ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل روزانه بیت کوین و اتریوم، شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰

بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) هر دو پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی جدید خود، شاهد ذخیره سود زیادی بوده اند. این نشان می دهد که معامله گران که با شایعات مربوط به صندوق مبادله ای بیت کوین خرید کرده بودند و پس از راه اندازی موفقیت آمیز صندوق معاملاتی ProShares ’Bitcoin Strategy (ETF) (BITO) سود خود را ذخیره کردند.

خریداران سعی کردند پس از عرضه دومین ETF مرتبط با آینده بیت کوین (BTC) در ۲۲ اکتبر، بهبودی در بیت کوین ایجاد کنند اما در سطوح بالاتر با فشار فروش شدید روبرو شدند. فروش، حرص و طمع را در شاخص Crypto Fear and Greed از ۸۴ در ۲۱ اکتبر به ۷۵ در ۲۲ اکتبر رسانده است.

نمودار-بازارعملکرد روزانه بازار ارزهای رمزنگاری شده منبع: Coin360

بیت کوین در ۲۰ اکتبر به بالاترین سطح خود در ۶۷۰۰۰ دلار رسید، اما خریداران نتوانستند بریک اوت را حفظ کنند زیرا فروشنده ها در ۲۱ اکتبر قیمت را به زیر سطح شکست ۶۴۴۸۵۴ دلار رساندند. این نشان می دهد که فروشندگان در تلاش برای به دام انداختن خریداران تهاجمی هستند.

بیتکویننمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها سعی کردند در ۲۲ اکتبر بازیابی خود را شروع کنند اما سایه بلند روی کندل آن روز نشان می دهد که معامله گران در رالی های جزئی اقدام به فروش می کنند. حمایت قوی برای روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (57،۷۷۸ دلار) است.

اگر قیمت از این حمایت برگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت است و معامله گران در حال خرید در افت هستند. این امر احتمال شکستگی در محدوده مقاومت بالایی را بین ۶۴،۸۵۴ تا ۶۷،۰۰۰ دلار افزایش می دهد. سپس این جفت ارز می تواند به ۷۵۰۰۰ دلار برسد.

از سوی دیگر، در صورت شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، فروش ممکن است تسریع شود و جفت ارز BTC/USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (50،۴۹۶ دلار) برسد.

ETH/USDT

در ۲۰ اکتبر، اتر بالاتر از مقاومت بالاسری در ۴.۰۲۷.۸۸ دلار شکست و بسته شد. پس از آن یک حرکت صعودی دیگر در ۲۱ اکتبر دنبال شد که قیمت را به ۴.۳۷۵ دلار رساند، یعنی درست بالاتر از بالاترین رقم قبلی در ۴.۳۷۲.۷۲ دلار.

اتر
نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

با این حال، سایه بلند و بسته شدن منفی آن در ۲۱ اکتبر نشان می دهد که معامله گران ممکن است به طور تهاجمی در نزدیکی بالاترین سطح فروش داشته باشند. فروشنده ها در تلاش هستند تا قیمت را در زیر سطح شکست تا ۴،۰۲۷.۸۸ دلار حفظ کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۱۲ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که خریداران همچنان برتر هستند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ETH/USDT را به بالاترین سطح خود برساند.

شکستن و بستن زیر خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها (H&S) می تواند نشانه شروع احتمالی اصلاح عمیق تر تا ۳۲۰۰ دلار باشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا