ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال گیفتو (Gifto)

پروتکل گیفتو به دست اندی تیان (Andy Tian)، هم‌بنیانگذار و مدیر عامل گروه نوآوری‌های آسیا (AIG) راه‌اندازی شد. این تیم از علاقه‌مندان به فناوری رمزارزها و بلاکچین تشکیل شده است.

افراد فعال بسیاری در صنعت جهانی تولید محتوا، مشکلات زیر را برای مدل فعلی این صنعت معرفی کرده‌اند:

  1. عدم جبران خسارت/درآمد مناسب از مدل فعلی تولید محتوا.
  2. تقسیم نامتناسب منابع و بازار میان محتوا نویسان رده اول و محتوا نویسان جوان و تازه‌کار.
  3. تغییر غیرمنصفانه در محتوا یا عملیات مطابق با خواسته‌های حامی مالی یا تبلیغ‌کننده.

بنابراین، هدف تیان از راه‌اندازی پلتفرم گیفتو، ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز بر بستر بلاکچین اتریوم به منظور اصلاح مدل درآمدزایی فعلی با یک مدل بهتر بود.

شبکه گیفتو در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شد و همراه با محصول اصلی تیم AIG، یعنی آپ لایو (Uplive) مورد آزمایش قرار گرفت. آپ لایو یک برنامه پخش زنده برای تلفن همراه است که بیش از ۲۰ میلیون کاربر در آن فعالیت دارند.

مزایای ارز دیجیتال Gifto

گیفتو با معرفی یک پروتکل جهانی خودمختار و خودکفا برای هدیه دادن به تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان محتوا، به رفع مشکلات موجود در مدل فعلی این صنعت می‌پردازد.

اکوسیستم ایجادشده توسط Gifto امکان ایجاد، مدیریت، رهگیری، خرید، ارسال و مبادله هدایای مجازی در هر بستر محتوایی مانند یوتیوب (YouTube)، اینستاگرام (Instagram)، فیس‌بوک (Facebook) و آپ لایو (Uplive) را برای کاربران فراهم می‌کند. توکن گیفتو (GTO) نیز برای خرید هدایای مجازی و همچنین، پاداش دادن به سازندگان این هدایا در اکوسیستم استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال گیفتو از اصول بلاکچین و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند و دارای مؤلفه‌های زیر است:

  • گیفت (Gift): دارایی‌های مجازی قابل اجرا به صورت خود به خود هستند که بر اساس قراردادهای هوشمند تولید شده‌اند و بر بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند.
  • فروشگاه هدیه: در این بخش کاربر می‌تواند هدیه‌ای را برای یک تولیدکننده محتوای خاص خریداری کند. کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی لینک هدیه دادن به تولیدکننده محتوا، به فروشگاه هدایا دسترسی پیدا کنند. در این بخش، تمامی هدایای سفارشی‌سازی‌‌شده را می‌توان لیست کرد.
  • فهرست هدایا: در این بخش می‌توان هدایا را برای کاربری که می‌تواند طرفدار یا تولیدکننده محتوا باشد، ذخیره کرد.
  • توکن‌های گیفتو: توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 هستند که برای مبادله یا معامله هدایای مجازی استفاده می‌شوند.
  • کیف پول گیفتو: برای نگهداری توکن‌های گیفتو کاربران استفاده می‌شود.
  • پورتال گیفت: یک سیستم مدیریت مبتنی بر بلاکچین برای هدایایی است که توسط مشارکت‌کنندگان در پلتفرم گیفتو، ایجاد، تنظیم و مدیریت می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد، پلتفرم گیفتو مبتنی بر فناوری بلاکچین ساخته شده است. بلاکچین به روش‌های زیر به این شبکه کمک می‌کند:

  1. ایجاد یک دارایی مجازی تغییرناپذیر که ارزش آن در پلتفرم‌های مختلف حفظ می‌شود.
  2. طراحی یک روند کاری با قوانین مشخص که نقش‌ شرکت‌کنندگان مختلف در جامعه را تعیین می‌کند.
  3. طراحی چارچوبی برای ایجاد انگیزه در شرکت‌کنندگان از طریق سهیم کردن آنها در درآمد یا ایجاد هدایای مجازی شخصی‌سازی شده.

ایجاد هدایای مجازی با کیفیت بالا و تنوع زیاد، به یک کار تیمی و هماهنگ از سوی شرکت‌کنندگان جامعه و یک روند کاری از پیش تعیین شده نیاز دارد. وقتی بیننده یک محتوا بخواهد از تولیدکننده آن محتوا قدردانی کند، می‌تواند ایده‌هایی را که برای ساخت هدیه دارد، به شبکه گیفتو ارسال نماید. زمانی که سازنده هدیه بر اساس ایده‌های موجود در استخر ایده‌های هدیه، یک دارایی شخصی‌سازی شده را ایجاد کرد، آن را طبقه‌بندی می‌کند و برای متصدی هدیه می‌فرستد تا او نیز کیفیت و قیمت هدیه را بررسی کند. سپس، این هدیه برای تولیدکننده محتوا ارسال می‌شود.

با این حال، کل این فرآیند و تنظیم یک روند کاری منظم، به برخی توابع متمرکز نیاز دارد. به عنوان مثال، متصدیان هدایا باید به طور دستی مداخله کنند، هر هدیه را آزمایش و محبوبیت، ارزش و کیفیت آن را ارزیابی نمایند.

یک الگوریتم تسهیم درآمد در داخل شبکه گیفتو وجود دارد و این اطمینان را می‌دهد که همه شرکت‌کنندگان، شامل خالق هدیه، بازبین و تولیدکننده محتوا، سهم خود را از ارزش هدیه مجازی طراحی‌شده توسط طرفدار آن محتوا دریافت می‌کنند.

بر اساس این برنامه تسهیم درآمد، تولیدکننده محتوا ۸۰ درصد از پاداش‌ها را دریافت می‌کند. در حالی که سازنده هدیه و متصدی آن به ترتیب ۵ و ۲ درصد پاداش‌ها را کسب می‌کنند. ۱۰ درصد پاداش‌ها برای نگهداری و پشتیبانی از اکوسیستم اختصاص یافته و ۳ درصد باقی‌مانده نیز به عنوان جوایز دوره‌ای به بینندگان و طرفداران پرداخت می‌شود.

ارز دیجیتال گیفتو را از کجا خریداری کنیم؟

توکن GTO را می‌‌توان از صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ای مانند صرافی بایننس (Binance)، بیترکس (Bittrex)، اوکی‌اکس (OKEx) و … خریداری کرد. از میان این صرافی‌ها، بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال گیفتو توسط بایننس پردازش می‌شود.

از آنجایی که نمی‌توان توکن گیفتو را به صورت مستقیم با ارزهای فیات خرید، بنابراین شما ابتدا باید ارزهای دیجیتالی همچون تتر، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را بخرید و سپس، آنها را با ارز دیجیتال گیفتو مبادله کنید.

ارز دیجیتال Gifto را کجا ذخیره کنیم؟

گیفتو یک توکن ERC20 است؛ به این معنا که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از اتریوم، از این ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های ترزور (Trezor)، متامسک (MetaMask)، مای اتر والت (MyEtherWallet) و لجر (Ledger) از جمله کیف پول‌های شناخته‌شده و معتبری هستند که توکن گیفتو را می‌توان در آنها ذخیره و مدیریت کرد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال گیفتو

توکن گیفتو (GTO) در زمان راه‌اندازی در دسامبر سال ۲۰۱۷، با قیمت ۰٫۳۱۶۵ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال یک ماه بعد و در ژانویه سال ۲۰۱۸، بالاترین رکورد قیمتی خود را در ۱٫۰۵ دلار به ثبت رساند. در ماه فوریه همان سال، قیمت توکن گیفتو با یک افت قابل‌توجه به حدود ۰٫۱۹۲۶ دلار سقوط کرد.

با این حال، این توکن توانست در همان ماه دوباره وارد یک چرخه گاوی شود و با جبران تقریباً نیمی از ضررهای خود، تا ۰٫۵۷۱۳ دلار صعود کند. پس از آن، گیفتو دوباره یک روند نزولی را در پیش گرفت و به حدود ۰٫۱۵۹۸ دلار سقوط کرد.

در ماه می همان سال، قیمت توکن GTO دوباره تا نزدیکی ۰٫۶ صعود کرد، اما بار دیگر یک روند خرسی را در پیش گرفت. روند نزولی این توکن تا اواخر ماه نوامبر و با ثبت قیمت ۰٫۰۳ دلار ادامه داشت. پس از آن و تا اوایل سال جاری میلادی، تغییرات چندان محسوسی در روند قیمتی این ارز دیجیتال مشاهده نشد.

در ژانویه سال ۲۰۲۱ و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، توکن گیفتو نیز یک بهبود جزئی را تجربه کرد، اما به گونه‌ای نبود که بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا