فارکستحلیل جفت ارز

تحلیل روزانه قیمت طلا، چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰

دیروز، سه شنبه، طلا توانست در محدوده مثبت به کار خود پایان دهد و در اوایل روز چهارشنبه در بازار اروپا موفق به حفظ تراز ۱۷۶۰ دلار شد. قیمت طلا در بازار آسیا نیز افزایش یافت و در معاملات آتی نیز با ۰.۱۸ درصد به ۱۷۶۲.۵۵ دلار رسید.

گزارش نرخ تورم آمریکا تعیین کننده گام بعدی جفت XAU/USD برای بازپس گیری میانگین متحرک روزانه ۲۱ روزه (DMA) در تراز ۱۷۵۸ دلار است.

شاخص سالانه قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) برای ماه سپتامبر روی ۵.۳٪ ثابت مانده است در حالی که رقم کلی ظاهراً در حدود ۴% بدون تغییر باقی می ماند. این رقم بالاتر از حد انتظار می تواند مویدی بر احتمال آغاز کاهش خرید دارایی ها توسط فدرال رزرو باشد.

صورت جلسه نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو نیز روی حرکت بعدی سیاست های بانک مرکزی تاثیر می گذارد که به نوبه خود بر ارزش دلار و طلا تاثیر گذار می باشد.

در صورت تداوم روند صعودی آغاز شده از روز سه شنبه، قیمت طلا لمس DMA-50 کاهشی در تراز ۱۷۷۶ دلار را دوباره هدف قرار می دهد. مانع مهم بعدی پیش روی گاوها در ۲۰۰-DMA نزولی در تراز ۱۷۹۷ دلار واقع است.

در روند نزولی، مقاومت ۲۱-DMA که اکنون به حمایتی در تراز ۱۷۵۸ دلار تبدیل شده است، به عنوان یک حمایت قدرتمند ظاهر می شود و پایین تر از آن، سطح تقاضای ۱۷۵۰ دلاری دوباره مد نظر قرار می گیرد. در صورت کاهش بیشتر قیمت، حمایت خط روند نزولی در تراز قیمت ۱۷۴۱ دلار در رادار فروشندگان قرار خواهد گرفت. در صورت شکست مداوم قیمت زیر این سطح، پایین ترین سطح قیمت چند هفته گذشته در تراز ۱۷۲۲ دلار هدف بعدی خواهد بود.

دیگر تحلیل ها و اخبار بازار فارکس را اینجا بخوانید.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا