ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا تعداد نهنگ های بزرگ بیت کوین کم شده است؟!

تعداد نهنگ های بیت کوین که دارای هزار BTC یا بیشتر هستند به پایین ترین حد از سال ۲۰۱۲ رسیده است. در پنج ماه گذشته نهنگ های بیت کوین که ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، چند برابر شده است. بیت کوین امسال به طور پیوسته توسط تعدادی از موسسات در سراسر جهان پذیرفته شده است.

کالین وو، روزنامه نگار مشهور، امروز توییتی را منتشر کرد که نشان می داد بر اساس داده های سایت Glassnode، تعداد آدرس هایی که دارای ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر هستند، به کمترین حد خود، یعنی ۸۲ مورد رسیده است.

آخرین باری که این تعداد تا این حد ریزش کرده بود در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲، حدود چهار سال پس از عرضه بیت کوین بود. در آن زمان فقط ۸۱ کیف پول حاوی ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر بود و ارزش هر بیت کوین به ۱۳.۵۱ دلار رسید. در حال حاضر این رمزارز معادل ۶۰،۷۵۷ دلار است، تقریباً ۴۵۰،۰۰۰ درصد بیشتر از دسامبر ۲۰۱۲.

بنابراین آیا این بدان معناست که نهنگ های بیت کوین در حال کاهش هستند؟

جواب این است: نه کاملا.

همانطور که وو بعداً در توییتر اعلام کرد، داده های Sanbase گزارش می دهد که “تعداد آدرس هایی که ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ BTC دارند در پنج هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.”

با توجه به اینکه ۱۰۰ بیت کوین کمی بیش از ۶،۰۰۰،۰۰۰ دلار ارزش دارد، داده ها نشان می دهد که تعداد نهنگ های میان رده بیت کوین از اوایل سپتامبر در حال افزایش بوده است.

بازارهای رمزنگاری این هفته مجددا و در پی انتشار خبر راه اندازی صندوق سرمایه گذاری آتی بیت کوین، صعود کردند.

آخرین افزایش قیمت بیت کوین نسبت به اوایل سال جاری ادامه دارد. در ۱۴ آوریل، قیمت بیت کوین به ۶۴،۸۶۳ دلار رسید و قبل از آن در ۲۰ ژوئیه به پایین ترین سطح در ۲۰۲۱ یعنی ۲۹،۸۰۷ دلار رسید. از آن زمان بیت کوین در حال افزایش است و به قیمت امروز از سطح بالاترین قیمت قبلی خود دور نیست.

اما بر اساس تحقیقات سازنده بازار رمزنگاری B2C2، سرمایه گذاران خرد در این رالی اخیر دخالتی نداشته اند.

در تابستان امسال، گلدمن ساکس بیش از ۱۵۰ خانواده را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تقریبا یک پنجم آنها رمزارزها را به عنوان داروی احتمالی در برابر تورم می دانند، بنابراین تحقیقات B2C2 ممکن است نشان دهنده تقویت موقعیت آنها در زمینه رمزنگاری باشد.

خود گلدمن ساکس در ماه می گزارشی منتشر کرد که بیت کوین را “طبقه دارایی های قانونی” نامید. این یک تغییر کامل نسبت به موقعیت قبلی آنها در سال گذشته بود.

شاید تعداد مالکان قدیمی و بزرگ بیت کوین در حال کاهش باشد، اما تحولات اخیر نشان می دهد که نهنگ های کوچکتر در حال افزایش هستند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا