ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

PlanB: مرحله دوم بازار صعودی بیتکوین آغاز شده است!

مدل قیمتی موجود در گذشته و زمانی که افراد سعی در پیدا کردن روشی برای پیدا کردن چرخه‌های نزولی و صعودی بیتکوین داشتند، بسیار دقیق بوده است.

بیت کوین (BTC) که در هفته گذشته به بالاترین سطح خود یعنی ۶۷،۰۰۰ دلار رسید، چنین نشان داده که امکان رسیدن به ۱۰۰،۰۰۰ دلار تا پایان سال جاری را دارد.

PlanB، خالق مدل محبوب انباشت به جریان بیتکوین (S2F)، اصلاح قیمت بیت کوین از سطح ۶۰،۰۰۰ دلار را «مرحله دوم» بازار نامید که به نظر می رسد یک بازار صعودی بلندمدت باشد.

در انجام این کار، این تحلیلگر به S2F اشاره کرد که پیش بینی می کند بیت کوین به روند صعودی خود ادامه دهد و تا پایان سال به ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۳۵,۰۰۰ دلار برسد.

خالق مدل پیش بینی قیمت اصرار دارد که رشد بیت کوین تا سقف ۲۸۸،۰۰۰ دلاری ادامه خواهد داشت. او دلیل این امر را «هاوینگ»، رویدادی که هر چهار سال یکبار رخ می دهد، دانست.

btcبیتکوین پس از هاوینگ سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰. منبع: PlanB

قابل ذکر است که بیتکوین تاکنون سه هاوینگ را تجربه کرده است: در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰.

هر رویداد نرخ عرضه جدید کریپتوکارنسی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد که به دنبال آن افزایش قابل توجهی در قیمت بیت کوین ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، دو هاوینگ اول باعث شد که قیمت بیت کوین به ترتیب بیش از ۱۰۰۰۰% و ۲۹۶۰% افزایش یابد.

هاوینگ سوم باعث شد که قیمت از ۸۷۸۷ دلار به ۶۶،۹۹۹ دلار افزایش یابد که ۶۶۷.۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، S2F تا حد زیادی در پیش بینی مسیر قیمت بیت کوین بسیار دقیق عمل کرده است و خریداران را با امید بیشتری مبنی بر اینکه صعود بیت کوین پس از هاوینگ از مرز ۱۰۰،۰۰۰ دلار عبور می کند، مواجه کرده است.

بیت کوین S2F از ۲۶ اکتبر. منبع: PlanB

PlanB در اوایل سال جاری اشاره کرد که بیتکوین تا نوامبر به ۹۸۰۰۰ دلار و تا دسامبر به ۱۳۵۰۰۰ دلار خواهد رسید و اضافه کرد که تنها چیزی که مانع از رسیدن این ارز دیجیتال به ارزش شش رقمی می شود “رویداد قو سیاه” است که بازار در گذشته شاهد آن نبوده است.

علیرغم پیش بینی های قیمت که در بالا ذکر شد، بیت کوین همچنان می تواند در آینده شاهد اصلاحات بزرگی باشد. PlanB معتقد است سقوط بعدی می تواند حداقل ۸۰٪ از ارزش بازار بیت کوین را بر اساس همان مدل S2F از بین ببرد.

این تحلیلگر به Unchained گفت:

همه امیدوارند که ابرچرخه بیت‌کوین‌ از هم‌اکنون شروع شود و پس از ثبت بالاترین رکوردها شاهد سقوط بزرگی نباشیم.

btcنمودار قیمت روزانه BTC/USD. منبع: TradingView

هفته گذشته بیتکوین رکورد جدیدی را در حدود ۶۷۰۰۰ دلار پس از افزایش ۵۳ درصدی در ماه اکتبر ثبت کرد. اما اوج‌های جدید باعث افزایش ذخیره سود در میان معامله‌گران شد که منجر به آزمایش مجدد سطح حمایت ۶۰۰۰۰ دلاری شد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا