشان می دهد که خریداران دارای برتری کمی هستند. در صورت شکست و بستن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این برتری از بین می رود.

در چنین شرایطی، جفت UNI/USDT می تواند به ۲۲ دلار کاهش یابد. این سطح ممکن است به عنوان حمایت عمل کند، اما اگر قیمت فروشنده ها به زیر آن برسد، این جفت ارز می تواند این ریزش را تا ۱۷.۷۳ دلار افزایش دهد.

یونینمودار ۴ ساعته UNI/USDT. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت مدتی است که در محدوده بین ۲۴ تا ۲۶ دلار تثبیت شده است. معمولاً چنین محدوده های تنگ منجر به شروع یک حرکت جهت دار می شود.

اگر خریداران قیمت بالاتر از ۲۶ دلار را حفظ کنند، احتمال شکستن بالای خط گردن افزایش می یابد. این می تواند رالی به سمت مقاومت بعدی را در ۳۰ دلار و سپس تا ۳۱ دلار آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۲۴ دلار برسد، روند کوتاه مدت ممکن است به نفع فروشنده ها باشد. این جفت ارز می تواند تا ۲۲ دلار کاهش یابد.

LINK/USDT

چین لینک (LINK) در ۱ اکتبر از خط روند نزولی عبور کرد اما خریداران نتوانستند از این حرکت سود ببرند. این آلت کوین طی چند روز گذشته در محدوده بین ۲۵.۲۰ تا ۲۶.۱۹ دلار قرار داشته است.

لینکنمودار روزانه LINK/USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک ثابت هستند و RSI درست بالای نقطه میانی معامله می شود که نشان دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. در صورت شکست و بسته شدن قیمت بالای ۲۸.۱۹ دلار ، این تعادل به نفع خریداران خواهد بود.

جفت ارز LINK/USDT سپس می تواند به ۳۲.۱۱ دلار برسد و بعداً مقاومت بالایی را در ۳۵.۳۳ دلار به چالش بکشد.

شکست و بستن زیر ۲۵.۲۰ دلار می تواند نشان دهد که عرضه بیش از تقاضا است. این جفت ارز می تواند به منطقه حمایتی ۲۲ تا ۲۰.۸۲ دلار کاهش یابد.

لینکنمودار ۴ ساعته LINK/USDT. منبع: TradingView

قیمت از مقاومت بالایی کاهش یافته و فروشنده ها قیمت را به زیر میانگین متحرک کشانده اند. اگر فروشندگان سطوح پایین تری را حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به حمایت ۲۵.۲۰ دلار برسد. شکستن زیر این سطح می تواند نشان دهد که فروشنده ها دوباره کنترل بازار را در دست دارند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی بالا رود و از میانگین های متحرک بازگردد، این نشان می دهد که معامله گران با کاهش قیمت خرید می کنند. خریداران باید قیمت را بالاتر از ۲۸.۱۹ دلار فشار دهند و ثابت نگه دارند تا نشان دهند که دوبارهکنترل بازار را در دست دارند. پس از آن، این جفت ارز می تواند به ۳۲.۱۱ دلار برسد.

XMR/USDT

مونرو (XMR) در ۵ اکتبر از SMA 50 روزه (۲۷۱ دلار) بالاتر رفت و در ۶ اکتبر به خط روند نزولی رسید. فروشنده ها در چند روز گذشته به شدت از خط روند نزولی دفاع می کنند، اما نکته مثبت جزئی این است که خریداران این کار را نکرده اند. اجازه داد قیمت به زیر SMA 50 روزه کاهش یابد.

مونرونمودار روزانه XMR/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶۳ دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده یک برتری جزئی برای خریداران است. شکست و بستن بالاتر از مرز روانی در ۳۰۰ دلار می تواند درها را برای صعودی به ۳۲۵ دلار و سپس به ۳۳۹.۷۰ دلار باز کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که معامله گران کوتاه مدت ممکن است موقعیت خود را کنار گذاشته باشند. این می تواند قیمت را تا ۲۵۰ دلار و بعداً به ۲۲۵ دلار کاهش دهد.

مونرونمودار ۴ ساعته XMR/USDT. منبع: TradingView

خریداران بارها قیمت را به بالای خط روند نزولی رسانده اند اما فروشنده ها اجازه نداده اند که این جفت ارز در بالای آن حرکت کند. ۲۰-EMA مسطح شده و RSI نزدیک مرکز است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر قیمت به زیر ۵۰-SMA برسد، خریداران کوتاه مدت ممکن است از معامله خارج شوند. این می تواند قیمت را به ۲۶۰ دلار و نزدیک به ۲۵۰ دلار کاهش دهد.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای ۲۸۶.۸ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند به ۲۹۶.۸۰ دلار افزایش یابد. اگر خریداران قیمت را بالاتر از این مقاومت قرار دهند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا