ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیتکوین و اتریوم، سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

تحلیلگران می گویند بیتکوین سفر خود را به سمت بالاترین سطح تاریخی خود آغاز کرده است و از نمودار آلتکوین ها چنین برداشت می شود که معامله گران در حال انتقال سرمایه خود به بیت کوین هستند.

بیتکوین (BTC) در ۱۱ اکتبر افزایش قیمت خود را از سر گرفت و تا نزدیک به ۵۸،۰۰۰ دلار صعود کرد. این تقریباً ۱۰۰ درصد بهبود از سقوط ماه می نشان می دهد و علامت این است که هرگونه اقدام نظارتی از سوی چین فقط یک اثر موقتی دارد.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای رمزنگاری شده منبع: Coin360

سایه بلند بیتکوین در کندل ۱۰ اکتبر نشان می دهد که فروشنده ها در سطوح بالاتر اقدام به فروش می کنند، اما به نظر می رسد عدم موفقیت آنها در پایین آوردن قیمت به زیر سطح شکست ۵۲،۹۲۰ دلار ، به گاوها انرژی بخشیده است.

بیتکویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خرید در ۱۱ اکتبر قیمت را به بالای سطح ۱۰ اکتبر در ۵۶.۵۶۱،۳۱ دلار رساند و مسیر صعود احتمالی را به ۶۰،۰۰۰ دلار باز کرد. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (50،۱۹۶ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید نشان می دهد که خریداران بر بازار کنترل دارند.

اگر قیمت خریداران بیش از ۶۰،۰۰۰ دلار باشد، جفت ارز BTC/USDT می تواند بالاترین رکورد خود را در ۶۴،۸۵۴ دلار به چالش بکشد. اگر خریداران این مانع را برطرف کنند، روند صعودی می تواند بیشتر شود.

اولین نشانه ضعف، شکستن و بستن زیر سطح شکست در ۵۲،۹۲۰ دلار است. این نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتری ذخیره ثبت می کنند. سپس فروشنده ها فرصتی را احساس می کنند و سعی می کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (47727 دلار) برسانند.

ETH/USDT

ارزش اتر (ETH) در ۱۰ اکتبر به شدت کاهش یافت اما خریداران به شدت در ۱۱ اکتبر این ریزش به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۹ دلار) را خریدند. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که احساسات همچنان صعودی است و معامله گران در حال خرید هستند.

نمودار اترنمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت را بالای خط گردن فشار دهند و ببندند، الگوی معکوس سر و شانه (H&S) تکمیل می شود. هدف این الگوی معکوس ۴،۶۵۷ دلار است اما فروشنده ها احتمالاً برنامه های دیگری خواهند داشت زیرا سعی می کنند مقاومت قوی را در ۴،۰۲۷،۸۸ دلار و سپس در بالاترین سطح خود در ۴،۳۷۲،۷۲ دلار نشان دهند.

اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه (۳،۳۵۱ دلار) سقوط کند، این دیدگاه صعودی نفی می شود. سپس جفت ارز ETH/USDT می تواند در سطح ۳۰۰۰ دلار به حمایت روانی برسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا