فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه طلا، دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰

معاملات آتی طلا نیز ۰.۱۴ درصد کاهش یافته و به ۱۷۵۴.۹۵ دلار رسید. این در حالی است که طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده به بالاترین سطح دو هفته ای خود رسیده بود ولی در طول همان جلسه بار دیگر کاهش یافت.

در حال حاضر، جفت XAU/USD در یک کانال محدود بالای تراز ۱۷۵۰ دلار در نوسان است. از نظرتحلیلگر FXStreet، طلا در هفته پیش رو، در آستانه خطرات نزولی قرار دارد. او معتقد است:

با توجه به تعطیلات ملی آمریکا و کانادا، گمانه زنی ها پیرامون آغاز کاهش خرید دارایی ها توسط فدرال رزرو و بحران انرژی همچنان بر بازار تسلط خواهند داشت. سرمایه گذاران برای شروع هرگونه حرکت قاطع در قیمت طلا، منتظر انتشار داده های مربوط به تورم در روز چهارشنبه و صورتجلسه FOMC هستند.

طلا نتوانست روز جمعه بالاتر از مقاومت بحرانی کوتاه مدت موجود در میانگین متحرک روزانه ۲۱ (DMA) در تراز ۱۷۶۲ دلار تثبیت شود و به این ترتیب با ریسک ریزش قیمت مواجه شد.

با بسته شدن قیمت روزانه زیر محدوده تقاضای ۱۷۵۰ تا ۱۷۴۵ دلار، پایین ترین سطوح قیمت چند هفته گذشته نزدیک تراز ۱۷۲۰ دلار می تواند مورد نظر فروشندگان باشد.

شکست قطعی قیمت بالاتر از مقاومت موجود در میانگین متحرک روزانه ۲۱ برای شروع یک روند صعودی قدرتمند بسیار مهم است. در این حالت، ۵۰-DMA با شیب نزولی خود در سطح ۱۷۷۸ دلار دوباره هدف قرار می گیرد و درصورت عبور از این سطح، لمس دوباره قیمت ۱۸۰۰ دلاری دور از انتظار نیست.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا