ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اولین ETF آتی بیت کوین نزدیک به ۱ میلیارد دلار در یک روز معامله شد!

اولین ETF آتی بیت کوین ایالات متحده امروز عرضه شد و سرمایه گذاران مشتاق تنها در ۲۰ دقیقه اول معاملاتی به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار داشتند. با بسته شدن بازار در روز سه شنبه، نزدیک به ۱ میلیارد دلار سهام معامله شد.

ProShares’ Bitcoin Strategy ETF امروز پس از تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله شد. سرمایه گذارانی که می خواستند بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان را داشته باشند، توانستند سهام مربوط به قیمت آتی بیت کوین را خریداری کنند. قیمت این سهام به ۴۲.۱۵ دلار افزایش یافت که حدود ۵.۴ درصد رشد را از ارزش اولیه (یعنی ۴۰ دلار) نشان می دهد. سهام در نهایت با افزایش ۴.۸۵ درصدی به ۴۱.۹۴ دلار رسید.

تحلیلگران به Decrypt گفتند که حجم معاملات تقریباً یک رکورد را شکسته است. اگرچه به مرز ۱ میلیارد دلار نرسید، اما بسیار به آن نزدیک بود. آمار بلومبرگ نشان می دهد ۹۹۴ میلیون دلار معامله انجام شده است. تنها یک ETF در تاریخ ETF های ایالات متحده در اولین روز خود به ۱ میلیارد دلار رسید و آن BlackRock’s Carbon Transition Readiness در ماه آوریل بود.

ETF به سرمایه گذاران سازمانی و خرد امکان دسترسی به بیت کوین را می دهد، بدون اینکه آنها مجبور باشند بیت کوین را خریداری و ذخیره کنند که ممکن است برای برخی از سرمایه گذاران پیچیده باشد. هر چند یک مشکل کوچک وجود دارد. این ETF خاص یک معاملات آتی است، به این معنی که سرمایه گذاران سهم هایی را خریداری و می فروشند که نشان دهنده قراردادهای شرط بندی شده بر روی قیمت بیت کوین است.

SEC با تأیید نگرانی ها در مورد دستکاری بازار در ارزهای دیجیتال، در تأیید ETF واقعی بیت کوین دیر اقدام کرده است. با این حال، Gary Gensler، رئیس SEC، در ماه آگوست اظهار داشت که SEC تمایل به تصویب ETF ای دارد که آینده بیت کوین را بررسی می کند، احتمالاً به این دلیل که بازار آتی قبلاً توسط CFTC تنظیم شده است.

این در حالیست که ETF های بیت کوین که سرمایه گذاران را در معرض بازار ارزهای رمزنگاری قرار می دهند در ایالات متحده وجود ندارند، اما در کانادا بسیار موفق بوده اند.

این ETF بیت کوین ثابت کرده است که سرمایه گذاران وال استریت تشنه و مشتاق این رمزارز هستند.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا