ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

آموزش استخراج ارز دیجیتال گرین (Grin) با کارت گرافیک

پیش از ورود به بحث استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک ابتدا کمی با این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. ارز دیجیتال Grin یک ارز دیجیتال بر پایه حریم خصوصی است. توسعه‌دهندگان آن می‌خواهند تراکنش‌های الکترونیکی را بدون سانسور و محدودیت از هر نوعی در دسترس همه قرار دهند. آنها بر این باورند که توانایی‌های کاربران و همچنین کشوری که در آن زندگی می‌کنند یا اختلافات فرهنگی، نباید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این تیم خاطرنشان کرد که آنها برای پروژه خود یک برنامه طولانی‌مدت دارند.

ارز دیجیتال گرین آدرس‌ها و مبالغ تراکنش‌ها را پنهان می‌کند. برای انجام این کار، پلتفرم Grin داده‌های تراکنش جدید بین همتایان را به طور خصوصی ارسال می‌کند. این فرآیند random walk نامیده می‌شود.

بلوک‌های موجود در شبکه، هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات تراکنش‌ها ندارند. هر یک از آنها مانند یک تراکنش بزرگ به نظر می‌رسند.

میمبل ویمبل (MimbleWimble) چیست؟ ویژگی اصلی گرین

میمبل ویمبل (MimbleWimble) یک پروتکل حریم خصوصی است که توسط ارز دیجیتال گرین استفاده می‌شود. قبل از ایجاد آن، توسعه‌دهندگان چندین هدف را ترسیم کردند:

  • بدون افزایش دائم سایز، این بلاکچین در مقایسه با بیت کوین جامع‌تر شود.
  • توانایی یک بازرسی جامع را داشته باشد.
  • ویژگی تراکنش خصوصی به بلاکچین اضافه شود.

برای تحقق این اهداف، توسعه‌دهندگان Bitcoin Script را حذف کردند و تغییرات اندکی در مفهوم تراکنش خصوصی Greg Maxwell ایجاد کردند. Greg Maxwell همچنین به دلیل ایجاد CoinJoin مشهور است.

ویژگی اصلی MimbleWimble حذف کردن بخش قابل‌توجهی از داده‌های تراکنش‌های قدیمی ‌است. این ویژگی از سنگین شدن بیش از حد پروژه و در نتیجه فروپاشی آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کاربران مجبور نیستند چندین روز برای دانلود بلاکچین وقت صرف کنند.

از چه صرافی‌هایی می‌توان ارز دیجیتال گرین خرید؟

شما به جای استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک می‌توانید گرین را مستقیماً از صرافی بخرید. ارز دیجیتال Grin در بسیاری از صرافی‌ها موجود است. ۴۷٪ از معاملات ۲۴ ساعت اخیر رمزارز گرین در صرافی Hotbit با جفت‌های GRIN/BTC ،GRIN/ETH و GRIN/USDT انجام شده است. همچنین در Gate.io ،MXC ،CoinEx و چند پلتفرم دیگر نیز این ارز دیجیتال وجود دارد.

استخراج ارز دیجیتال گرین

استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک

گرین حتی بدون کلمات بزرگی مانند اثبات سهام (PoS) و masternodes در رسانه‌ها هیجان زیادی ایجاد کرد. این ارز دیجیتال از مفهومی به نام Cuckoo Cycle استفاده می‌کند. این مفهوم، ترکیبی از دو الگوریتم اثبات کار (PoW)، CuckARood و CuckAToo است. برای استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک به این دو مفهوم نیاز دارید. الگوریتم اول برای استخراج GPU است و در برابر ایسیک (ASIC) مقاوم است و الگوریتم دوم مخصوص برای ASIC طراحی شده است.

تفاوت بین الگوریتم‌ها در سایز گراف آنها است که حافظه GPU مورد نیاز برای استخراج را نشان می‌دهد. این مقدار برای CuckARoo، معادل ۲ به توان ۲۹ (۲ ^ ۲۹) و برای CuckAToo، برابر با ۲ به توان ۳۱ (۲ ^ ۳۱) است. حدود ۶ گیگابایت حافظه ویدئویی برای CuckARoo و ۱۱ گیگابایت حافظه ویدئویی برای CuckAToo مورد نیاز است. بدیهی است که اگر GPU شما ۵/۵ تا ۱۰/۵ گیگابایت حافظه دارد، شما فقط می‌توانید cuckaroo_cuda_29 (C29) را استخراج کنید. اگر یک پردازنده گرافیکی (GPU) پیشرفته با ۱۱ گیگابایت حافظه یا بیشتر دارید، می‌توانید تمام الگوریتم‌های C29 ،C31 و C32 را استخراج کنید.

زمان بلاک در شبکه حدود ۶۰ ثانیه است. سختی استخراج، به طور معمول، به تغییرات هش ریت شبکه بستگی دارد. پاداش بلوک نیز ۶۰ رمزارز است.

نرم افزار استخراج Grin

برای استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک به یک نرم افزار استخراج خوب نیاز دارید. پردازنده‌های گرافیکی سری ۱۰۶۰ ۶Gb ،۱۰۷۰ti ،۱۰۸۰ ،۱۰۸۰ti و تمام سری ۲۰XX بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند. کارت‌های AMD نیز به لطف OpenGL پشتیبانی می‌شوند و کارایی آنها فعلاً قابل‌قبول است.

ما توصیه می‌کنیم از نرم‌افزار Gminer برای Nvidia و از نرم‌افزار lolMiner برای AMD استفاده کنید.

کجا می‌توانید ارز دیجیتال گرین را استخراج کنید؟

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، چندین استخر مختلف برای استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک وجود دارد که ما استخراج Grin را در استخر استخراج ۲Miners معرفی می‌کنیم.

استخراج ارز دیجیتال گرین

استخر استخراج ۲Miners بیش از ۶۰،۰۰۰ استخراج‌کننده آنلاین و یک رابط کاربرپسند را ارائه می‌دهد؛ پرداخت ثابت و منظم دارد و می‌توانید به صورت PPLNS و SOLO استخراج کنید.

در این استخر، در حال حاضر فقط از الگوریتم Cuckatoo C32 پشتیبانی می‌شود. پیش از این، استخر ۲Miners الگوریتمی ‌را که در ماینر کاربر تنظیم شده بود به طور خودکار شناسایی کرده بود و کارهای مورد نیاز را انجام می‌داد. اکنون دیگر چنین ضرورتی وجود ندارد؛ زیرا فقط یک الگوریتم باقی مانده است.

چگونه باید استخراج Grin را شروع کنیم؟

ما توصیه می‌کنیم برای استخراج ارز دیجیتال گرین با کارت گرافیک از آخرین نسخه Gminer برای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia استفاده کنید. می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. رمز ورود خود در ۲miners را بایگانی کنید. اگر GPU‌های AMD دارید، از lolMiner استفاده کنید.

فقط آدرس‌های به اصطلاح slatepack پس از‌ هاردفورک Grin v5.0.0 پشتیبانی می‌شوند. می‌توانید از کیف پول Grin ++ برای نگهداری ارز دیجیتال گرین خود استفاده کنید. برای دریافتِ پرداخت از استخر، همیشه کیف پول GRIN خود را آنلاین نگه دارید.

نرم‌افزار استخراج را دانلود کنید. برای شروع سریع می‌توانید نرم افزار GPU Miner را دانلود کنید.

تنظیمات Gminer برای CuckAtoo-32:

miner.exe --algo grin32 --server grin.2miners.com --port 3030 --user YOUR_WALLET_ADDRESS.RIG_ID pause

تنظیمات lolMiner برای CuckAtoo-32:

lolMiner.exe --coin GRIN-C32 --pool grin.2miners.com --port 3030 --user YOUR_WALLET_ADDRESS.RIG_ID --pass x pause

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا